Bach Bloesems, wie gebruikt het? Ervaringen please...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Bach Bloesems, wie gebruikt het? Ervaringen please...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 17:17

Mijn pony is een echte stresskip. Ik heb hem nu een half jaar (hij is nu ruim 2), maar hij reageert niet normaal op dingen. Kan het niet goed uitleggen, maar hij is vooral erg angstig, en ontzettend druk.
Hij staat alleen 's nachts op stal, hij loopt verder de hele dag en avond buiten samen met een oudere merrie.
In een half jaar tijd wil het nog steeds niet om zijn achterbeentjes af te spuiten (optillen is al een groot probleem), gewoon omdat hij erg bang is (en nee, hij steekt me niet de gek aan). Ook vaststaan is een ramp. Laat hem geen zweepje zien, want dan draait hij door.
Hij staat bij kennisen van mij, en zij doet nu T-Touch met hem. Zonder aanwijsstok gaat het wel aardig, maar zodra je met dan ding aan komt zetten draait hij al door. OOk heeft hij erg last van verlatingsangst, al wordt dat langzaam minder.
Trouwens, ze doet erg rustig met hem hoor, misschien elke dag 10 minuutjes dat ze met hem oefent. Hij is nu ruim 2, dus dat moet kunnen.

Ik weet dus niet echt wat hij heeft meegemaakt. Hij wordt volgende week eerst nagekeken door Steffi v/d Laarse. Als daar niets uitkomt, wil ik kijken of we hem met Bach Bloesems misschien kunnen helpen.
Kan dit helpen bij ons probleem? Wie heeft ervaring met dit probleem? Het gaat al een half jaar zo, en er is nog maar weinig verbetering.

Kyona

Re: Bach Bloesems, wie gebruikt het? Ervaringen please...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:16

Je zou bijv. eens de rescue remedy kunnen proberen. Bij sommige paarden werkt het goed, maar verwacht geen wonderen. Kijk ook even met de zoekfunctie hier zijn al best veel topics over geweest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:16

Ik heb er geen ervaring mee,maar wel goede dingen over gelezen,het zorgt voor innerlijke rust..maar als ik je een tip mag geven..2 is geestelijk wel heel jong voor een paard..zo'n paard hoort eigenlijk gewoon in de kudde en het is niet erg als je er 1x per week wat mee doet{ geen beweging geven} maar voor de rest niet ie eerst geestelijk paard worden..dus laat hem met rust en ga er over een half jaar/jaar pas weer mee aan de slag.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 18:41

Elisa2 schreef:
Ik heb er geen ervaring mee,maar wel goede dingen over gelezen,het zorgt voor innerlijke rust..maar als ik je een tip mag geven..2 is geestelijk wel heel jong voor een paard..zo'n paard hoort eigenlijk gewoon in de kudde en het is niet erg als je er 1x per week wat mee doet{ geen beweging geven} maar voor de rest niet ie eerst geestelijk paard worden..dus laat hem met rust en ga er over een half jaar/jaar pas weer mee aan de slag.

Uhhm dit weet ik wel. Maar gezien het rare gedrag van hem, moeten we wel wat, hij is anders niet te hanteren. Opfok is juist vanwege zijn rare gedrag geen optie, hij loopt gewoon samen met een ander paard de hele dag en avond buiten. Kan prima voor een 2 jarige, hij is al erg opgeknapt, qua uiterlijk dan.
Waarschijnlijk heeft hij toch een of andere traumatische ervaring gehad, waar ze proberen achter te komen.
Dus, met rust laten (waar ik normaal gesproken echt erg voor ben hoor!) is bij hem echt geen optie. Zodra je iets niet een paar dagen achter elkaar herhaalt, begint de ellende weer van voor af aan. Net alsof het weer helemaal nieuw is voor hem.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niets vinden...misschien ben ik zo blond? Ik heb: Bach Bloesem ingetypt....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:39

www.balingehof.nl hier doen ze heropvoeden enz. ook voor paarden met traumatische ervaringen enzo. Sucses ermee!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:24

Hai,
Ik heb zelf een haflingermerrie van 2 jaar, die erg dominant is.
Niet gemeen of zo, maar ze vind het leuk om los te breken en zo.

Ik ben deze week begonnen met Bach en aromatherapie.
Ik heb gister de laatste 2 producten gehad, maar ben daar nog niet mee begonnen.

Ik heb de bachbloesem, ik merk nog niet zo heel veel verschil, ze staat nu weer dag en nacht buiten, dus dat is al een heel groot verschil met haar rust, maar ik ga gewoon door.
Daarnaast heb ik gister lavendelolie gekregen, daar werd ze helemaal gek van toen ze dat rook, ze vond het geweldig, moest het hebben!
Dat moet ik dan 1 keer per dag op haar borst smeren, zodat ze het lekkere luchtje bij haar heeft, en daar rustig van word, hoop ik dan maar.
En ik heb een massageolie gehad, omdat haar vrouwelijke hormonen wat uit ballans zijn, ze wat met een jaar al hengstig, en heel erg onregelmatig, het was echt niet meer normaal.
Dit moet ik 1 keer per dag op haar buik insmeren, bin de buurt van haar eierstokken, maar dat heb ik ook nog niet gedaan.

Ik kan je dus nie theel erg goed vertellen of het werkt, maar ik heb goede hoop.
Het karakter zit gewoon in haar, het dominante gedrag, maar het is nu gewoon te, dus vandaar dat ik het gewoon wou proberen.

www.bachenaroma.nl, dat is de vrouw die mij heeft geholpen van de week, erg lieve vrouw!
Informeer eens bij haar, ze kan je vast goede tips geven!Hai,

Ik heb gister de laatste 2 producten gehad, maar ben daar nog niet mee begonnen.

Ik heb de bachbloesem, ik merk nog niet zo heel veel verschil, ze staat nu weer dag en nacht buiten, dus dat is al een heel groot verschil met haar rust, maar ik ga gewoon door.
Daarnaast heb ik gister lavendelolie gekregen, daar werd ze helemaal gek van toen ze dat rook, ze vond het geweldig, moest het hebben!
Dat moet ik dan 1 keer per dag op haar borst smeren, zodat ze het lekkere luchtje bij haar heeft, en daar rustig van word, hoop ik dan maar.
En ik heb een massageolie gehad, omdat haar vrouwelijke hormonen wat uit ballans zijn, ze wat met een jaar al hengstig, en heel erg onregelmatig, het was echt niet meer normaal.
Dit moet ik 1 keer per dag op haar buik insmeren, bin de buurt van haar eierstokken, maar dat heb ik ook nog niet gedaan.

Ik kan je dus nie theel erg goed vertellen of het werkt, maar ik heb goede hoop.
Het karakter zit gewoon in haar, het dominante gedrag, maar het is nu gewoon te, dus vandaar dat ik het gewoon wou proberen.

www.bachenaroma.nl, dat is de vrouw die mij heeft geholpen van de week, erg lieve vrouw!
Informeer eens bij haar, ze kan je vast goede tips geven!Hai,

Informeer eens bij haar, ze kan je vast goede tips geven!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:31

Citaat:
Opfok is juist vanwege zijn rare gedrag geen optie,

waarom niet? ik denk dat het juist goed is voor een jong paard, daar leert ie wat het is om paard te zijn, dat kunnen ze niet leren van 1 enkel paard. Als jij alles van 1 mens moet leren dan kom je ook wat tekort hier en daar en ga je ook raar gedrag vertonen. Maar dat is mijn mening...

Heb met paarden geen ervaring met BB maar wel met een van mn katten. Zij heeft net een nestje kittens en is daardoor helemaal gestressed. Ben in contact gekomen met een vrouwtje dat met BB werkt en communicatie met dieren doet en zij heeft me een bepaald mengsel van bloesems gegeven en volgens mij werkt het. De kat is een stuk minder gestressed en ze was heel mager en dat is weer aardig bijgetrokken. Als je wilt kan ik je haar email adres geven?