hengstigheid of dwars??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nivonne1995

hengstigheid of dwars??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:57

mijn paard staat twee weken op de wei alles gaat goed met haar eruit halen en wandelen tot vandaag ik kwam op de wei en zag dat ze erg hengstig was ik heb haar even probleemloos kunnen longeren tot ze de andere paarden steeds meer naar achter in de wei zag verdwijnen ze begon keiheird te hinikken en werd erg onrustig de paarden kwamen geliijk aangerend toen was ze weer rustig. Ik ben net ook even naar de wei gegaan en heb haar meegenomen naar voren ze was erg onrustig en zenuwachtig want de rest bleef achtterin staan toen ik eindelijk na veel gedoe haar hoeven uitgekrabt heb ik haar losgelaten en ze ging als een jekko naar de rest. Mijn vraag is dus of dit echt puur van de hengstigheid is of gewoon klieren zo met haar de weg op gaan is echt niet te doen en wat zou ik eraan kunnen doen????

femskie

Re: hengstigheid of dwars??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:35

Die van mij was ook strontvervelend toen ze net in een nieuwe weide stond met andere paarden. Ze deed bijna hetzelfde als die van jou. Gewoon doen alsof je gek bent en hetzelfde proberen te doen als altijd. Als het een beetje meezit ben je over 3 tot 9 dagen weer van dit probleem af.
(..maar vervelend is het wel..)

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:47

dus het is echt van de hengstigheid? ik hoop dat het snel over is want dit is echt bijna niet te doen bedankt in ieder geval

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:46

Par heeft dit ook als ze hengstig is, plakken aan de rest en druk doenerij.
Gaat vanzelf weer over.

Wat je er aan kan doen?
Als ik het echt zat bent zet ik een grote mond op en dan is ze iig weer 5 minuten bij me met haar aandacht, gelukkig heeft ze er tijdens het rijden geen last van.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 07:40

Ik denk wel dat het zo is hoor!

Mijn paardje is sowieso een paardje dat heel erg op zichzelf is qua gedachten.. Heb niet het idee dat ik haar dan kan bereiken. En als ze hengstig is (erg hengstig) dan is ze dus alleen met haar gedachten bij de hengst! Er staat er twee dichtbij in de buurt. Zodra ze hinniken gaat ze al staan piesen.. Ze is wit maar de achterbenen lijken wel geel in zo'n periode! Bij haar heeft het ongeveer 5 dagen geduurd maar het kan 3-9 dagen duren.

Gewoon doen wat je altijd doet en het gaat (als het hengstigheid is) wel weer over. En over 3 weken zit je er weer mee..

Heb wel het idee dat ze, nu ze in een nieuwe omgeving staat, een ernstigere hengstigheid laat zien.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 13:18

ja dat zeker ik heb haar vandaag weer uit de wei gehaald en het was weer een drama hinniken rennen naast me en gekke sprongen maken het was over toen de rest van de paarden naar voren kwamen in de wei dus morgen doe ik het zelfde maar weer.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:15

In ieder geval veel succes! Het gaat echt wel een keertje over, in ieder geval als het aan de hengstigheid ligt. Mocht het nu na twee weken nog zo zijn dan is het misschien wel gewoon dwarsigheid.
Eerst maar eens even afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:06

Mijn verzorgFries Katie was vandaag ook strontvervelend, ook waarschijnlijk doordat ze hengstig is. Merries kunnen zich dan zo vaag gedragen, dat het moeilijk e begrijpe is at er nou aan de hand is..