Help mij alsjeblieft want mijn paarden staan op dezelfde wei en mijn merrie is hengstig !!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Doeii !
.
. 

Lieke schreef:Uit elkaar halen die twee!
Ten eerste is het absoluut niet goed voor zo'n klein merrietje op een haflinger op haar rug te krijgen, daar is hij veel te zwaar voor, zo help je haar rug naar de knoppen.
Ten tweede zal de dracht waarschijnlijk wel goed gaan (veulen past zich aan de baarmoeder van de merrie). Maar je neemt wel extra risico op complicaties.
Ten derde is er weinig vraag naar dit soort veulens en dan nog moet je geluk hebben wil het veulen in verhouding zijn.
Ten vierde, als een hengst eenmaal gedekt heeft zal hij in veel gevallen zich een stuk meer als hengst gedragen.
Ik raad je aan de merrie en de hengst uit elkaar te halen, de hengst te castreren, door de DA laten checken of je merrie niet toch al drachtig is.
Je kan dan altijd nog een veulen krijgen, maar dan het liefst van een goedgekeurd welshhengstje, dan is de kans op een gezond veulen, die goed gebouwt en eventueel ook goed te verkopen is, een stuk groter. Bovendien is het voor de merrie beter.