Bij de eerste pony die ik kocht heb ik de fout gemaakt haar niet te laten keuren, en heb ik uiteindelijk een pony gekocht die wat aan haar beentjes had en waar ik uiteindelijk heel erg rustig aan moest doen.
Toen ik mijn tweede pony kocht heb ik dit beslist wel gedaan! De eigenaar waarvan ik haar kocht had haar zelf nooit laten keuren toen zij hem weer kocht van de manege eigenaar destijds, aangezien zij haar wel vertrouwde. De manege eigenaar had haar dus verteld dat ze het erg goed zou kunnen doen in de sport, en dus kocht zij haar met achterliggende gedachte als 'sportpaard'.
Toen ik haar dus liet keuren vertelde de DA me dat het geen sportpaard is, maar echt een recreatiepaardje. Mij maakte het niet zoveel uit aangezien ik toch niet van plan was (ben) wedstrijden te rijden.
Het meisje echter was laaiend op die vriendin (manege eigenaar), want zij had haar weer gekocht naar ook de prijs van een sportpaard.
Maar ja, als ze haar toen der tijd had laten keuren was haar dit nooit overkomen.
Ik raad je aan om een paardje eerst te laten keuren