paardenfluisteraar gezocht die mijn pony kan helpen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

paardenfluisteraar gezocht die mijn pony kan helpen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 12:57

ik heb een vraagje naar aanleiding van deze gebeurtenis:

viewtopic.php?f=59&t=429086&p=8975491#8975491

mijn pony heeft ik haar hele leven al veel megemaakt, en is onwijs vals. iedereen valt ze aan, groot en klein, komt op je af rennen, en laat niet meer los. ze is vroeger gepest, en een tijde verwaarloods. ze is erg eenkennig, en de enigste die ze nu nog verdraagd ben ik.

omdat ze dus vol ervaringen zit zou ik graag iemand naar haar laten kijken, een soort paardenfluisteraar zeg maar.
maar omda hier een hoop bedriegers tussen zitten, wil ik graag adressen en ervaringen horen/weten.
wie weet zou ik zo mijn pony kunnen helpen er bovenop te komen, en haar weer een beetje gelukkiger te krijgen.

wie helpt??

ps. in contact via fotos geloof ik niet!

Fjordenmaniak

Re: paardenfluisteraar gezocht die mijn pony kan helpen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:10

Marijke Böinck: http://www.cherokeepaarden.nl/index2.htm
Ik ken haar verder niet persoonlijk alleen omdat een vriendin haar paard door haar heeft laten behandelen, en ze wist dingen die Marijke niet kon weten door het ergens op te zoeken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:21

www.pratenmetpaarden.nl daar kan het.

Thepennybitch op bokt, deed het ook altijd maar is ermee gestopt, door vele commentaar.

Er was nogiemand kom ik zosnel niet op, met een site ik zal even denken, en en als ik eht gevonden heb zal ik het sturen Lachen

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:41

Misschien dat "de Ballingehof" of Carola van Berkel (murchin.com) je kan helpen. Zij "praten niet met paarden" maar hebben wel veel ervaring met probleempaarden en natuurlijk paardengedrag.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:55

Volgens mij kan natural horsemanship ook een heel stuk helpen, dan voelt je merrie zich een stuk meer begrepen. Kijk eens op www.parelli.nl en neem contact op met Eddy Modde. Kijk ook eens op www.paardnatuurlijk.nl en neem daar ook eens contact mee op.

Heel veel sterkte!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:01

emiel voest en zijn aanhangers.
Ik heb emiel meer dan eens aan het werk gezien en ik vind het er goed uit zien. Ook houdt hij zijn link met het 'normale' rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:45

Wat zou je willen bereiken? Het is wel leuk om allerlei namen te roepen en hoe geweldig ze wel (niet) zijn, maar wat is JOU doel?
Waarom zou je je pony pesten met andere mensen als ze overduidelijk te kennen geeft daar geen zin in te hebben?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 18:46

dorientjuh schreef:
Volgens mij kan natural horsemanship ook een heel stuk helpen, dan voelt je merrie zich een stuk meer begrepen. Kijk eens op www.parelli.nl en neem contact op met Eddy Modde. Kijk ook eens op www.paardnatuurlijk.nl en neem daar ook eens contact mee op.

Heel veel sterkte!

ik heb alles al geprobeerd, ook natural horsemanship. ik kan haar rijden zonder zadel en hoofdstel, gewoon op de weg.
ook reageert ze op mijn commandos en ze kan vrijheidsdressuur.
ze is nu tien, en geloof me dit is er niet uit te krijgen. ik ben heel erg op zoek naar oorzaken en redenen om haar beter te begrijpen.
lichaamstaal, ook geprobeerd.
ze is gewoon heel eenkennig, en een gevaar voor anderen. daarom staat ze in een wei met slot op een groot hek, zodat ze niemand kwaad kan doen.

iig bedankt, ik zal kijken of er nog andere natuurlijke manieren zijn die ik nog niet geprobeerd heb...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 18:47

ikke schreef:
Wat zou je willen bereiken? Het is wel leuk om allerlei namen te roepen en hoe geweldig ze wel (niet) zijn, maar wat is JOU doel?
Waarom zou je je pony pesten met andere mensen als ze overduidelijk te kennen geeft daar geen zin in te hebben?

omdat mijn pony een enorm gevaar is en als ik aangeklaagd wordt, ik heel ver van huis ben.
maar nog meer omdat ik hoop iets te weten te komen, waardoor ik weet wat haar allemaal precies dwars zit, en hoe ik haar weer terug in evenwicht kan brengen.
en ookal bijt ze dan nog iedereen, dat kan me niets schelen, als ze maar een beetje gelukkiger wordt..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:57

Ik heb helemaal niet zo'n hoge pet op van emiel voest en ik kan er ook weinig mee. De 'traditionele/ ouderwetse' manier van omgaan met paarden volstaat prima voor mij.

Toch heb ik gezien dat emiel voest het omgaan met paarden erg goed kan. Hij beheerst de lichaamstaal fijlloos (dat mag ook wel als je er dag in dag uit, jaren fulltime mee bezig bent) Hij fluisterd niet, hij is gewoon duidelijk tegen een paard. misschien is jou paard overgevoelig geraakt voor ieder foutje wat een mena maakt en kan voest je nog iets leren op dit gebied.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:34

denice schreef:
omdat mijn pony een enorm gevaar is en als ik aangeklaagd wordt, ik heel ver van huis ben.

Hu, aangeklaagt waarvoor??
denice schreef:
maar nog meer omdat ik hoop iets te weten te komen, waardoor ik weet wat haar allemaal precies dwars zit, en hoe ik haar weer terug in evenwicht kan brengen.
en ookal bijt ze dan nog iedereen, dat kan me niets schelen, als ze maar een beetje gelukkiger wordt..

Daar krijg je mogelijk nooit een antwoord op. Ik vraag me ook af of je dat moet willen. Als je pony happy is met jij met hem/haar doet, dan zou ik me daar niet zo heel druk om maken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:35

Cecilia van der Drift (die van dat tv programma) kan met dieren paraten, ze geeft er ook cursussen in, dan kan je het zelf leren

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:31

mmouse schreef:
Misschien dat "de Ballingehof" of Carola van Berkel (murchin.com) je kan helpen. Zij "praten niet met paarden" maar hebben wel veel ervaring met probleempaarden en natuurlijk paardengedrag.

Zij is ook bij mij geweest en haar omgang met mijn paard stond mij zeker wel aan, maar eigenlijk had ik mijn paard nog te kort om (een maand) om haar uitspraken en advies in goede banen te kunnen lijden. De taal van het paard (lichaamstaal) beheerst ze behoorlijk goed en schijnt ook bij Monty Roberts in training te zijn geweest. Ze kreeg mijn merrie aan het showen en gek doen met enkel haar lichaamstaal. Heel mooi om te zien en mijn paard reageerde erg goed op haar. Ze legt ook duidelijk uit wat ze bedoelt en ze betrekt jou als eigenaar er optimaal bij.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:47

Fjordenmaniak schreef:
Marijke Böinck: http://www.cherokeepaarden.nl/index2.htm
Ik ken haar verder niet persoonlijk alleen omdat een vriendin haar paard door haar heeft laten behandelen, en ze wist dingen die Marijke niet kon weten door het ergens op te zoeken.

Mijn paard is ook in behandeling geweest bij Marijke Boinck zij kan inderdaad dingen vertellen want ik niet als informatie heb gegeven. Ik had namelijk een kennis van me, ze had problemen met rijden, ik heb haar persoonlijk niet zien rijden, toen ging ze vertellen hoe paard eruit zag, welke aftekeningen en welke kleur paard had. Nou ik had paard 1x op foto gezien, dus dat was wel heel apart. Maar zij kan dit inderdaad. Ik heb goeie ervaringen hiermee. Ook lesklant van me is bij haar geweest en pony is ook volledig opgeknapt. Dus echt een aanrader. Gewone normale mensen, dus je voelt je gelijk op je gemak.

Succes ermee.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:05

denice schreef:
ikke schreef:

mijn pony heeft precies hetzelfde als jou pony.(was vroeger manegepony)
alleen blijft beauty niet vasthouden als ze bijt,ze komt niet speciaal aanlopen om iemand te bijten,maar vroeger als je dichter dan een meter bij de poetsplaats kwam sprong ze ook naar voor en beet dan.
na 2 jaar kan je haar al beter aaien(4 aaien maximum),ik denk dat het nog wel een jaar duurt voordat je haar beter kan aaien.

ik vind het helemaal niet erg dat ze dit doet,zolang ze mij maar blijft accepteren.
ik heb een keer gehad,dan staan ze voor haar neus en dan zeggen ze: owee als jij mij bijt he! dan gebeurt er wat
ik: als jij niet gebeten wilt worden blijf je gewoon van mijn paard af,en sla je haar,zal ik jou eens slaan!

zolang ze mij niets doet is het goed,die andere mensen hoeven toch niet met mijn pony om te gaan.

ik zou geen paardenfluisteraar laten komen,en gewoon afwachten wanneer ze vertrouwens krijgt in andere mensen.
hoelang doet jou pony dit al?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:26

ik doe het wel maar ik doe het met contact via fotos .. en aangezien je daar niet in gelooft ... al snap ik niet waarom je daar niet in geloofd op een foto zie je het dier toch ook en ben je goed in contact met het dier dan neem je ook alles op .. ik heb diverse mensen van bokt geholpen hiermee en in de zomervakantie ga ik weer beginnen ... ik wil het best voor je doen maar ik vraag een bijdrage ...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:08

ikke: ik kan aansprakelijk gesteld worden, als mijn pony iemand een keer zo toetakeld, dat diegene blijvend letsel heeft.
en dan denk je misschien dat dgene die gebeten is niet in zijn recht staat, maar dat staat die wel degelijk omdat ik de pony op een wei zeg, waar mensen bijkunnen, zonder duidelijke waarschuwingen.
waarom geen duidelijke waarschuwingen?
er staat pony kan bijten, maar dat is voor sommigen niet duidelijk genoeg.
stel dat mijn pony een keer een kind zijn vingers eraf bijt, kan mijn pony naar de slacht..

iemand wou ook nog weten hoe lang ze dat al doet.
ik denk wel meer dan acht jaar.

nog een keer aan ikke:
mijn pony is NieT gelukkig, dat is duidelijk te zien en merken. door alles wat ze heeft meegemaakt en haar veueln die ze heeft verloren, staat ze er als een zielig vogeltje bij. vandaar dat ik meer wil weten!

aan sommigen heb ik heel veel gehad, allemaal alvast bedankt, nu ga ik overwegen wat ik ga doen....

denice

casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:18

hoi hoi
ik heb hier een site van iemand die zo veel van paarden weet lees heet eens gerust emn als je nieuwschierig ben geworden gewonen bellen.
http://www.horsecontrol.nl/

ps laat ook ff weten wat je dr van vindt/vondt

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:30

hoi hier op bokt zit ook iemand die dat doet heeft bij monty roberts gelopen
dit is haar bokt naam annemariev website ben ik even vergeten Bloos anders even mailen met haar

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:45

Je mag me pb-en als je intresse hebt.
Ik heb zo'n situatie al eens eerder meegemaakt en heb het toen redelijk kunnen oplossen.

Ik doe het door middel kan communiceren.

Groetjes
Janneke

http://www.anicom.nl/