paard laten keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maranel

paard laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 08:21

Ik ben nu op zoek naar een pony en heb ook wel al een leuke gevonden, een driejarige. Raden jullie aan om die te laten keuren? Wat hebben jullie gedaan toen jullie een eigen pony kochten?

katiecat

Re: paard laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:49

Bij de eerste pony die ik kocht heb ik de fout gemaakt haar niet te laten keuren, en heb ik uiteindelijk een pony gekocht die wat aan haar beentjes had en waar ik uiteindelijk heel erg rustig aan moest doen.
Toen ik mijn tweede pony kocht heb ik dit beslist wel gedaan! De eigenaar waarvan ik haar kocht had haar zelf nooit laten keuren toen zij hem weer kocht van de manege eigenaar destijds, aangezien zij haar wel vertrouwde. De manege eigenaar had haar dus verteld dat ze het erg goed zou kunnen doen in de sport, en dus kocht zij haar met achterliggende gedachte als 'sportpaard'.
Toen ik haar dus liet keuren vertelde de DA me dat het geen sportpaard is, maar echt een recreatiepaardje. Mij maakte het niet zoveel uit aangezien ik toch niet van plan was (ben) wedstrijden te rijden.
Het meisje echter was laaiend op die vriendin (manege eigenaar), want zij had haar weer gekocht naar ook de prijs van een sportpaard.

Maar ja, als ze haar toen der tijd had laten keuren was haar dit nooit overkomen.
Ik raad je aan om een paardje eerst te laten keuren Knipoog

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:09

Ik heb mijn paard laten keuren. En ze is goedgekeurd. Ik heb ook andere paarden laten keuren die erg leuk waren maar die werden afgekeurd. De artsen zeiden dan ook dat dit paard niet lang goed zou blijven of dat er na een paar jaar verandering kan komen en het paard kreupel zou worden en blijven.
Ik zou je pony dus zeker laten keuren. Ook als hij.zij erg leuk is en afgekeurd is doe het dan niet. Je weet niet hoe snel maar toch gaat het dan een keer verkeerd.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:00

m'n eerste pony (die ik nog steeds heb), heb ik niet laten keuren. dit omdat ik niet beter wist Clown
m'n eerste paard heb ik klinisch + röntgen laten keuren, alles was goed volgens die veearts. mooi niet dus! want ik stuurde de foto's op naar de verzekering en die ondekten het één en ander op de foto's. Ik heb er toen nog iemand anders naar laten kijken en die zag nog meer..... hij had dus aan alle 4 de benen wat (voor in bijde kogels ocd en achter in bijde knieën). dat paard heb ik dus na 6 weken terug gebracht naar de vorige eigenaar (verborgen gebreken)
het paard wat ik nu heb, heb ik alleen klinisch laten keuren. dit omdat ik niet weer zin had in dat gezeik met die foto's. ik heb hem laten verzekeren voor een bedrag waar ik geen foto's voor hoef te laten maken. (natuurlijk heb ik hier een zeker risico mee genomen, maar dat is mijn eigen keus)

ik zou een paard of pony áltijd klinisch laten keuren. röntgenlogisch zou ik ze alleen laten keuren als het paard/pony 'duur' is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:08

De vorige paarden zijn allemaal gekeurd en waren goed. Alleen de laatste hadden we niet volledig laten keuren en ja hoor je raad het al... juist toevallig degene die niet 100% io was Lips are sealed

Dus mijn advies is voor de zekerheid altijd laten keuren. Het kost misschien iets meer bij de aankoop, maar beter wat betalen voor de keuring dan dat je het paard zo koopt en achter een jaar stapelhoge DAkosten hebt omdat hij vanalles mankeerd Knipoog

Maranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 22:04

heel erg bedankt voor het advies! En ik had gehoord dat klinisch laten keuren ongeveer € 100 kost klopt dat ongeveer?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:10

Mijn nieuwe paard wordt straks klinisch gekeurd.
Inclusief voorrijdkosten en btw gaat het € 130,- kosten.

Ze is 2 maanden gelden rontgenologisch gekeurd bij haar vorige eigenaar. De foto's ga ik ook aan mijn veearts laten zien.