Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en zn inentingen krijgen (geloof ik wel door een dierenarts)
pension kosten, dan zit het voer er bij.
ik was zelf 2000/2500 kwijt, maar heb een duur zadel.
Dat betaal je een bepaald bedrag p/maand, en dan is je paard verzekerd voor een bepaald bedrag per jaar. Als hij dan ziek word, dan hoef je niet bang te zijn dat je het ineens niet kan betalen. Manuutje1990 schreef:Voor de veeartskosten kun je je paard ook verzekeren.Dat betaal je een bepaald bedrag p/maand, en dan is je paard verzekerd voor een bepaald bedrag per jaar. Als hij dan ziek word, dan hoef je niet bang te zijn dat je het ineens niet kan betalen.
ik heb mijn paard dus niet laten verzekeren, en meerdere die ik ken ook niet.
SharirBobby schreef:ja dat ben ik gedeeltelijk met je eens Blackmysterie, maar niet iedereen heeft genoeg geld achter de hand voor als het paard na een maand bijv. al iets zeer ernstigs krijgt! Bij mij zou dat gewoon betekenen einde verhaal en geen nieuw paard omdat ik nu niet zo'n smak geld achter de hand heb. Ik heb wel geld om de verzekering te betalen, dus die mag voor mij de smak geld neerleggen als er iets gebeurd
tis net welke risico's je wilt lopen en of je genoeg geld achter de hand hebt vanaf het begin
)monaatjuh schreef:oke ik heb het nou zo voor mezelf op een rijtje gezet:
per maand ben ik
60 euro kwijt aan stalling
15 euro aan stalbedekking
25 euro aan hooi
5 euro aan brokken(10 euro voor een zak waar ik 2 maand mee doe)
en ik leg iedere maand 50 euro op zij voor de hoefsmit en noodgevallen...(extraatjes dus)
verder heb ik gerekend op een bedrag van 4000 euro voor de aankoop van het paard en verdere beginnende benodigheden die mijn super lieve ouders gaan betalen....
ik ben in de maand dus ongeveer 160 euries kwijt...
ik verdien 120 euro in de maand en krijg van mijn ouders 40 euro in de maand....das dus precies 160 euries...
nou ff jullie advies..is het voor mij wel zo verstandig om een paard aan te kopen??
gr manon