Wat tedoen bij pony met onrust van binnen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Wat tedoen bij pony met onrust van binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:14

Hallo allemaal sinds een jaar heb ik een haflinger x welschcob super lief en vriendelijk.Maar toch heb ik een probleem met haar ze is erg onrustig van binnen uit.Wil alleen maar lopen ,zweet heel snel ook bij weinig arbeid.IK heb haar op van alles laten controleren bij de D.A. en ze is zo gezond als een vis het komt echt van binnenuit .Ik ben met haar western aan het rijden omdat ook al een rustige gang is.Dit gaat in stap al aardig maar zo gauw je wil gaan draven is het, lopen,lopen,lopen over de galop maar niet tespreken.Ook als zij alleen vast staat en ik loop weg wordt ze erg onrustig.Benen geven is ook erg eng want dan vlugt ze gelijk ik weet niets van haar verleden want ik heb haar op een handelsstal gekocht en die zeggen ook niets te weten.ZE vertrouwd mijn denk ik wel want ze volgt me als een hondje, ben ook al zeg ik het zelf erg lief en goed voor haar.Wie heeft er tips voor mijn zodat zij haar innerlijke rust vindt.(vindt het zo rot voor haar dat ze zo Verdrietig onrustig is van binnen) Verdrietig Ach gut Verdrietig

Chrissetje

Re: Wat tedoen bij pony met onrust van binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:18

ik denk dat die pony vroeger ook verkeerd is ingereden.
het lijkt mij alleen maar opgelost te krijgen door goede les te krijgen,en door je pony rustig te behandelen.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:21

hoi les krijg ik al en ze wordt al zolang ik haar heb met rust behandelt .Verkeerd ingereden dat klopt denk ik wel maar ,na een jaar moet ze toch wel weten dat ze bij mijn niet hoeft te vluchten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:25

Er zijn bachbloesems voor innerlijke rust. Vraag een homeopaat om hulp. Ik heb daar ook geen verstand van, maar dat werd mij verteld. (mijn paard heeft ook geen rust inz'n koppie, daar komt maandag iemand voor.)

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:26

bol schreef:
hoi les krijg ik al en ze wordt al zolang ik haar heb met rust behandelt .Verkeerd ingereden dat klopt denk ik wel maar ,na een jaar moet ze toch wel weten dat ze bij mijn niet hoeft te vluchten.

mss heeft het paard moeite met verwerken ofzo?

toen ik mijn pony een paar weken had,begon ze te bijten en te schoppen naar andere mensen..nu na 2 jaar kunnen ze haar al wat aaien maar niet langer dan 4 aaien

eer dat ze dat allemaal goed toe gaat laten bij hun(het in de buurt laten komen enz) duurt nog wel een jaar,dus dan zijn wel ál 3 jaar verder. Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:44

je hebt toch bij paardendrogist iets voor nerveuse paarden?

verder routine,rust en beweging..

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:59

Heb een tip gehad over homopatie van de kruiden heks, iemand ervaring klinkt eng maar is het niet.