Ik heb een nichtje van 14 jaar oud. Zij was heel goed in 'barrelracing' met het paardje wat ze had. Twee weken geleden werd dat paardje van haar afgenomen (lang verhaal). Nu heb ik een paardje aangeboden gekregen van een vriend van ons. Een ontzettend leuk quarter merrietje van 5 jaar met veel potentie. En omdat dat paardje van ons nichtje af is genomen, geef ik dit paardje aan haar. Op het moment zit ze bij haar tante tot vrijdag. En afgelopen zondag hebben wij dat paardje opgehaald. Ik heb haar gebeld met de mededeling dat haar paardje hier staat. Nu belde ze me vandaag op dat ze daar zou blijven tot volgende week zaterdag. Ik persoonlijk zou een gat in de lucht springen en ik zou heel graag 'mijn' nieuwe paardje willen zien. Moet ik nu zeggen dat ze haar kans gehad heeft of moet ik zeggen, ach, ga jij maar lekker vakantie vieren en ik verzorg haar wel? Ik bedoel, welke 14 jarig meisje (of jongen) zou zoiets nou doen? En wat moet ik nou doen? Moet ik zeggen dat ik wel voor dat paardje zorg tot ze terug komt of moet ik zeggen, sorry, maar jouw kans is verkeken?
Mijn man vind dus dat als ze dat paardje echt werkelijk graag had willen hebben dat ze dan ook thuis zou zijn om er voor te zorgen e.d..
Ik zou dus graag van 14 jarigen (ergens om de trend) willen horen wat zij er nou van denken en wat zij zouden doen. En natuurlijk ook van ouders met tiener dochters
Alvast bedant voor de antwoorden en het lezen van het lange verhaal
groetjes, Ingrid.

Of weet ze met d,r gevoelens geen raad.