Ijzers of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Ijzers of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 10:35

Mijn vzpaard heeft voor en achter ijzers
Sinds 2jaar heeft hij achter ook ijzers
Voorheen alleen vooraan
Eigenaar zette het erop omdat de manege dat zei aangezien hij buitenritten ging maken.ONZIN!
Eigenaar weet heel weinig van paarden dus heeft hij de manege maar opgevolgd,gelukkig zijn we sinds begin dit jaar verhuisd naar een ander manege...
Ik ben er van overtuigd dat het paard zonder ijzers beter is
Hij glijd vaak uit,bloedsomloop is erg slecht,de ijzers houden de groei van de hoeven tegen...
Alleen eigenaars reactie: zolang hij bereden mag worden blijft hij beslagen
Kans zit er dik in dat hij bereden mag worden
En eigenaars reden om hem te blijven beslagen:
vorig jaar ging ik op wandel zonder ijzers(denk alleen achter niet)en toen mankte hij een aantal dagen

Bah!Natuurlijk mankte hij,dat beessie is dat niet gewoon

Wat kan ik hieraan doen?Reacties van ik kan er niets aandoen omdat het mijn paard is,ben ik niets mee,ben goed met de eigenaar bevriend dus kan hem wel overtuigen...iemand dus tips of argumenten om hem te overtuigen?

Heb al eens zo'n conflict gehad,eigenaar wou paard niet met peesbeschermers laten rijden als het geen springen was,hem allemaal wijsgemaakt door de vorige manege..heb hem toch kunnen overtuigen om het te doen,veiliger+paard komt met achterbenen tegen mekaar

Achterom

Re: Ijzers of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:47

Ik denk dat je de argumenten al genoemd hebt... slecht voor de bloedsomloop, uitglijden groei van de hoeven... kijk anders eens op www.hoefnatuurlijk.nl daar zijn ook heel wat argumenten te vinden! Succes!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:07

Ik persoonlijk zou ook niet voor ijzers kiezen

Mijn paard liep ook altijd zonder ijzers, nooit een probleem mee gehad Alleen wel tijdig laten bekappen door een hoefsmid, maar dan is er verder ook niks aan de hand. En als je vzpaard er makkelijker en beter door loopt, waarom niet? Dus eigenlijk begrijp ik die eigenaar niet.

Misschien kan je een hoefsmid (o.i.d., in ieder geval iemand met veel verstand van hoeven) vragen om de eigenaar te overtuigen van geen ijzers? Meestal zijn ze een hoefsmid toch sneller geneigt te geloven dan een verzorgstertje (no offence hoor, maar dat is vaak zo Haha! ).

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:13

Amethyst schreef:
Ik persoonlijk zou ook niet voor ijzers kiezen

Mijn paard liep ook altijd zonder ijzers, nooit een probleem mee gehad Alleen wel tijdig laten bekappen door een hoefsmid, maar dan is er verder ook niks aan de hand. En als je vzpaard er makkelijker en beter door loopt, waarom niet? Dus eigenlijk begrijp ik die eigenaar niet.

Misschien kan je een hoefsmid (o.i.d., in ieder geval iemand met veel verstand van hoeven) vragen om de eigenaar te overtuigen van geen ijzers? Meestal zijn ze een hoefsmid toch sneller geneigt te geloven dan een verzorgstertje (no offence hoor, maar dat is vaak zo Haha! ).

hehe Clown
Ja idd,ik zou ook niet laten lopen op ijzers
Hij kan wel problemen hebben de eerste dagen aangezien hij op stenen moet lopen om richting paddock te gaan
Hoelang kan dit aanhouden??
Hij loopt er idd VEEEL beter door
Nu doet hij niks anders dan uitglijden
(stal in,na het invetten,sneeuw en 1x heb ik hem gigantisch zien schuiven toen ik met hem de douche inging,hij stribbelde tegen en zijn rechterachterbeen schoof weg)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:20

Blue_Star schreef:
Hoelang kan dit aanhouden??

Totdat hij eraan gewent is om blootvoets te lopen Haha!
Nee, maar daar is eigenlijk geen tijd voor te geven, het ene paard went nou eenmaal sneller dan het andere... Pfoe, ik zou denk ik uit gaan van een week...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:21

Kan je niet aan de hoefsmid vragen wat het beste is voor het paard.

Mijn vorige paard moest rondom op ijzers ivm brokkelhoeven.

Maar als het even kan wil ik mijn nieuwe paard zonder ijzers laten lopen. Hangt wel af van wat de hoefsmid zegt natuurlijk.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:53

luuntje schreef:
Kan je niet aan de hoefsmid vragen wat het beste is voor het paard.

Mijn vorige paard moest rondom op ijzers ivm brokkelhoeven.

Maar als het even kan wil ik mijn nieuwe paard zonder ijzers laten lopen. Hangt wel af van wat de hoefsmid zegt natuurlijk.

Ga ik eens doen Knipoog
Zie geen enkel problemen om zonder ijzers te laten lopen
Vroeger deed ie dat ook
Enkel eigenaar vind het een probleem omdat hij toen enkele dagen mankte
Hamer ipv dat beessie even tijd te geven