Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Als ik eerlijk ben zou ik er eerst eens goed over nadenken of je wel aan een thorrowgood zadel gaat.
Ik heb er zelf namelijk ook een en deze bevalt mij totaal niet! Vooral de fexibele boom is naar mijn idee waardeloos. deze vervormd en zakt zeer snel in als je er langer dan een half uur mee rijd. ( deels door de warmte die het paard afgeeft)
Maar als je er toch voor wilt gaan, zou ik gewoon een ruitersportzaak/ zadelmaker laten komen om te passen. meestal is dat gratis als je bij hen ook het zadel koopt.
In ieder geval succes ermee!
Citaat:Toen een afspraak gemaakt met de zadelpasser en toen gewacht totdat hij kwam Blij
Toen ik zei welke zadels ik dus in gedachte had heeft hij gewoon elk zadel uit de auto gepakt en zelfs nog een paar xtra Blij
Toen ik dus ook de thorowgood zadels wilde proberen zei hij dat hij die zadels niet dulde in zijn auto...
Wat ik van hem begreep zijn ze gewoon ontzettend moeilijk passend te krijgen en is de kwaliteit ook nog wel eens minder.
Zijn advies naar mijn kant was om dus een Wintec 500 (dres.) te nemen.
Citaat:Toevallig heb ik toen Son een nieuw zadel moest beide (thorrowgood en Wintec) op haar laten passen. Wat bleek:
De extra wijde boom van de thorrowgood (Maxam) paste maar net aan en het zadel zat voor mijn bips als een plank.
De wintec (met zwarte boom) zat voor Son en mij perfect. Bij Wick was de zwarte boom net te smal. De zadelmeneer heeft de boom op maat gemaakt voor Wick, plus de kussens qua vulling aangepast. Nu ligt het nog steeds perfect.