rijden met je vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

rijden met je vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:02

als jullie gaan rijden in een gebeid waar vliegen de dienst uitmaken(onder andere waar ik woon, de snertbeesten) rijden jullie dan met vliegendeken of met een speciale vliegen uitrijdeken?

Ik zit zelf nog wat te twijfelen wat handiger is.
ook een praktische vraag:doen jullie een normale deken OVER of ONDER je zadel?
Ik heb zelf normaal altijd gereden met een vligendeken over mijn zadel heen, maar soms schuift dat wat.
Nu kwam ik iemand tegen die de deken onder het zadel deed..
wat doen jullie?

lucas03

Re: rijden met je vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:07

ik heb eens met een vliegendeken een buitenrit gemaakt en bleef dus in een tak hangen....gevolg..... weg deken dus dat doe ik niet meer. Ik spuit mijn hele paard dus helemaal onder vliegenspul. Soms met kleine vervelende steekmugjes om het hoofd een vliegenkapje.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:49

een vriendin van mij doet de vliegendeken onder het zadel... persoonlijk lijkt me dit niet zo geschikt voor lange ritten, het kan zijn dat het drukkingen oid veroorzaakt.
ikzelf ga bij een oude vliegendeken een zadeluitsparing maken zodat hij niet onder en niet over het zadel hoeft

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:57

Ik rijd dus met vliegendeken. En het bevalt me uitstekend, maar nog belangrijker het bevalt mijn paard ook.

Ik zit nou eenmaal in een daasrijk gebied, en daar kun je wel tegenop blijven sprayen. Maar dat doet zo'n zeer in je portemonnee .

Nu hoef ik minder te spuiten.

Ik doe de vliegendeken trouwens tussen pad en zadel. En dat gaat prima

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 07:57

Ik heb eentje met een gat in Ik vind het een geweldige oplossing: mijn gewone deken leek me niet zo aangenaam voor haar. En deze kostte 3 euro in het tentenkamp, kon ik toch niet laten liggen hé
Afbeelding

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:05

Wow, dat is zeker een lekker prijsje!
Ik rijd zelf niet met vliegendeken, maar als ik het zou doen, dan tussen dekje en zadel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:33

tussen dekje en zadel is best wel slim jaah maar gaat het zadel danniet schuiven omdat de deken toch wel glad is?

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:35

Nu gebruik ik er geen meer, maar bij mn andere pony deed ik mn vliegendeken ook altijd tussen dekje en zadel, bleef hjet beste zitten ..

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:05

Ik deed eerder ook een gewone vliegendeken tussen het dekje en het zadel! (zo heb je er zelf EN het paard het minste last van) Ik had dan wel het liefst een vliegendeken zonder kruissingels!

Ik heb dit seizoen voor 't eerst een vliegendeken met hals en zadeluitsparing (van HH) voor het rijden! IDEAAL!!!!

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:15

Ik doe de vliegendeken tussen het pad en het zadel (western). Als je de deken onder het zadel legt moet je hem 'te' ver naar voor leggen, omdat de deken anders te strak om de schouder komt te zitten tijdens het rijden.