Vanmiddag, ik had merrie & veulen "even" losgegooid in de bak.. Ik was dus mooi een uur verder voor ik d'r te pakken had..
Uiteindelijk hebben we met z'n 3(!) het voor elkaar gekregen om merrie & veul naar de poetsplek te krijgen & ze daar te pakken..Ik heb altijd wat te eten mee als ik de paarden haal, maar Sherry (merrie) is een vrij wilde pony & zeer beschermend voor d'r veulen -> wat z'n voor & nadelen heeft..
Hebben jullie misschien nog tips waardoor ik d'r makkelijker kan pakken?
Midden in de wei staan, hmm, dat gaat wel.. Maar zodra je in de buurt van d'r veulen komt komt ze met d'r oren in je nek op je af om je te zeggen dat je moet vertrekken zeg maar.. En ja, het is heel lastig.. Toch bedankt..
Maar ik vind dat er ook gewoon wat mee gedaan moet worden.. Gewoon ff laten rennen in de bak bijv. De merrie is ook een tijd ziek geweest, viel steeds & even zag het er naar uit alsof ze het niet zou redden ; gelukkig heeft ze het toch gemaakt en is het veulen er gezond uitgekomen.. Daarom vind ik het eigelijk nu wel belangrijk dat ze wat meer beweging krijgt om zulke problemen in de toekomst te voorkomen. Het kan ook geen kwaad voor d'r dat beetje rennen, doet ze ook nog is wat in plaats van alleen maar gras eten & dik worden