ben ik te groot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharrie

ben ik te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 21:57

ja ik weet het het staat niet als je 1.68 bent en nog op chetlanders rijd.
ik deed toen was ik al 1.68 op een chettie van 1.10 kan dat nog wel.
ik weeg 50 kg.
maar kreeg wel altijd rare opmerkingen.
ik zit er aan te denken een chet aan te schaffen
ben helemaal verliefd op dat ras.
zijn er nog grotere chetlanders dan 1.10?

Taron

Re: ben ik te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:04

je bent wel te groot, maar niet te zwaar!
ik zou alleen geen shet aanschaffen, als je nog groeit (ik weet niet hoe oud je bent?) je bent er zo uitgegroeit! ik zou dan kiezen voor een haflinger of een fjord oid!

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:09

ik ben al 2 jaar uitgegroeit

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:12

Ik zou geen shet aanschaffen.
Misschien voor erbij, als je plek hebt.
Maar je zult over een tijdje er niet alleen te groot, maar ook te zwaar voor worden. Natuurlijk kan het nu niet zoveel kwaad, zo af en toe een ritje.
Ik denk niet, dat als jij dalijk wat ouder word zelf ook nog zin hebt om op ee shet rond te hobbelen, dan wil je denk ik toch wat anders..
Misschien is idd een fjord of haflingen idee Ja

*Ik lees je reactie*

Ja, dat bedoel ik. Je zult alleen nog maar meer en meer groeien. Nu kan het denk ik nog wel, maar als je dalijk 1.80 ofzo bent is het voor jou, maar ook voor je shet denk ik niet leuk meer.. Nouja, ik zou het zelf persoonlijk niet doen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:15

Kan prima hoor Lachen Rond 1.10 kom je ze niet veel tegen, maar ze zijn er wel. Of je moet een kruising zoeken, omdat het qua gewicht niet veel uit maakt. Let wel dat je, omdat je toch naar de grote kant neigt, je met een Shet niet alle dingen kan doen die je met een grotere pony wel zou kunnen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:16

nou als ze zegt dat ze al uitgegroeid is zal dat heus wel zo zijn, ik ben ook al uitgegroeid, ben 14 en ben nu 1.60 M dus..

en je bent niet te zwaar ofzo Tong uitsteken ik rijdt ook nog op mijn shetje van 1 M

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:18

maar kosten kruisingen van shetlander met iets veel geld?
en wie heeft leuke foto met dat die op zun shet rijd.

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:20

Als je het echt leuk vind moet je het gewoon doen. Wel eens over nagedacht om ipv erop te zitten gewoon erachter gaan zitten? Wij hadden een meisje (25jr) op stal met een shet en die reed aangespannen, met d'r karretje naar het bos. Of er afentoe mee springen. Lange lijn en dan spring je samen tegelijk. Er zijn genoeg leuke dingen die je samen met je shet kan gaan doen, wanneer je echt te groot wordt om erop te rijden.

Zoals ik al zei als je het echt leuk vindt.. gewoon doen!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:21

Ligt er exact aan watvoor kruising je zoekt. Shet x welshjes zijn er best veel, maar dan kom je ook niet dicht rond een grotere stokmaat. En ze zijn smaller. Ik zou gewoon zelf eens rond gaan kijken, als de prijs niet bevalt, kan je altijd nog terug op Shetties. (Offtopic: Is de prijs zo'n probleem dan?)

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:25

ja moet zelf betalen.
maar ik heb wel een hele lieve opa hoor Tong uitsteken
maar dat niet rijden is geen probleem, want mag nog een hele tijd niet rijden, medische problemen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:31

ik zou doorsparen op een gegeven moment ga je je toch er aan ergeren dat je eens graag dit wil of dat wil en ja een shet is wel leuk enzo,
ik zou dan gaan voor wat stevigers een leuk fjord of een leuke kruising tinker of of ik zou gewoon eerst eens rondkijken en niet de eerste beste kopen Tong uitsteken

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:33

maar vind dat karakter van de shet zo leuk

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:40

nu ben je nog niet te groot of te zwaar, maar je zult in de breedte vast nog groeien Knipoog waardoor je er toch te zwaar voor word... ik zou het iig niet doen

Mii_JuúL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:31

Ik rijdt soms nog wel eens op een shetlander x welsh
Hij is 1,07 mt en hij kan me nog makkelijk houden
[ ik benzelf 1,74 en 50 kg..]
Je moet kijken of je een grote shetlander kan krijgen die met een welsh is gekruist..

Naja .. Succes !

Gr. JuúL Cool

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:54

Ik zou een shet kopen en een haflinger fjord o.i.d maar daar heb je het geld niet voor dus zou ik nog even door sparen. Je bent nu al uitgegroeit denk jij maar je gaat in de breedte nog wel uitdijen hoor, en dan ben je wel te zwaar maar ik denk dat je dingen tegen elkaar moet afwegen

wel/geen wedstrijd.
wel/niet belangrijk om te rijden.
wel/niet een mooie combinatie vormen.

en dat soort dingen. Andere rassen kunnen ook een leuk karakter hebben hoor. Kan je niet ergens gaan verorgen waar je op grotere paarden/pony's kunt rijden? misschien bevalt je dat ook wel of misschien bevalt het zelfs wel beter!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:00

Eventjes op een shet gaan zitten en wat rijden zal niet erg zijn, maar als je er veel mee gaat rijden lijkt het me niet zo goed voor de rug en de gewrichten van de pony. Dan zijn ze eerder versleten denk ik.
Ik zou dan eerder aangespannen gaan rijden als ik jou was, maar dan moet je weer een kar kopen en een tuigje en dat is duurder dan de shet.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:00

Tr3z3l_l0v3r schreef:
nou als ze zegt dat ze al uitgegroeid is zal dat heus wel zo zijn, ik ben ook al uitgegroeid, ben 14 en ben nu 1.60 M dus..

en je bent niet te zwaar ofzo Tong uitsteken ik rijdt ook nog op mijn shetje van 1 M

Hoe weet je dan dat je al uitgegroeid bent?

on-topic: voor af en toe te rijden kan het wel geen kwaad, kwa gewicht zeker niet maar ik zou eerder toch voor een fjord of idd halflinger gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:08

Ik was ook al op mijn 11de uitgegroeid en ben dus blijven hangen op 1.60m, maar ik ben echt te zwaar voor een shet, net als de meesten van mijn leeftijd (25).
Ik denk ook niet dat je kunt spreken over 'het' karakter van 'de' shet. Elke shet is anders, net als elk groter paard of pony. Als je een pony of paard vindt wat bij jou past, en waarmee je nog een tijd door kan zit je in feite toch goed?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:56

Ik zou geen shet kopen om mee te gaan rijden. Ik heb ook twee mini's en ben ondertussen 21 jaar en geniet er elke dag van maar dan gewoon met sprinen aan de hand, mennen, keuringen, enz. Shetjes kosten trouwens ook geld hoor. (zie net iemand vrgane een kruising is toch duurder) Als je de aanschaf neit kan betalen anders heb je us ook geen geld om ze te onderhouden. Shetjes hebben ook voer, stal, tuig, verzorging, dierenarts, hoefsmid enz nodig. Tuig is vaak nog veel duurder omdat het bijna neit te krijgen is. Hoefsmid is bij ons in de buurt in ieder geval neit goedkoper voor pony's en de dierenarts vraagt natuurlijk ook ent zo veel voor een pony als een paard.