2 handige tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

2 handige tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 09:09

Tip 1= om de stal makkelijk bij te houden kan je in de hoek van de stal een hoge plank schuin in de hoek maken om daar de mest even snel in te gooien als je toevallig in de stal bent en het niet de moeite is om een kruiwagen te gaan halen. Als de bak vol zit kan je hem leegmaken, dus je moet de plank makkelijk kunnen wegtrekken. Wij hebben zelf 2 latjes tegen de muur gemaakt en daar schuiven we de hoge plank achter. Vork

Tip 2= Met dit hete weer als nu is het niet prettig voor de paarden/pony's om buiten te staan zonder schaduw. Je kan een oude partytent buiten zetten zodat ze wat schaduw hebben. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat goed werkt, want we hebben zelf bomen bij de wei. Knipoog

ikkemetwikke

Re: 2 handige tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:23

tip 1 vind ik eigenlijk niet zo fris!
amoniak,etc blijft dan toch in stal
tip 2 vindik wel handig bedacht,al je paardje er maar niet aan gaat kanbbelen,of omver schuurt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:27

Tip 1 vind ik ook niet zo fris, zéker niet met dit weer Scheve mond

Tip 2 lijkt me ook niet ideaal. De hitte blijft eronder hangen Knipoog

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:59

Even over tip 1: Met dit weer staan bij ons geen paarden op stal, ook 's nachts niet en in de winter hebben ze een grote inloopstal om te schuilen dus ook altijd frisse lucht. In een dichte binnenstal hangt veel meer ammoniaklucht, dus dan is het misschien niet handig. Ik zie ook wel eens dat mensen de mest even vlug in de hoek gooien, dus dan vind ik dit frisser omdat ze er niet meer in kunnen gaan staan.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:10

gtip 1
Ik doe dit in de winter/ Mijn paard staat dan in een 1.5 paardestal en dan maak ik een hoekje. Ik kan dan of de dag en 2 dagen met de bakwagen naar de mesthoop voeren.
In de zomer zou ik het niet doen wegens amoniakgeur en vliegen.
Maar in de zomer wordt die stal dan als inloopstal gebruikt.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:40

maar kunnen ze die plank bij tip 1 niet omver lopen dan?? en neemt dat niet veel plek in beslag? op zich is het wel fijn dat ze er dan niet meer in kunnen staan, maar ik gooi het liever in een kruiwagen zo blijft je stal toch frisser en 1x per dag heen en weer naar de mesthoop kan ook geen kwaat Knipoog