Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Alleen wel tijdig laten bekappen door een hoefsmid, maar dan is er verder ook niks aan de hand. En als je vzpaard er makkelijker en beter door loopt, waarom niet? Dus eigenlijk begrijp ik die eigenaar niet.
). Amethyst schreef:Ik persoonlijk zou ook niet voor ijzers kiezen
Mijn paard liep ook altijd zonder ijzers, nooit een probleem mee gehadAlleen wel tijdig laten bekappen door een hoefsmid, maar dan is er verder ook niks aan de hand. En als je vzpaard er makkelijker en beter door loopt, waarom niet? Dus eigenlijk begrijp ik die eigenaar niet.
Misschien kan je een hoefsmid (o.i.d., in ieder geval iemand met veel verstand van hoeven) vragen om de eigenaar te overtuigen van geen ijzers? Meestal zijn ze een hoefsmid toch sneller geneigt te geloven dan een verzorgstertje (no offence hoor, maar dat is vaak zo).

Blue_Star schreef:Hoelang kan dit aanhouden??

luuntje schreef:Kan je niet aan de hoefsmid vragen wat het beste is voor het paard.
Mijn vorige paard moest rondom op ijzers ivm brokkelhoeven.
Maar als het even kan wil ik mijn nieuwe paard zonder ijzers laten lopen. Hangt wel af van wat de hoefsmid zegt natuurlijk.

ipv dat beessie even tijd te geven