Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.PhiaBink schreef:Zuring kan je het beste doodspuiten. De wortels van de zuring zitten muurvast en heel diep. Je paarden er natuurlijk niet op zetten.
!) De boer heeft het weiland een aantal weken terug gemaaid en daarna zijn er geen schapen meer op geweest!
.
.
Sterre schreef:Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Sunset.
PhiaBink schreef:Zuring kan je het beste doodspuiten. De wortels van de zuring zitten muurvast en heel diep. Je paarden er natuurlijk niet op zetten.
Hoelang mogen de paarden er na het spuiten niet op?
Op onze vorige wei hadden we veel last van zuring. Wij durfden daar niet te spuiten, maar we haalde het regelmatig (voor de bloei) met de sijs weg.
Ook bij ons hebben voorheen schapen op het land gelopen; nu heb ik nog een vraagje: wat is "leverbot"? (had ik nog nooit van gehoord!) De boer heeft het weiland een aantal weken terug gemaaid en daarna zijn er geen schapen meer op geweest!
Toen ik vanavond paardenbloemen voor de konijntjes ging plukken, zag ik dat er eigenlijk maar weinig gras stond en veel onkruid.
Mijn paarden komen vanaf sept bij ons thuis te staan en als ik nu laat omploegen en opnieuw inzaai, zou dat betekenen dat ze dit jaar niet meer op de wei kunnen.
PhiaBink schreef:Ik heb een paard gekent dat leverbot had. Hij stond in een land met schapen. De DA zei dat het door de schapen komt. Het schaap is de gastheer. Koeien hebben er minder last van.
Ik zou nooit mijn paarden op een land zetten waar alleen schapen hebben gestaan.