kan een paard 'onbereikbaar' zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unknown

kan een paard 'onbereikbaar' zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 08:51

kort vraagje, wat vinden jullie van deze uitspraak?

"het is een onbereikbaar paard"

het paard in kwestie wordt 1x per week kort gereden en ze zijn nu al 2 jaar bezig haar zadelmak te maken en het paard kan slechts stappen en draven op het moment. nou hebben die eigenaren er nog geen enkele keer aan gedacht dat het misschien wel eens aan de africhtster zou kunnen liggen, bij mij luistert het paard namelijk wél. naar mijn mening kan een paard niet onbereikbaar zijn, het ligt er gewoon aan hoe je er mee omgaat... wat vinden jullie? Ach gut

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-06-05 08:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

horsiej

Re: wat vinden jullie van deze uitspraak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 08:55

Helemaal mee eens! Of je moet een echt wild paard uit de prairie(weet niet hoe je het schrijft) hebben maar ik ben tot nu toe nog niemand tegen gekomen die dat heeft! Ik zou het tegen de eigenaars zeggen dat het misschien wel is aan de africhster kan liggen en dat die bij jouw wel gewoon luisterd! Of je vraagt of se eigenaars een keer komen kijken bij jouw en bij die africhtster! Dan kunnen ze zien hoe het paard reageerd op jullie beiden,en dan zien ze denk het verschil ook wel! Succes!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 08:57

beetje kort door de bocht gezegt van de eigenaar. Maar ik kan er verder niet op in gaan aangezien ik het paard in kwestie niet ken en de inrijdster ook niet

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:38

Als ze het paard nu eens dagelijks 20 minuutjes onder het zadel nemen, eens in de week is veel te weinig om een jong dier te bevestigen lijkt mij! Wij hadden een ponietje op deze manier zo om! Een paard is toch een gewoontedier dus als hij iedere dag gereden wordt is het op den duur te normaalste zaak van de wereld, met een keer per week blijft het rijden een uitzondering dus zal je geen stap verder komen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:41

Paarden kunnen echt wel onbereikbaar zijn (al zijn het er waarschijnlijk maar weinig), maar zo te zien is dat niet het geval bij dit paard!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:31

Paard word 1x in de week bereden, maar is nog steeds niet zadelmak? Dit begrijp ik niet helemaal. Verward
En als het paard bij jou wel luisterd, wat is dan het hele probleem?

kiszmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:17

bokkenootje schreef:
Als ze het paard nu eens dagelijks 20 minuutjes onder het zadel nemen, eens in de week is veel te weinig om een jong dier te bevestigen lijkt mij! Wij hadden een ponietje op deze manier zo om! Een paard is toch een gewoontedier dus als hij iedere dag gereden wordt is het op den duur te normaalste zaak van de wereld, met een keer per week blijft het rijden een uitzondering dus zal je geen stap verder komen.

hier sluit ik mij helemaal bij aan!!!
als je niet weet hoe je met ene jong paard om moet gaan, moet je er ook niet aan beginnen!! Boos!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:22

ik sluit me er ook helemaal bij aan dat het aan die eigenaars liggen.. ze moeten wat meer aandacht aan het diertje schenken
en het elke dag even onder het zadel te nemen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:30

Als ze het paard vaker onder het zadel hadden, en verschillende africhters hadden geprobeerd(die liefst verschillende methodes hadden) en ze kregen het dan dan nog, dat kan je denken dat het paard onbereikbaar is. Maar door alleen maar 1 weg te proberen en geen andere kan je dat nog niet zeggen.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:31

ik weet niet wat jij een onberijkbaar noemt maar bij ons is dat:niet attent reageren,helemaal geen reactie geven,gewoon het helemaal nergens op reageren.zeer zeker moet een paard wat al 2 jaar gereden word echt meer kunne en zeker vaker dan 1 keer in de twee week gereden worden en dan ook noch kort.ik zou met de eigenaar gaan praten en zeggen wat er aan de hand en ook vertellen dat die het bij jou ook doet

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:33

een paard kan wel degelijk onbereikbaar zijn,en dat kan op verschillende manieren: in de omgang,voor de kar,onder het zadel,in de wei..
maar als dit paard ech onbereikbaar zou zijn,waarom gaat dat meisje/vrouw er dan nog steeds 1 keer in de week op zitten?
daar komt bij dat 1 keer in de week gewoon veel te weinig is.
hoe bedoel je :"ze luistert bij mij wél"?
wat doet de africhtster ermee en wat doe jij met het paard?(qua aandacht)
je hebt ook paarden die heel eenkennig zijn en die worden ook wel eens bestempelt als "onbereikbaar",waarom probeer jij er niet eens een keer of 3 per week op te gaan zitten?
het is niet altijd zo dat als je op een bepaalde manier met een paard omgaat,het paard dan ook op een bepaalde manier reageerd hor.

mag ik weten wat voor paard het is(rijpaard,tuigpaard of gelders) en welke vader ze heeft?hoe oud is ze?

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 13:48

ze is 5 jarige KWPN merrie. ze staat bij kennissen in brabant en toen ik daar was hadden ze mij het hele verhaal uitgelegd. nou ik dus eerst bij dat paard in de wei want ik wou gewoon niet geloven dat je er niks mee zou kunnen. ze kwam meteen bij me, begon te snuffelen en ik kon haar zo een halster en al aandoen en poetsen terwijl ze dat bij dr vaste africhtster al niet wou. het is gewoon de bedoeling dat het een goed rijpaard zal worden. een uurtje later mocht ik haar longeren en toen ik erop ging luisterde ze prima; ik had het paard nog nooit eerder gezien. ik zal even navragen wie de vader is. maar die mensen willen nu dat paard dus gaan verkopen alleen omdat ze bij die ene africhtster niet luisterde Verward

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:22

ben het met je een, het ligt aan de africhtster

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:59

Wees blij dat de eigenaren verstandig zijn en het paard gaan verkopen. Een nieuwe eigenaar heeft misschien wel het benul er goed mee aan de slag te gaan.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:36

Ibbel schreef:
Wees blij dat de eigenaren verstandig zijn en het paard gaan verkopen. Een nieuwe eigenaar heeft misschien wel het benul er goed mee aan de slag te gaan.

Idd maar wel banketstaaf voor de TS die kan er dus blijkbaar wel mee over weg. Misschien kun je overwegen het paard zelf te kopen? Ik weet natuurlijk niet of je de tijd, geld hebt. e.d hoe oud je bent of je ouders er achter staan en nog veel meer van dat soort dingen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:42

oftopic!:DD: wat is je onderschrift? kan er niks van maken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:48

Onderschrift is: Lees op en neer dan zeg ik blij ik houd van jouw houd jij van mij.

Ontopic: Ik had als eigenaar al lang elders hulp gezocht, maar misschien mag het allemaal niet teveel kosten en hebben ze een kennis gevraagd om het paard in te rijden.

Onbereikbare paarden zijn er wel degelijk, maar dit lijkt me in dit geval geen onbereikbaar paard. Klinkt eerder als een "niet klikken". Niet iedereen kan met een jong paard omgaan.

Je moet maar zo denken: als hij 5 is en er is nog niet zoveel mee gedaan, kan hij ook niet versleten zijn. Voor de koper iig een buitenkansje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:04

Cassidy schreef:
<knip>
Ik had als eigenaar al lang elders hulp gezocht, maar misschien mag het allemaal niet teveel kosten en hebben ze een kennis gevraagd om het paard in te rijden.

Onbereikbare paarden zijn er wel degelijk, maar dit lijkt me in dit geval geen onbereikbaar paard. Klinkt eerder als een "niet klikken". Niet iedereen kan met een jong paard omgaan.

Je moet maar zo denken: als hij 5 is en er is nog niet zoveel mee gedaan, kan hij ook niet versleten zijn. Voor de koper iig een buitenkansje.

Zoiets. Het is niet belangrijk kennis te hebben, het is belangrijker te weten waar je de juiste kennis vandaan haald.
Ik heb ook een jong paard gekocht. Ik wist ook niet precies hoe en wat, maar ik wist wel waar ik in het uitgebreide NVVR-arsenaal moest zijn. Het gaat dus uitstekend met hem en ik heb er al veel van geleerd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:42

[quote="Cassidy"]Onderschrift is: Lees op en neer dan zeg ik blij ik houd van jouw houd jij van mij.

[quote]
bedankt Haha!

ontopic: als je de mogelijkheid zou hebben om hem te kopen, dan heb je nog de kans om hem helemaal zelf te vormen, en ga je minder tijd nodig hebben om eventuele slechte gewoontes af te leren...

unknown

Re: kan een paard 'onbereikbaar' zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 09:38

dat was ook eerst de bedoeling, dat wij haar zouden kopen, maar aangezien ik zelf al een pony en een paard heb en daarbij nog een heleboel andere paarden die ik zadelmak maak en africht (dit is min of meer mijn 'werk') gaat het teveel tijd kosten.

Elisa2

Re: kan een paard 'onbereikbaar' zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:14

stom zeg,gewoon zo'n amateur africhtster waar het paard weer de dupe van wordt,zonde..kun je niet nog eens met die eigenaren praten? Ookal is het paard mischien beter af zonder hun.