Iemand bekend met kinsky paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Iemand bekend met kinsky paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:56

Heb al een tijdje contact met 2 fokkers/handelaars van kinsky paarden in duitsland. In nederland kan ik niemand vinden die ze verhandelt. Het lijkt erop dat deze paarden super braaf en veelzijdig zijn. Ben opzoek naar een nieuw allround en braaf paard en mijn interesse hebben ze in ieder geval gewekt.

Ben opzoek naar info over hoe ze het in de sport doen, of ze inderdaad zo braaf en veelzijdig zijn en misschien nog wat nuttige info enzo. Volgens mij zijn ze ook veel duurder dan de gemiddelde KWPNner.

Dus alle info is eigenlijk welkom.

felicity

Re: Iemand bekend met kinsky paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:37

Wat zijn kinksky paarden?
En hoe je het zo verteld klinkt het wel interesant. Braaf maar veelzeidig. Misschien ook wat voor mij. Kan je ook niks vinden via google?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 15:00

felicity schreef:
Wat zijn kinksky paarden?
En hoe je het zo verteld klinkt het wel interesant. Braaf maar veelzeidig.

Kinsky is het ras uit tjechie. Ze zijn voornamelijk palomino, Isabel, Valk en cremello kleurig. (ook in smoky cream en perlino) Je hebt ze ook met een metaalglans die verder vooral bij de Achal Theke voorkomt. stokmaat tussen de 1.58m en 1.75m. Er zijn niet zoveel kinsky paarden op de wereld en dat maakt de prijs ook een stuk hoger. Voor het gebruik zijn ze overal voor inzetbaar. Aangespannen, dressuur, springen, voltige, buitenritten en de jacht. Qua karakter schijnen ze ook uit zichzelf heel braaf, lief, op mensen gericht en dapper te zijn. Er schijnt een kinksy hengst op internationaal niveau te springen, en ook de in de dressuur doen ze op hoog niveau mee. Maar omdat er niet zoveel zijn valt het niet zo op.

Stukje van internet:
Es ist mir nicht bekannt, das ein Kinsky- Pferd sich bösartig oder falsch verhält, in jeder Situation bleiben sie ehrlich und ihr Temperament ist zwar nichts für Langweiler, bleibt aber stets kontrollierbar. Ihr Mut ist grenzenlos und mit einer gesunden Neugier bestehen sie auch Situationen die ihnen nicht ganz geheuer sind. Ein Kinsky bietet sich und seine Leistungen aus freien Stücken an, er wächst durch Aufgaben, dadurch das man ihn fordert und in jeder Reitweise, ob Dressur, Springen, Fahren, Jagdreiten, Distanzreiten oder anspruchvolles Geländereiten, fühlt er sich wohl.

felicity schreef:
Misschien ook wat voor mij

As je er 1 wilt kopen zal dat denk ik uit duitsland moeten komen (Maar dan heb je ook wat! ) Daarom had ik hier een oproep geplaatst, want alles wat je erover leest op internet is echt fantastisch. Ideaal gewoon. Wilde wel eens weten of meer mensen een kinky uit duitsland/tjechie hebben of contacten met handelaars ervan.

felicity schreef:
Kan je ook niks vinden via google?

Geen nederlandstalige informatie. Wel veel duits. Als je kijkt op www.kinsky.de vind je wel veel info, en veel foto's. Op www.friesenland.de staan ook een paar kinksy's te koop. Denk dat je pas vanaf 6000 euro er eentje kunt kopen, vanaf 9000 euro ook een die wat kan. (waarschijnlijk als je rechtstreeks een kinksy wilt kopen uit tjechie is het goedkoper, nu strijkt de duitse tussenhandel een dikke bonus op.

Hier nog 2 foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:06

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:38

Die zijn wel gaaf zeg. Ik dach gelijk aan ies zwaarder ras. Maar ze zijn heel mooi en sierlijk. Alleen de prijs. Hmmmm
Misschien is het goedekoper als je met een paar mensen zo'n paard koopt en laar overbrengen naar nederland.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 17:52

felicity schreef:
Alleen de prijs. Hmmmm
Misschien is het goedekoper als je met een paar mensen zo'n paard koopt en laar overbrengen naar nederland.

Ze zijn inderdaad vrij duur vergeleken met een KWPNner. Iemand in duitsland biedt merries te koop aan met korting op een dekking van een kinksy hengst. Aangezien de veulens ook duur zijn kun je dan wel leuk kinsky paarden gaan fokken. De prijs houdt mij ook een beetje tegen, en het feit dat ze niet in nederland te koop zijn. Dan maak je toch weer extra kosten. Maar ik blijf het aantrekkelijke paarden vinden, zowel qua uiterlijk als omschrijving. Ik heb best een leuk bedrag te besteden, en bedenk me dan wat ik daarvoor kan "krijgen" in Nederland... Daarom ben ik opzoek naar meer info voordat ik afreis naar verre oorden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:02

navidad heeft er een gehad en had er heel veel informatie over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:22

Het paard van Navidad is een Cremello met Kinsky afstamming, en is inmiddels in het bezit van Paardentandarts Christie Dreessen die er ook mee dekt.

Volgens de website zijn het makkelijk paarden in omgang en zeer geschikt voor de sport. En als extraatje krijg je er dan ook een apart kleurtje bij. En voor dat aparte kleurtje betaal je doorgaans ook wat meer.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 15:48

Heb Navidad en Volcano een PM gestuurd.

Ik hoef trouwens niet perse een kinsky omdat het een kinsky is en dus zeldzaam, het was de rasbeschrijving die me aansprak. Er wordt ook gefokt op karakter en overal lees je dat ze zo braaf en betrouwbaar en veelzijdig zijn. Had zelfs liever niet gehad dat ze bijna met uitsterven begreigd waren.... dan had ik er ook eentje in nederland kunnen kopen..

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 15:50

Cassidy schreef:
een Cremello met Kinsky afstamming, en is inmiddels in het bezit van Paardentandarts Christie Dreessen die er ook mee dekt.

He... Christie Dreessen zit in Den haag. En laat ik daar nou net wonen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:57

Ik weet iemand in Belgie met een Kinsky. Zij heeft hem bij een fokker weg uit Polen(geloof ik).

Zie de website: http://www.equihof.be

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:08

Owen4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:19

Hallo Allemaal,

Ik heb een palomino Kinsky en een tjechische warmbloed cremello met Kinsky afstamming.

Als je een Kinksy wilt neem dan contact op met Mandy Riedel.
Mandy@kinsky.de

Let op! er worden heel veel tjechische warmbloeden als Kinksy's verkocht.
Tjechische warmbloeden hebben een roze papier. Ze hebben mogelijkw el Kinsky afstamming, maar zijn geen goedgekeurde Kinsnky!
Er zijn minder dan 100 echte Kinsky's op de wereld!

Een Kinksy heeft gele papieren en er staat duidelijk op het papier:
Equus Kinsky.

Wat het kakarter van de Kinsky's betreft, ze zijn eigenwijs en pittig, maar inderdaad erg mensgericht. Er zit wel degelijk bloed in, maar ze zijn net als Andalusiers erg dapper en van alle markten thuis, werken graag, plezieren graag en zijn sterk en gezond met veel sportief vermogen.
Wij zullen naast Andalusiers altijd Kinsky's hebben, dat is zeker!
We zijn voor beide rassen helemaal gevallen.

Wij nog vragen heeft kan mij gerust mailen, of Mandy natuurlijk!

Groetjes,

Josepha

Owen4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:41

o ja... het moet zijn: minder dan 1000 echte kinsky's niet 100... dat was wel wat erg weinig, he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:54

Is het daarom dat ze zo duur zijn? Wat maakt deze paarden zo speciaal? Ik ben dan niet helemaal thuis in alles, maar lopen ze ook mee in de sport?

Vind ze wel mooi qua kleur en bouw, maar verder ken ik ze niet.

Owen4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:00

Hoi

Persoonlijk vind ik ze niet zo duur.
Je hebt al een echte Kinsky voor 8000 euro.
En dan heb je een goed paard, aparte kleur, mooie gangen, echt veelzijdig sport paard met veel karakter.
Veel andalusiers kosten 10.000 euro en dan heb je heus geen sportpaard!

Wat maakt ze speciaal?
Ze zijn heeeeel mooi en blinken in alles uit.
Atom van Mandy is gekozen (als eerste niet duitse paard!!!) tot best gaand rijpaard van Duitsland.
Hij loopt grandprix dressuur!
Er zijn ook verscheidene Kinsky's die op hoog niveau eventing en jumping doen.
Maar veel mensen hebben ze lekker thuis voor klassieke dressuur, voor de koets, buitenritten en jachten... wat je maar wilt!
En ze zijn heel slim Ze praten zo wat als mensen

Groetjes,

Josepha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:03

Ik ben nu heel nieuwsgierig, zou ze wel irl willen zien.

Herken ik altijd een Kinksy aan de kleur? Anda's zijn zo specifiek die herken je wel.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:28

Owen4ever schreef:
Hoi

Persoonlijk vind ik ze niet zo duur.
Je hebt al een echte Kinsky voor 8000 euro.
En dan heb je een goed paard, aparte kleur, mooie gangen, echt veelzijdig sport paard met veel karakter.
Veel andalusiers kosten 10.000 euro en dan heb je heus geen sportpaard!

Wat maakt ze speciaal?
Ze zijn heeeeel mooi en blinken in alles uit.
Atom van Mandy is gekozen (als eerste niet duitse paard!!!) tot best gaand rijpaard van Duitsland.
Hij loopt grandprix dressuur!
Er zijn ook verscheidene Kinsky's die op hoog niveau eventing en jumping doen.
Maar veel mensen hebben ze lekker thuis voor klassieke dressuur, voor de koets, buitenritten en jachten... wat je maar wilt!
En ze zijn heel slim Ze praten zo wat als mensen

Groetjes,

Josepha

Hoi Jos..

Hoezo verliefd op Kinsky (en Anda)

Knuffels aan Owen en Jamie...en de kleine

Gr.
Patricia

Owen4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:41

Hey Patricia!!!

Hoe is het met je knappe vent???

Groetjes,

Josepha

Owen4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:49

russel schreef:
Ik ben nu heel nieuwsgierig, zou ze wel irl willen zien.

Herken ik altijd een Kinksy aan de kleur? Anda's zijn zo specifiek die herken je wel.

Hey

Je herkent ze niet (alleen) aan de kleur. Een Kinsky is vaak palomino maar niet alle palomino's zijn kinsky's o nee

Een kinsky is een breed, gespierd paard, met een mooie gevormde hals, op het barokke af eigenlijk.
Ze hebben die hele speciale metalic glans... ha ha ! een paard met metalic lak zeg maar.
Hun hoofd is edel, niet klein maar wel in proportie met een recht profiel en geprononceerde kaaklijn.
Ze zijn tussen de 1, 60 en 1,70 m.
En ze hebben mooie gestrekte doch vrij vlakke gangen.
Voor meer info ga eens naar www.kinsky.de
of mail Mandy.

Groetjes,

Josepha