Alane schreef:mond houden en zeggen dat je het kwijt bent geraakt.... en niet dat een handelaar het achter heeft gehouden... (als de handelaar het paspoort heeft achtergehouden dan kan je dat via een rechter opeisen.... moet je alleen weten welke handelaar.... en dan weet je nog niet of de fokker, handelaar A, handelaar B enzovoort liegt...)
Als het dier gestolen zou zijn had je het geweten toen je het stamboek gebeld hebt...
Ik denk en weet wel bijna zeker dat handelaar A of B het paspoort heeft achtergehouden. En waarschijnlijk heeft verkocht met een ander paard. Er zit nl., weet ik nu een best leuk papier bij.
1 probleem bij jouw idee is wel dat het stamboek opneemt met de fokker. Daar staat ze immers nog geregistreerd.
Ik weet dat ik in strijd was met de wet
Maar ja, het was en is een leuk paard, en de rit er naar toe was al lang (drie uur
). Vandaar de koop.
Ik heb geen idee waarom de fokker geen handtekening wil geven. Maar na een aantal vage telefoontjes naar handelaar A, B enz. weet ik het ook niet meer.
Ik kan wel een ander paspoort krijgen, maar dan zonder gegevens van afstamming, fokker enz. En dat wil ik in principe niet.