verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 12:15

Omdat ik over een paar weken ponykampen ga begeleiden op Poelenburgh leen ik het paard van mn vriendin in die tijd.

En we vroegen ons af hoe het precies zit met de verzekering, als er wat met mij gebeurd door toedoen van Gladys (paard) of als er wat met Gladys gebeurd en ik zit erop, of als Gladys bv. een auto sloopt terwijl ik dr aan de hand.

We zijn allebei WA-verzekerd, en Gladys is niet apart verzekerd volgens mij.

SharirBobby

Re: verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:15

Bij ons dekt de wa-verzekering de schade die onze paarden aanrichten, maar het beste kan je dat ff checken. volgens mij staat het bij onze verzekering namelijk (extra) vermeldt.
Onze wa-verzekering keert iig prima uit Bloos (heb ooit schade aan vriendin aangericht met m'n pony, niet express natuurlijk Knipoog)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:25

Als jij of een derde schade oploopt als gevolg van een eigen gedraging van het paard is dat gedekt onder de AVP van jouw vriendin, omdat zij in principe bezitter van het paard blijft(aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren). Het zou kunnen zijn, maar dat is afhankelijk wat jullie afspraken zijn, dat jij voor de tijd dat je het paard tot je beschikking hebt als bezitter wordt aangemerkt en dat het dus onder jouw eigen AVP komt te vallen.
Als het schade aan jou zelf betreft zou er een deel eigen schuld kunnen worden toegerekend, maar dat hangt erg van de omstandigheden van een evetueel ongeval af.
Als jij schade toebrengt waarvoor je aansprakelijk bent (!) aan het paard dan is dat gedekt op jouw AVP.
Loopt het paard door andere oorzaken schade op is er geen verzekering die dat dekt, tenzij hiervoor weer iemand anders aansprakelijk zou zijn en het onder zijn of haar AVP zou vallen.
Dit is even in een notendop, maar het is daarnaast allemaal heel sterk afhankelijk van de feitelijke situatie.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:35

okee dankje:)