Elisa2 schreef:Ik heb er geen ervaring mee,maar wel goede dingen over gelezen,het zorgt voor innerlijke rust..maar als ik je een tip mag geven..2 is geestelijk wel heel jong voor een paard..zo'n paard hoort eigenlijk gewoon in de kudde en het is niet erg als je er 1x per week wat mee doet{ geen beweging geven} maar voor de rest niet ie eerst geestelijk paard worden..dus laat hem met rust en ga er over een half jaar/jaar pas weer mee aan de slag.
Uhhm dit weet ik wel. Maar gezien het rare gedrag van hem, moeten we wel wat, hij is anders niet te hanteren. Opfok is juist vanwege zijn rare gedrag geen optie, hij loopt gewoon samen met een ander paard de hele dag en avond buiten. Kan prima voor een 2 jarige, hij is al erg opgeknapt, qua uiterlijk dan.
Waarschijnlijk heeft hij toch een of andere traumatische ervaring gehad, waar ze proberen achter te komen.
Dus, met rust laten (waar ik normaal gesproken echt erg voor ben hoor!) is bij hem echt geen optie. Zodra je iets niet een paar dagen achter elkaar herhaalt, begint de ellende weer van voor af aan. Net alsof het weer helemaal nieuw is voor hem.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niets vinden...misschien ben ik zo blond? Ik heb: Bach Bloesem ingetypt....