hoofd te klein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

hoofd te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:08

Ik ga van de zomer beginnen met Calypso. Calypso is een NRPS merrie van 4 jaar oud haar volle broertje heet Ceasar en is dus ook 4 jaar oud *jaa een echte tweeling* maargoed. Ik zit nu te bedenken wat voor een halster ik voor haar moet gaan kopen want het pony halster van Laukje is haar eigenlijk nog te groot! En dan is hij versteld op de kleinste maat! Heeft calypso dan zoon smal en klein hoofdje? En welk maatje halster moet ik dan hebben? ik heb voor Laukje dus maat pony en die past laukje super maar calypso ver zuipt er in! Is er ook nog een tussen maat? en zo ja waar kan je die dan kopen?
groetjes Lotte
de merrie is by de weg 1.50 hoog

Renza

Re: hoofd te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:15

Maat shetland Nagelbijten / Gniffelen ?

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:19

den dat haar hofd daar weer te lang voor is!? maar er is dus geen maat tussen shet en pony?
omdta je tussen paard en pony wle een maat hebt zitten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:40

Ik zou een shetland pakken en dan de bovenste verstel ding op het grootste zetten? Anders weet ik het ook niet... Mijn paard haar hoofd is ook eigenlijk aan de kleine kant voor paard en voor cob echt te groot dus heb ik paard gepakt en op het allerkleinste!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:45

hmm ja maar het is wel een pony van 1.50 dus dan kan shet tog nooit passen? ik ga dan denk ik tog maar een leren halster oid kopen voor pony en kijk of de schoenmaker er gaatjes bij in kan maken

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:13

laukjefreak schreef:
hmm ja maar het is wel een pony van 1.50 dus dan kan shet tog nooit passen? ik ga dan denk ik tog maar een leren halster oid kopen voor pony en kijk of de schoenmaker er gaatjes bij in kan maken

Denk dat dit de beste oplossing is. Ik zou dan wel een leer halster nemen dat aan alle 2 de kanten van het hoofd is te verstellen anders komt de gesp waarschijnlijk in de manen kam uit.
En zoiezo eentje die bij de neus ook gewoon te verstellen is(is bij lederen halster bijna altijd zo)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:13

er zijn ook wel halsters met bakstukken dat je kunt verstellen.
of anders zon endurance" hoofdstel kopen, die kun je ook verstellen, en dan het halster alleen gebruiken.
of een zelfgeknoopt touwhalster
(gebruik ik voor de belg, haar hoofd is veels te groot voor een gewoon halster, en een halster met kettingen steek je niet zomaar eens in je broekzak...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:16

In jouw geval zou ik een halster nemen dat je al hebt, en dat op de goede maat stellen. Als dat niet lukt, dan even aangeven (aan de binnenkant met pen of met touwtjes) hoe het wel moet zitten.
Als je dit 'prototype' meeneemt naar de ruitersportzaak dan kun je er terplekke een halster bij zoeken dat overeenkomt.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:21

Sorry hoor, maar Laukje is toch een Fjord? Dan heeft zij toch ook al een super klein hoofd, als ze maat Pony heeft Verward
Kan je niet een halster nemen die met een schuifgesp te verstellen is ?

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:03

klopt Laukje is een fjord en heeft een pony halster op de grootste gesp... Laukje is ook klein maar 1.32 dus...