peesbeschermers???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

peesbeschermers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 14:42

Ik ga dus nieuwe peesbeschermers en strijklappen aanschaffen, nu heb ik al eens gesurfd op internet maar er zoveel keus dat ik radeloos ben. Ik heb er nog wel liggen maar de nieuwe zijn voor op wedstrijd. Ik moet er 4 paar kopen dus het moeten geen 120€ ofzo kosten. Knipoog Wij hebben grijze zadeldekjes met een bordeaux rand. Nu zit ik met een paar vragen en hopelijk kunnen jullie mij ermee verder helpen.

1/ Wat is het fijnste: lederen, de gewone of degene met bont?
2/ Welk merk hebben jullie en is goed (wel geen die dadelijk los gaan en van die toestanden)?
3/ Wat voor soort zijn deze (bv Eskadron flexi soft, ...)? Het verschil tussen de soorten?
4/ Wat is de prijs?
5/ Wat zijn jullie ervaringen?
6/ Eventueel een foto van deze?

Alvast bedankt allemaal!

Marliesje

Re: peesbeschermers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:47

Ik heb Nortons die in de aanbieding waren op www.ingridvanberlo.nl
Goedkoop en tot nu toe bevallen ze prima.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:20

Ik heb voor mijn F-pony (KWPN-er 1.60m) de Eskadron Flexisoft. Deze heb ik aangeschaft omdat ze een vrij kort pijpbeen heeft. Verder heb ik nog het nieuwste model van BR/LamiCell maar dan merkloos.
Mijn derde paar is een setje van LamiCell maar dan gewone. Die gebruik ik liever niet omdat ze te groot zijn.

De Eskadron kostten rond de 60 euro (alleen peesbeschermers) maar die bevallen het beste. De merkloze kostten me 20 euro (ook alleen peesbeschermers) en het setje LamiCell (wel peesbeschermers én kogelbeschermers) kostte totaal 45 euro.
Al mijn peesbeschermers van van kunststof met een neoprene voering.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:47

Ik heb de BR Jumpers, alleen peesbeschermers, deze zijn kunstof met neopreen. Kosten 22 euro. Ze bevallen prima, zijn makkelijk schoon te maken en blijven goed zitten.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:48

Ik heb lederen peesjes van Prestige (met neopreen-voering), die waren 80,=
Ze zijn waanzinnig makkelijk in onderhoud (had eerst met bondvoering, maar dat wordt zo snel smerig...) hup even onder de kraan en ze zijn weer schoon!!!

En ik vind ze ook echt verschrikkelijk mooi... Bloos

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:49

Ik heb ook de BR Jumpers, gebruik ik al jaren en ze bevallen prima!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:59

Peesbeschermers zijn toch niet toegestaan in de ring?

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:07

Met springen wel Knipoog
Ik heb peesbeschermers van Protec 1. Ik heb geen idee meer wat ze hebben gekost (20 ofzo Scheve mond) En heb ze nu iets van 1,5 jaar. VInd het echt fijne beschermers en blijven ook goed zitten.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:23

Zal morgen ff een foto maken, maar heb nu een set van peesbeschermers + strijklappen voor € 29,95 ..... (merkloos maar stevige kwaliteit en goed klittenband) diverse kleuren...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:32

Ik heb die van BR op www.piafferuitersport.nl
Afbeelding die zijn 19.50

en die strijklappen

Afbeelding die zijn 14.50

zijn prima Ja ze zijn er in het grijs en bordo dus je kunt uitkiezen Knipoog
succes ermee
gr. roos

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:39

Ik heb voor het longeren een set van Eskadron. Voor en achter. Deze zijn gaan nu al 6 jaar mee en het klittenband werkt nog super.
Als ze vies zijn gaan ze in de wasmachine. Haha!

Dan heb ik grijze Eskadron Flexisoft voor de voorbenen en strijklappen voor de achterbenen. Voor de totale set was ik rond de 100 euro kwijt geloof ik. Werken super en blijven altijd goed zitten.

Voor het springen heb ik leren beschermers met bont van Kentauer.
Blijven goed zitten en de set kost geloof ik 120 euro. Ik heb er ook neoprene voeringen bij voor door de waterbak in het bos en zo. Anders is het bont zo af.

Dan heb ik voor het dagelijks gebruik nog een paar setjes witte peesbeschermers en strijklappen van BR. Deze kosten rond de 20 euro voor de voorbenen en 14 euro voor de strijklappen. Deze werken ook gewoon prima en het klittenband is na 4 jaar en diverse wasbeurten ook nog super.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:23

Ik heb BR jumpers. Maar mijn paard heeft een heel gevoelige huid dus ze krijgt er drukplekken van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:26

Ik heb er van BR, Eskadron en Lami-cell
En vind ze alle 3 goed en merk om eerlijk te zijn geen kwaliteits verschil.
Ga nu voortaan voor de goedkoopste

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:05

Ik heb ook die van BR. Zijn niet zo duur, makkelijk schoon te maken en blijft goed zitten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:29

Ik heb 2 paar Nortons en 1 paar lederen van Kieffer. De Nortons zijn erg fijn en handig in gebruik en ik heb er nog geen gebreken aan ontdekt.
De kieffers zijn van erg goede kwaliteit maar niet erg handig in het gebruik door de gespjes die je 1 voor 1 moet vastmaken Lachen Deze waren natuurlijk ook een stuk duurder dan de Nortons.

Als je voor wat goedkoops maar toch goede kwaliteit wilt gaan, zou ik denk ik kiezen voor de Nortons of BR.