zwanger en toch paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

zwanger en toch paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 09:53

ben benieuwd wat de meningen hierover zijn zoudn jullie een paard kopen als je zwanger bent?
of wie heeft dit gedaan?
ik ben bang als ik een paardje koop(ben nu 3 maanden zwanger)dat ik straks te weinig tijd heb als ik zwanger ben wat vinden jullie?

Raiza

Re: zwanger en toch paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:03

Dat ligt eraan wat voor paard je zoekt te kopen. Als je een jong paard tot bv 3 jaar dan kan je hem tijdens je zwangerschap aan je laten wennen, hem verzorgen etc, eventueel in laten rijden etc, zodat je na de bevalling met hem aan de slag kunt.

Als je een wat ervarener paard zoekt om te kunnen rijden zou ik wachten tot na de bevalling. Als je nu 3 mnd bent kun je nog wel even rijden, maar je kent het paard niet en ik zou het zelf niet riskeren dat het paard schrikt van een onverwachte beweging (je kent elkaar nog niet door en door) en eraf valt, ten koste van de baby Huilen
Tenzij je iemand hebt die het paard tijdens je zwangerschap voor je kan rijden, dan kun je hem zelf verzorgen en een vertrouwensband opbouwen.

Het ligt dus helemaal aan de situatie en wat je zelf wilt.

Mijn instructrise is nu 7,5 maand zwanger en haar paarden worden nu 2-3 keer per week gereden door het meisje wat ook het paard van mijn vader rijdt. De rest van de week longeert ze zelf haar paarden. Ze heeft nergens last van, maar voor hetzelfde geld ben je de hele zwangerschap zwak, ziek en misselijk of moet je rust houden en dan is het wel fijn als je je niet druk hoeft te maken dat je paard ook nog verzorgd moet worden.

Heel veel succes in ieder geval met de zwangerschap.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:08

zelf zou ik geen paard kopen als ik zwanger zou zijn.
Enkele weken geleden ben ik bevallen van mijn 2e zoontje.
Mijn paardje Dustin heb ik gereden tot mijn 7e maand, maar die ken ik dan ook.
Met een nieuw paard moet je dat toch allemaal weer uit proberen, en hij misschien jou..
En op een gegeven moment zul je toch moeten stoppen met rijden, en dat even aan iemand anders overlaten, of op rust zetten.
Als je zwanger bent heb je opzich genoeg tijd, maar kun je het lichamelijk aan?
Tijdsgebrek komt meestal pas na de bevalling, want dan heb je een baby die ook aandacht en zorg nodig heeft.
Persoonlijk zou ik pas na de bevalling een paardje kopen, als je zelf weer een beetje in een ritme zit, je nieuwe leven gewent bent en tijd kunt maken voor een paard, dmv. een goede partner die het jou ook gunt.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 10:16

ja ik heb een partner die het mij ook gunt misschien is het idd beter om te wachten maar ik ben bang dat er steeds iets tussen zal komen.maar haastige spoed is zelden goed dus wachten is misschien idd wel beter kinderen zijn ook duur.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:30

Ik zou lekker wachten Ja Mensen verkopen eerder hun paard als ze zwanger zijn, i.p.v. dat ze er dan 1 aankopen Haha!

Misschien heb je na de bevalling wel geen tijd of financiele ruimte meer.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:19

Ik zou het je zeker afraden!
Ook ik heb die domme fout begaan.
Alleen was ik net twee maanden bevallen.
Op het moment dat je kindje geboren is komt er zoveel op je af.
Alles is nieuw en er gaat een hoop tijd in je kindje zitten.
Ik moest mijn paard dan ook na 5 maanden verkopen omdat ik het simpelweg niet redde, tegen ¼ van wat hij mij gekost had.
Vergeet ook niet dat, wanneer je een paard koopt, je eigenlijk nog helemaal niets van zijn/haar karakter weet.
En ik zou het eerlijk gezegt niet riskeren dat je er met je zwangere buik afgegooid wordt!