Zwemmen met je paard - Zaanstad e.o.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Zwemmen met je paard - Zaanstad e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:01

Ik zou zooooo graag een keer met Ranja proberen te gaan zwemmen (lees: met 4 benen te water gaan). Geen idee of hij uberhaupt het water in zou gaan, maar goed. Haha!
Zijn er mensen uit Zaanstad (en omstreken) die wel eens met hun paard gaan zwemmen en zo ja waar?? En dan heb ik het niet over de zee, want het ligt wel behoorlijk voor de hand dat je daar kan zwemmen met je paard. Knipoog

Want volgens mij mag het niet in het Twiske en ook niet in het Jagersveld. Maar misschien wel in Spaarnwoude?? Of het Hemmeland??

_Moreno_

Re: Zwemmen met je paard - Zaanstad e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:50

Twiske mag niet... maar word wel gedaan heb ik gehoort...
Zwaansmeer/Uitgeestermeer.. mag niet en kan ook niet..
Spaarnwoude mag het naar mijn weten ook niet..

Ik geloof dat wij 't moeten doen met het feit dat wij gewoon dichtbij 't strand wonen, en het dus daarmee moeten doen.. Boos!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:10

Ik ben net terug uit het twiske. Als je niet te vroeg gaat en niet op een druk strandje vind ik het wel kunnen. Wij zijn daar bij dat stukje geweest waar dat vlot door het water gaat. Was niemand dus was ook niemand tot last. Was mooie gelijkmatig aflopende bodem, alleen niet zo diep, Voor echt zwemmen is het te ondiep. Mijn paard ging er op het diepst ongeveer tot zn buik in.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:56

@_Moreno_: tja het strand....volgens mij zullen die golven geen succes zijn bij Ranja....Ik ben eind maart voor het eerst met hem op het strand geweest. Het waaide toen hard en alleen al het geluid van de zee vond meneer niks...

@daan: net terug uit het Twiske, lekker hoor!! En tot de buik is ook eigenlijk wel ver genoeg voor zo'n eerste keer. (als we al zover komen..)

Dus het Twiske zou wel (illegaal) kunnen.
En bij het Zwet is zeker ook nergens een plekje waar je met je paard te water kan, of wel?

Nog meer mensen ideeen?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:00

Bij het Zwaansmeer ben ik er wel eens ingeweest. Je hebt op die hoekjes bij die speelstranden een aflopend stuk. Daar ging ik er met Bold in. De zee gaat ze ook zo in, je hebt daar ook nog de pierebadjes natuurlijk! Daar zijn geen golven. Maar nu mag je overdag niet naar het strand. Alleen voor en na achten..

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 23:54

Ik weet niet of je een trailer hebt maar anders kan je ook naar het Amsterdamse bos, daar is een doorwaadbare plaats. Is niet groot en niet heel diep maar wel leuk vind ik zelf.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 02:18

over zwemmen gesproken. zijn er mensen die hun paard echt laten zwemmen? en kan je er dan nog opzitten? want ik heb t wel eens gehoord geloof ik maar ik zou denken dat t paard dan verzuipt

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:52

Twiske heb ik ook wel eens gedaan samen met mel en de paarden,maar idd alleen doen al je niemand ziet,ik weet alleen niet meer waar in het twiske we dat doen precies hadden gedaan,maar het was wel een stuk dat ze echt gingen zwemmen,het was dus diep genoeg en echt leuk!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 14:19

Ok, het Amsterdamse bos is dus ook nog een optie.

@Firegurl: oh dus jullie zijn wel een keer wezen zwemmen in het Twiske, gaaf hoor! Zijn jullie dan al rijdend naar het Twiske gegaan?? Of met een trailer? Want volgens mij is het toch een behoorlijk eind naar het Twiske vanaf stal.

Nog meer ideeen? Het Zwet zou wel ideaal zijn, maar geen idee of er ergens een stukje is waar je met je paard te water kan gaan.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:57

Ik zou niet meer naar het twiske gaan om te zwemmen, meerdere mensen hebben daar al een boete gehad. Als je toch wil gaan dan zou ik gaan als het wat minder warm is en er niet zoveel mensen zijn.

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:13

Bij het Zwet kan je niet met je paard te water

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:30

DAT was 4 jaar terug,toen gingen we nog gewoon lopend met ze naar het twiske,dat deden we toen best wel vaak trouwens!

Het Zwet heeft nix,waar je er zo in kan stappen jammergenoeg.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:37

Ik hou dit topic ook even in de gaten

Ben een paar jaar geleden naar het Twiske gegaan, en daar was wel een stukje doorwaadbare plas, maar daar kon je niet echt zwemmen, was het te ondiep voor. Ik wist helemaal niet dat daar ook nog een plek was waar je echt kon zwemmen.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:37

Lisa_Melody schreef:
Ik hou dit topic ook even in de gaten

Ben een paar jaar geleden naar het Twiske gegaan, en daar was wel een stukje doorwaadbare plas, maar daar kon je niet echt zwemmen, was het te ondiep voor. Ik wist helemaal niet dat daar ook nog een plek was waar je echt kon zwemmen.

Ja je kan van het ruiterpad af gaan en zelf een meer op zoeken, zijn er genoeg te vinden. Alleen die boswachters vinden dat niet zo leuk . En je krijgt vaak gelijk een boete

In het purmerbos in purmerend is er wel een klein meertje waar je in kan "zwemmen". Alleen dat is denk ik te ver voor je.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:03

Haha, ik ben vroeger in het Twiske ook wel illegaal het water in gegaan met mijn paard . Gelukkig geen boete gehad. Het was wel leuk ! Jagersplas (Kalf, Zaandam) zou ook moeten lukken als je het op een rustig moment doet, ook daar ben ik wel eens illegaal wezen rijden .