taxatie E-pony??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

taxatie E-pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 14:20

hier wat informatie over mijn E-pony:
[i]1.54 hoog
Sjapoer x Nimb
L2 dresuur
B springen
9 jaar
ongeveer 85% arabisch bloed

Ze heeft in totaal nou 5 veulentjes gehad, en ze is tot haar 8st fokmerrie geweest (had toen nog geen wedstrijden gelopen)
Ze houd van springen, en kan het ook best wel goed.
Haar gang zijn goed maar niet geweldig
verder is ze trailer en verkeersmak en een hele betrouwbare pony...

hier komen de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
samen met haar veulentje die er momenteel bij loopt Haha!

ben benieuwd Nagelbijten / Gniffelen

melmzs

Re: taxatie E-pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:24

3250 euro lijkt me redelijk

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:43

2500 maar ik ben van de normale prijzen en niet de dure koersen van tegenwoordig Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:57

Ik zou zeggen niet meer dan 2000, eerder minder.
Niet meer piepjong, kent nog weinig...
Karakter? Papieren erbij?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:22

3000 ofzow
sorry geen verstand van KP Clown

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:29

zitten papier bij,
heel goed karakter!!!
super mak en betrouwbaar
ze kent al best veel alleen dat heeft ze nooit bewezen op wedstrijden omdat fokken en wedstrijden moeilijk samen gaat (vond de vorige eigenaar)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:08

Toch blijft het een E-pony, is ze tot haar 9e eigenlijk niet echt als rijpaard gebruikt maar als fokmerrie. E-pony's zijn nooit zo duur.

€2.000,= vind ik niet meer dan redelijk voor dit paardje!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:44

vind 2000 euro wel een beetje weinig Bloos ,
we hebben haar gekocht toen ze nog nooit wedstrijden had gereden voor 2500 dus..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:59

Alina schreef:
€2.000,= vind ik niet meer dan redelijk voor dit paardje!

me 2...

ook omdat ze al 5 veulens gehad heeft,denk ik dat de prijs altijd lager ligt.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:16

knolliepower schreef:
vind 2000 euro wel een beetje weinig Bloos ,
we hebben haar gekocht toen ze nog nooit wedstrijden had gereden voor 2500 dus..

Jij hebt het er voor over gehad die 2500 euro , maar niet iedereen wil dat er voor betalen.
Ik vind het erg veel geld 2500 euro.
Ik denk dat je al blij mag zijn als je er 2000 euro voor kunt krijgen.
En misschien loopt er ook wel iemand rond die er meer voor wil betalen maar ik zou tussen de 1500 en 2000 euro ervoor uitgeven.

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:24

De mentaliteit momenteel is dat men niks wil uitgeven voor paarden die toch wel goed zijn. De markt dicteert voor jouw E-pony momenteel een prijs van rond de 2000 euro. Terwijl ze papieren heeft, een goede fokmerrie is, bereden is. Heb je haar wel eens op een exterieurkeuring van het NRPS stamboek uitgebracht ivm evt. premie ?

Het is maar wat de gek ervoor geeft.
Pony is nog niet te oud, want 9 jaar is jonger dan 10 jaar en vanaf die leeftijd zijn paarden blijkbaar niks meer waard ? Terwijl ze op de top van hun kunnen zijn met 12, 13 jaar.

Twee tot drie jaar geleden had jouw merrie rond de 3500 - 4000 euro kunnen opbrengen. Maar ja, er is een recessie, mensen hebben toch minder uit te geven, er is veel aanbod van paarden op de markt en er zijn heel veel mensen die niet meer uit te geven hebben dan rond de 2000 euro en zeggen hier dan ook dat je paardje niet meer waard is dan 2000 euro.

Ik denk daar anders over; ik denk dat je paard rond de 3000 tot 3500 euro waard is. De prijs stijgt met het feit of je veel op concoursen komt en dan ook gerechtigd ben na verloop van tijd om in een hogere rubriek te starten voor dressuur en springen. NRPS'ers verkopen momenteel beter dan Volbloed Arabieren, tenminste, die indruk krijg ik.
Het is alleen of iemand het ervoor wil betalen.
Karakter van het paard is ook belangrijk en tevens of ze allround inzetbaar is. Is ze braaf met beginners ? Geen (stal)gebreken ?

Maar nogmaals, het is wat de gek ervoor geeft en of iemand meer budget heeft dan 2000 euro. 2000 euro vind ik voor deze pony echt wel het minimum.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:31

Ik denk dat tot een tijd geleden de prijzen voor paarden en ponies juist veel te hoog lagen in vergelijking met de tijd ervoor. Verder is er inderdaad een overschot aan aanbod, en de economie leert dan dat de prijzen dalen. Heel simpel en heel logisch.

Omdat deze merrie verder niet op wedstrijden is uitgebracht, is er weinig duidelijk over wat het niveau onder het zadel is. Ik ken inderdaad paarden die op hun top zitten op hun 12de jaar, en nog jaren meekunnen, maar dat zijn over het algemeen toch paarden die meer doorgetraind zijn.

Op basis van de informatie in de openingspost van het topic kwam ik met een prijs van 2000. Maar in combinatie met een goed karakter zou ik er inderdaad iets meer voor geven, zo is het ook nog een keer. Verder steek ik mijn geld liever in de verzorging van mijn paard dan in de aankoopprijs...

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:44

wendytjeG schreef:
Verder steek ik mijn geld liever in de verzorging van mijn paard dan in de aankoopprijs...

Dat kun je doen als je het paard kent en weet dat je bij een goed adres een goed paard hebt gekocht.

Echter, een paard dat betrouwbaar is in alle opzichten, braaf is, gemakkelijk fokt, gemakkelijk en goed te rijden is, sociaal is, verkeers- en trailermak is, kwalitatief goed in elkaar zit en geen stalgebreken heeft plus goed gezond is, ook goed beenwerk heeft - ik weet niet of het paard van de TS hier allemaal aan voldoet - dat paard zal zijn/haar prijs hebben.

Ik koop liever een kwaliteitspaard waarvan ik de achtergrond weet bij een betrouwbaar adres en steek daar dan liever meer geld in omdat ik weet dat ik een goed paard koop, dan dat ik wrakhout aanschaf, omdat het zo lekker goedkoop was. Dan wordt de verzorging nadien duurder dan de aankoopprijs van het kwaliteitspaard !!

De aankoopprijs is - als het goed is - eenmalig.
De kosten die je nadien aan het paard hebt dat zo lekker goedkoop was, doch het e.e.a. mankeerde, komen steeds terug.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:50

Waarom zou een goedkoop paard slechter moeten zijn?

Helaas weet je gewoon niet altijd wat je koopt, het blijft altijd een gok. Een betrouwbaar adres is idd een indicatie, maar je weet nooit of je paard toch wat gaat mankeren zodat je nog voor hoge kosten komt te staan

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:53

wendytjeG schreef:
Waarom zou een goedkoop paard slechter moeten zijn?

Helaas weet je gewoon niet altijd wat je koopt, het blijft altijd een gok. Een betrouwbaar adres is idd een indicatie, maar je weet nooit of je paard toch wat gaat mankeren zodat je nog voor hoge kosten komt te staan

ik wou net zeggen!
goedkoop is niet altijd slecht
ik heb mijn pony voor 1000 gekocht(manegepony) nu krijg ik meer dan het 3 dubbele ervan..

mijn pony is trouwens nog nooit ziek geweest in die 2 jaar dat ik haar heb! goedkoop is heus niet altijd slecht

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:58

Uiteraard blijft aanschaf altijd een gok, dat klopt.
Maar dat is een andere discussie dan de TS vraagt.

Een goedkoop paard hoeft niet slechter te zijn.
Maar dat is niet de discussie die ik hier wil voeren.
Want daar vraagt de TS niet om.
Zij vraagt om taxatie van haar E-pony.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:20

ik vind rond de 3000 ook heel redelijk!!