Loom paard ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zippie

Loom paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 12:53

Hej kan er iemand mij een beetje helpen ? Ik heb namelijk een erg lome Haflinger die niet vooruit wil ! Mijn vriendin zegt dat ik te zacht ben voor hem is dat zo ? Ik ben namelijk wel erg zacht voor mijn paarden,maar ik kan hetr niet over mijn hart krijgen om de zweep of iets dergelijks te gebruiken !
Help mij alsjeblieft !
Dank u op voorhand Knipoog
Doejj ! Haha!

Chrissetje

Re: Loom paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:25

meer aansporen?
ik denk dat ze vanwege het warme weer vanzelf ook wat slomer worden..

Belle_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:29

ja inderdaat ... Ze worden slomer in de zomer ! Meer zweepen :p !!
Maar natuurlijk je paard ook geen pijn doen he ! :d
Doejj ! X - je

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:33

Belle_Fleur schreef:
ja inderdaat ... Ze worden slomer in de zomer ! Meer zweepen :p !!
Maar natuurlijk je paard ook geen pijn doen he ! :d
Doejj ! X - je

mijn paard mag slomer zijn in de zomer,tis ook veels te warm om zo hard te lopen Ach gut

Belle_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:42

inderdaat ! Lachen het is ontzettend warm,maar je paard moet toch nog fit blijven ? ik snap het niet als , want je paard moet toch nog fit blijven ? Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:46

Belle_Fleur schreef:
inderdaat ! Lachen het is ontzettend warm,maar je paard moet toch nog fit blijven ? ik snap het niet als , want je paard moet toch nog fit blijven ? Lachen

mijn pony is van haar eigen al een pittige tante,dus in de zomer is ze best fit...
als ze sloom was maakt het mij echt niet uit,het is bovendien veel te warm lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen

je gaat zelf toch ook niet hardlopen in deze hitte?of ben ik nou een beetje gek aan het worden Tong uitsteken

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:49

Mijn arabier heeft er ook last van hoor.. Anders is ze altijd heel voorwaarts en lekker pittig maar na een paar dagen in de hitte is ze erg loom. Zelfs een buitenrit maakt haar niet pittiger!
Vandaag is het lekker koel met een windje; straks maar eens kijken hoe ze er aan toe is.

Wanneer het echt iets is dat komt door de hitte dan moet het na een koele dag wel over zijn. Als het daarna ook nog zo is dan moet je consequenter zijn met reactie verwachten van je paardje. Been=vooruit en niet na 5x been pas.
Zweepje mag je best gebruiken hoor! Maar wees wel consequent anders weet ze niet waar ze aan toe is.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:07

Misschien ligt het aan jouw manier van rijden en is je pony liever lui dan moe, omdat ze weet dat je haar niet aanpakt. Heb je les? Zou het er eens met je instructrice over hebben, dan kan ze je vast verder helpen. Een zweep is trouwens niet zielig als je hem goed gebruikt: beter 1 of 2 x een tik dat ze loopt dan steeds moeten aandrijven...