hoe lang en hoeveel groeit mijn merrie nog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

hoe lang en hoeveel groeit mijn merrie nog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 12:05

Hallo

Ik heb beetje vreemde vraag misschien. Ik weet dat paarden groeien cq ontwikkelen te ongeveer een leeftijd van 6 jaar (tenminste dat heb ik altijd gezegd gekregen).

Ik heb zelf een merrie van net drie. In maart is haar stokmaat gemeten op 1,52m. Ik had gehoopt met haar naar de keuring van het kwpn te kunnen, maar ja te klein.
Ze heeft 12,5% anglo arabier dus ze had nog bij het nrps gekund, maar ook daarvoor te klein.

Kunnen jullie mij helpen hoeveel groter ze nog wordt. Ziek
Dan weet ik of ik de keuring op mijn buik kan schrijven of dat ze volgend jaar misschien als nog kan.
Niet dt ze minder lief en mooi is als ze niet kan, maar het zou toch wel leuk zijn. Ze heeft leuke papieren Lijst en daar zou "ster" toch wel leuk op staan. Hyper!

Haar vader is Marlon en haar moeders vader Flemmingh

groetjes
chantal en vicky

Kyona

Re: hoe lang en hoeveel groeit mijn merrie nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:31

Verschilt qua paard en is moeilijk te zeggen: is ze nu overbouwd, nog onderontwikkeld of niet? Handig om er een foto bij te zetten.
Een truukje wat vaak wel wil werken is om te meten met een touwtje van het spoortje onder de kogel tot de elleboog (botje) en dan datzelfde stuk omhoog te gaan.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:00

ijsklontje schreef:
Ik heb zelf een merrie van net drie. In maart is haar stokmaat gemeten op 1,52m. Ik had gehoopt met haar naar de keuring van het kwpn te kunnen, maar ja te klein.
Ze heeft 12,5% anglo arabier dus ze had nog bij het nrps gekund, maar ook daarvoor te klein.

Ik snap niet wrm ze niet naar de keuring van het nrps zou mogen,, Bloos ik ken nrps pony's die veel kleiner zijn. Kun je dat mss uitleggen? Bloos

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:52

Mijn merrie van nu 1.80 werd gemeten als 1.73 als 3-jarige op de keuring.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 19:42

Ze moest of bij de rijpaarden (anglo arabier) of bij de pony's gekeurd worden.
Om bij de rjipaarden gekeurd te kunnen worden moest ze geloof ik 1,57m zijn en dat was ze niet.
Om bij de pony's gekeurd te mogen worden moest ze minstens 12,5% arabiere aandeel hebben. Den dat heeft ze niet wel 12,5% anglo arabier, maar daar was ze dus te klein.

Verder is ze nooit echt mega overbouwd geweest. Ze groeide altijd heel gelijkmatig. Haar moeder is 1.65m en haar vader 1.67m. Ze zijn dus allebei niet mega groot.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:07

Normaal groeien ze na hun 3 nog enkele centimeters, maar verwacht geen 10 cm erbij. Maar mss haalt ze de 1.57 nog wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:33

Sasjuh89 schreef:
Ik snap niet wrm ze niet naar de keuring van het nrps zou mogen,, Bloos ik ken nrps pony's die veel kleiner zijn. Kun je dat mss uitleggen? Bloos

Ze wil naar de keuring van het KWPN, het gaat hier dus niet om de keuring van het NRPS Knipoog.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 06:27

Citaat:

Oh? Sigaar

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:32

Met anglo arabier kun je bij het nrps alleen bij de rijpaarden gekeurd worden en daar was dus ook te klein voor. Hoezo buroceatie???

Heeft waarschijnlijk met de ras standaard te maken maar goed ik val er maar weer hjeel net buiten met mijn paardje. Maar ze groeit nog wel iets dus wie weet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:32

Plateauzolen?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 22:17

hebben we ook al aan gedacht.