Informatie stapmolen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyona

Informatie stapmolen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 14:42

Op internet heb ik een paar sites bezocht voor informatie over stap/trainingsmolens. Het gaat bij voorkeur om een 6 paards molen 18 m doorsnee. De prijzen vallen zo op het eerste gezicht tegen (all in). Zijn er hier bokkers die tips hebben over een betaalbare molen? Of bijv. zelf een goedkope - goede - omheining hebben gebouwd? Tips over welke molens prettig zijn en welke juist niet zijn ook welkom!

rhijnauwen

Re: Informatie stapmolen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:18

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:48

wij hebben net een nieuwe !!
eentje voor 6 paarden, waar je ze met een ketting aan het halster vast zet aan de molen... zo een hebben we altijd gehad omdat ergeen ruimte is voor zo een waar de paarden los in lopen
maar k moet zeggen hij bevalt mij prima Ja (weet alleen niet waar die gekocht is / hoe duur Bloos )

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:52

koop nooit een stapmolen waarmee de paard kan vastbinden. De nadeel is dat de paard ook kan gaan vallen en meesleuren.
ik ga meer voor stapmolen waarmee je paard niet hoeft vast te binden en dat de paard lekker zelf kan gaan lopen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:27

Ja dat is zo Thomas,maar wat meer voorkomt is dat er 1tje eigenwijs wordt en gaat stilstaan en die houdt zo de hele molen op.Dit is trouwens de stapmolen die waaraan ze vastgebonden worden,degene waar ze los in lopen is officieel een trainingsmolen.Maar ik moet zeggen dat ik met de trainingsmolen's goede ervaringen heb,je moet alleen goed opletten met wat voor een bodem je erin doet.Mijn oude werkgever had een soort doe het zelf pakket gekocht,die vervolgens in elkaar is gezet door 2 polen.Ik geloof dat het pakket zo'n 1000,00 euro was.en hij stond er in 2 mnd.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:07

als een paard stil gaat staan, stopt de stapmolen ik vind er echt niks mis mee, en je moet maar net de ruimte hebben voor een trainingsmolen... dat heeft niet iedereen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:36

Even voor de duidelijkheid: in dat geval zijn we op zoek naar een trainingsmolen. We willen dus dat de paarden los lopen dus in vakken en niet vastgebonden worden.
Bedankt voor de tips Rhijnauwen. Die van K8 kende ik niet. Nadeel is dat je toch gauw op € 6.000 uitkomt. Tips om zelf een goede goedkope omheining te maken zijn welkom!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:05

Je kunt gewoon zelf van houten planken een omheining maken,en dan met band ertussen b.v. alleen 1 tip..dan moet je als vloer stenen hebben,want als je zand hebt dan willen de paarden zich nog weleens uitleven en kunnen ze makkelijk je hout kapot schoppen.Mijn huidige werkgever heeft 3 planken aan de buitenkant maar daarom heen staat een haag.{inplaats van band ertussen} 1 nadeel is dat je er wel veel onderhoud aan hebt.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:23

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 11:01

Lachmar: krijg steeds 'page not found'. Klopt de link wel?
En hebben jullie ervaring met deze molen?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:43

Kyona schreef:
Lachmar: krijg steeds 'page not found'. Klopt de link wel?
En hebben jullie ervaring met deze molen?

je moet de S weglaten: www.trainingsmolen.nl

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:54

het is inderdaad www.trainingmolen.nl.
Heb er geen ervaring mee, maar ze hadden pas in de paardenkrant geadverteerd.

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:22

Wij hebben hier wel ervaring mee, is een goede trainingsmolen. Wij hebben een 6 paard 20 doorsnee. Fijn bedrijf, goede service uitstekende prijs kwaliteit verhouding zij hebben ook deomheining geplaatst.

Foto's op www.sportpaarden.com

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 17:39

Tremona: met welke molen (merk) heb je ervaring? En wat voor ondergrond hebben jullie?

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:50

B&B (van trainingmolen.nl), ondergrond is klinkers met daarop dun laagje zand en tapijt snippers. Bevalt erg goed, omheining is beoband , binnenkant 160 hoog en buiten 2 meter hoog