vreemde plekjes op hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loenz

vreemde plekjes op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 20:05

Hoihoi, een pony bij mij in de buurt die heefd allemaal soort van open plekjes op haar hoofd.Het zijn allemaal plekjes waar je haar huid ziet, en haar vacht weg is.

Wat is dit?Sorry ik heb geen foto.

Loenz

Re: vreemde plekjes op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 20:27

niemand?

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:34

Dit is meer iets voor op MD.

Zonder foto is moeilijk te bepalen wat het precies is. Zou het geen zomereczeem kunnen zijn? Dat hij/zij van de jeuk heeft geschuurd en daarom kale plekjes heeft? Ik weet niet of dat ook op het hoofd voorkomt maar het zou kunnen.

Maar ik raad je nogmaals aan om dit topic te laten verplaatsen naar medisch want daar komen meer mensen die hier verstand van hebben.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:07

Bedoel je zoiets?

http://groups.msn.com/_Secure/0TQCfAsIX ... g/Foto55(1).jpg?dc=4675527930424394154

Dit heeft mijn pony dus.... En ik weet ook niet precies wat het is. Ik heb het aan de dierenarts gevraagt maar die kon ook niet zeggen wat het was.

Om dit te voorkomen doe ik al heel vroeg een vliegenmasker op.. En ik smeer de plekken in met de wond zalf van acederm. Dat helpt wel.

[edit] De foto deed het niet dus heb ik er een link van gemaakt.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 11:27

ja dat ja...maar dan wat kleiner!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:43

kan het geen schimmel zijn ofzo?

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:44

Denk het niet... Die van mij heeft het alleen in de zomer.. Als het warmer word..

Weet niet wanneer de pony van de ts het heeft...

tengeltje11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:56

mijne had ook zoiets,van de vee arts een soort product gekregen tegen schimmel,en het is in een week helemaal verdwenen(alle,haar haar begon dan terug te groeien)
Hij zei dat zoiets 2 oorzaken kan hebben,een bacteriele infectie en een schimmelinfectie,als ze een wondje gehad hebben is het waarschijnlijk bacterie(maar ik kon me niet herinneren dat ze een wondje had),dus gegokt op schimmel,en blijkbaar was het juist.....
daar kan je dan 2 gingen aan doen,een injectie(ze moeten er dan 2 krijgen met tussentijd van 3 weken),ofwel een product mengen met water en derop,da helpt rapper,maar dan kan het wel terugkomen.....doordat mijn fikke prikjes haat gekozen voor dat product...prima spul hoor!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:34

het kan igg geen schuur plekken zijn, want ze schuurt NOOIT....en het zit ook aan de onderkant van haar hoofd.