hoefschoenen welke en wat voor ervaringen mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

hoefschoenen welke en wat voor ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 23:31

Ik zit te denken om hoeschoenen te gaan nemen op advies van steffie vd laars, nou wilde ik ze van smit rijsen , omdat ze bij gebruikers aantal op nr 1 staan, heb ooit marquis gehad, wat een ramp en geldverspilling, nu ga ik die van smit rijsen proberen, wie heeft hier ervaring mee en wie heeft ervaring met andere?
Me paardje loopt gevoelig op de stenen en goed op het gras vandaar.

Divine

Re: hoefschoenen welke en wat voor ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:42

Hoi,

Mijn paard loopt ondertussen op haar derde paar "Smitjes". Ik vind ze ideaal, perfect op maat gemaakt en supersterk. Het eerste paar heb ik na een paar maanden al moeten vervangen omdat haar hoeven een stuk kleiner waren geworden omdat ze net van ijzers afkwam. Het paar daarna heb ik 1,5 jaar mee gereden, en het derde paar is nu na iets meer dan 2 jaar aan vervanging toe. Moet wel zeggen dat ik het afgelopen jaar minder heb gereden door zowel blessure bij het paard als bij mezelf Haha! . Verder doen we alles met de schoenen, dressuur, buiten rijden, springen en we hebben er zelfs een cross mee gereden. Volgende week gaan we zelfs er mee naar het strand.
Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de schoenen van Smit. Ze loopt er goed op, geen "opstart"problemen gehad, echt super gewoon.
Meer info staat op www.smit-rijssen.nl, voor zover je die pagina nog niet kent.
Wil je van mij nog meer info, stuur dan even een PB.

Groetjes!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:10

Hoi, ik reed vroeger op Dallmertjes. Kijk maar in mijn profiel voor fotoos.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:52

Ik zat er eerst ook overt te denken. Toen raadde mijn hoefsmid aan om geen clips, maar een draai knop te nemen, want hij had verschillende klachten gehad dat de hoefschoenen openschoten. Verder weet ik er niet veel vanaf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:54

Mijn hoefsmid is tegen hoefschoenen, vooral de Equiboots zijn een drama omdat ze meer stuk maken dan ze helpen. Hij zweert bij een ijzertje. Als je paard op gras al gevoelig loopt doe je haar beslit geen plezier als je alleen met rijden hoefschoenen gebruikt. Een gevoelige zool moet je 24 uur per dag beschermen.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over de Old Mac hoefschoenen.