hoeveel slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

hoeveel slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 19:33

Ik geef bonanza nu altijd na het rijden zo'n 1 liter/kg. schep vol zemelen en dan mengen -> slobber....
Maar als ik daar een dagje ben dan doe ik 2 van die scheppen zemelen en dan geef ik al de paardjes wat hapjes, dan krijgt ze dat natuurlijk ook niet in 1x, de rest gooi ik op het laatst als ik weg ga in dr voerbak, maar is dat teveel of maakt het niet zoveel uit?

ze krijgt het ongeveer 3x per week (2x dus 1 schep en soms 1x dus dat andere)



Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:37

ik denk dat het wel meevalt. Je geeft het tenslotte maar 3 keer per week. zemelen met water kan volgens mij niet veel kwaad. Tenzij ze aan de diaree is dan kan je beter stoppen met zemelen. Vork

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:40

Idd te veel zemelen is niet goed en ze gaan er van aan de diaree. Ik weet niet meer waarom het niet goed was maar ik kan me herinneren dat je het niet te vaak en in grote porties moet geven.
Je kunt beter een zak slobber kopen, vinden ze errug lekker!!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:53

ik geef mijn paardje als ik gereden heb meestal 1/2 kilo slobber (die kant en klare van pavo) water erbij en dan heel veel lekkere dingetjes erbij zoals appels, wortels, heel veel brood, bix, handje zwarte havermix (voor wat extra energie) en wat musli..... Vork Vingers aflikken

en hij vind het heerlijk!!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:58

Imker krijgt elke dag, als aanvulling op zijn rantsoen van muesli en draversbrok, een halve kilo slobber van Pavo. Dit vermeng ik met 2 liter kokend water en een scheutje zonnebloemolie en wat lijnzaad. Met kant-en-klare ben je zo klaar en dat is helemaal uitgebalanceerd, wat ik erg makkelijk vind.

Toos paardloos

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:00

hoi mijn paardje krijgt in de winter elke dag een kilo slobber ze heeft geen last van diarree of zo.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 20:08

bonanza is echt niet aan de diarree (ik kan het weten, heb dr vandaag uit gemest Knipoog ) maar wat er overblijft aan die 2kg. is niet super veels, want elke paardje op stal krijgt wat (zijn er 4 - bon) en bon krijgt meestal als ik dr aan het poetsen ben wat, dan losgooien (ja weet het, maar poets tog lekker eerst Tong uitsteken ) en uitmesten, dan ga ik meestal ff met de emmer heen en eet ze weer wat en dan strooi ik dr box op. Dan rijd ik en dan laat ik dr OF los OF ik ga dr nog even poetsen en knuffelen enzo of spelen en dan krijgt ze af en toe wat en als ik weg gaat krijgt ze de rest. Dus het is verdeelt over 3/4 uren ongeveer.

Maar ze is dus neit aan de Diarree

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1 en 31 bezoekers