Hoeveel KM/H stapt een paard ongeveer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Hoeveel KM/H stapt een paard ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 18:06

Ja, even vraagje.
Ik stap 1x p/w in de polder op het asfalt. Eerst 20min en vandaag voor het eerst 60min onderweg geweest.

Maar wat zou dan de afstand zijn? Ze stap flink door en is 1.65m.
Ben namelijk wel erg benieuwd.
Ik heb het beetje nagereden en ik dacht aan 4-5km?

En kan het geen kwaad 1x p/w ineens wat langer op asfalt te stappen?

Groetjes Tamara

Kyona

Re: Hoeveel KM/H stapt een paard ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:12

Stappen op het harde kan nooit kwaad, is juist goed voor de benen en pezen. Mocht je geen ijzers hebben, dan moet je wel goed in de gaten houden of de hoeven niet te hard slijten! Als je de exacte afstand wilt weten, is het handig om eens dezelfde weg te fietsen met fietscomputertje. Ik dacht dat ze rond de 7 km per uur stappen als ze een flink stap tempo hebben.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 18:17

Ik had het al stukje nagereden met de auto, maar het is soort rondje en om nou extra te gaan rijden?!

Maar idd 7km kan wel, want de ene kant was langer dan andere, de kortste rij ik altijd naar huis en dat was met auto 3km ofzo.

Zat te denken dat dan de endurance beginnersklasse ofzo niet zo heel lang is (die van 15km ofzo, of was het proefklasse?)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:21

Minimale afstand van een endurancewedstrijd is 26 km. Dat red je echt niet in stap. Meeste paarden stappen ongeveer 6 km/u. Minimale snelheid in de kennismakingsklasse is 8 km/u. Dus reken maar uit. Onderweg verlies je bovendien tijd bij groomplaatsen en bij de P/A controle halverwege.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 18:26

Ibbel schreef:
Minimale afstand van een endurancewedstrijd is 26 km. Dat red je echt niet in stap. Meeste paarden stappen ongeveer 6 km/u. Minimale snelheid in de kennismakingsklasse is 8 km/u. Dus reken maar uit. Onderweg verlies je bovendien tijd bij groomplaatsen en bij de P/A controle halverwege.

O okeej! Ik had een keer gelezen van 15km. Maar het ging me niet om de snelheid... Maar om de afstand, dat het eigenlijk wel groter en langer lijkt dan het is.