5 jaar en nog overbouwd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PN_anne

5 jaar en nog overbouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 21:17

Mijn halfingermerrie is net 5 jaar geworden, en ze gaat nu echt flink de breedte in..

ja ze is wel wat dikker, maar ik bedoel dan qua bespiering.. Knipoog

nou is dat het probleem niet, is juist goed Haha! maar nou is het al ong. een half jaar zo dat haar achterhand echt een stuk hoger staat als haar schoft..
kan het zijn dat ze nog groeit, en dat het nog weer bij trekt? of zijn het spieren/vet (lijkt me sterk, maargoed) of blijft het zo?

want ze is nu al 5, maar toen ik haar kreeg (3 jr) was ze ook een beetje overbouwd, en toen ze 4 was was alles weer netjes in verhouding.. maar nu gaat haar achterkant dus weer de lucht in Haha!

ik heb nu even geen goede foto waar ze recht op staat maar die maak ik nog wel even.

alvast bedankt Lachen

Chrissetje

Re: 5 jaar en nog overbouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:20

ze groeien tot 8 jaar door...
wel verschillend hoeveel cm hij nog gaat groeien..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:22

Ze groeien inderdaad nog wel even door..Maar waarschijnlijk zal niet alles wegtrekken. Een overbouwd paard is niet erg, maar is er van achter van nature meestal moeilijker bij te rijden. Voor de rest maakt het niets uit!

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 22:14

Tulandro schreef:
Ze groeien inderdaad nog wel even door..Maar waarschijnlijk zal niet alles wegtrekken. Een overbouwd paard is niet erg, maar is er van achter van nature meestal moeilijker bij te rijden. Voor de rest maakt het niets uit!

Oh, dus ook al zou het niet helemaal bijtrekken krijgt ze er geen last van? van slijtage ofzo?
want dan maakt het idd niet zoveel uit Lachen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:17

mijn pony is 14 en overbouwd. ik zie het vooral als voordeel omdat ze in het tuig loopt. ze heeft dus een onwijs sterke achterhand. zolang het niet extreem is kan het geen kwaad hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:48

Mijn paard is 12, is niet overbouwd, maar heeft dus een soort van doorgezakte rug. Ik heb er vrijwel geen problemen, de achterhand moet ik iets meer moeite voor doen om dressuurmatig erachter te krijgen, maar hij heeft wel een vrij sterke achterhand (flinke spieren in zijn kont) wat dus erg goed uitkomt met springen (het is dan net een springveer) ik heb er nu nog helemaal geen last van gehad. Ik ben zelfs op 10 jarige leeftijd (van het paard) begonnen met de basis helemaal opnieuw aanleren.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:06

Mijn tinker van 10 is ook overbouwd.
Dat hebben wel meer tinkers.
Misschien is het bij haflingers ook wel vrij algemeen?