vertrouwen kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tzif

vertrouwen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:59

ik was dus altijd een vrij fanatieke springster, ik sprong alleen onderlingen wedstrijdjes, maar was nergens bang voor met mijn paard, ik sprong egt alles met haar zonder blikken of blozen, todat ze ("ongewenst") drachtig werd, wat we dus niet wisten. ik kreeg haar bijna niet meer over hindernissen heen, op het moment dat ik net dacht van: "Yes we gaan" sprong zij heel snel op dr rem. nu ze dat veulen er dus heeft "uitgepoept" springt zij opzich heel goed, maar IK ben al mijn vertrouwen kwijt!!!

ik word er echt zo ziek van! vorige week liet ik een ander meisje op haar springen en die spring alles perfect, maar dan doe ik het en dan weigert ze weer een aantal keer, ik vind het zo vervelend. ik wil gewoon weer lekker met haar springen net als vroeger, ik heb ook niet echt "angst" ofzo maar het vertrouwen is gewoon weg met haar want bij andere paarden is er niets aan de hand

nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die dit hebben gehad, en hoe jullie je vertrouwen weer hebben terug gewonnen, want ik wil gewoon zo graag weer terug naar vroeger met het springen!! Verdrietig Verdrietig

tessie1985

Re: vertrouwen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 23:05

nee ik heb dit niet gehad
maar als ik jou was dan zou ik gewoon een paar lesjes nemen
want je moet gewoon aan je vertouwen werken want je paard voelt dat gewoon heel goed aan denk ik

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:13

Ik zou als ik jou was kijken of je een tijdje met verschillende paarden kunt gaan springen. Zo krijg je zelf weer het vertrouwen dat je over de hindernis kunt, laat tegelijkertijd iemand anders jou paard erbij trainen, zodat het vertrouwen van je paard op de hindernis ook beterd of in ieder geval niet verslechterd.

Na een tijdje gewoon weer samen proberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:53

inderdaad..met een ander dier gaan springen en zo je vertrouwen terug krijgen.. of neem belachelijk lage sprongetjes, en maak deze na best wel een lange tijd pas weer hoger...

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 09:45

ooh ik ha dnet een heel bericht getypt maar ik zie m niet Boos! maargoed...

tessie1985 schreef:
nee ik heb dit niet gehad
maar als ik jou was dan zou ik gewoon een paar lesjes nemen
want je moet gewoon aan je vertouwen werken want je paard voelt dat gewoon heel goed aan denk ik

ik heb ook les met haar, ik heb 1x in de week dressuur, 1x in de week springen en dan heb ik nog een andere les waarmee ik om de week spring en dressuur, dus wel genoegles lijkt mij??

angela88 schreef:
Ik zou als ik jou was kijken of je een tijdje met verschillende paarden kunt gaan springen. Zo krijg je zelf weer het vertrouwen dat je over de hindernis kunt, laat tegelijkertijd iemand anders jou paard erbij trainen, zodat het vertrouwen van je paard op de hindernis ook beterd of in ieder geval niet verslechterd.

Na een tijdje gewoon weer samen proberen.

dat is nou juist het vreemde, als ik met andere paarden spring is het vertrouwen er wel gewoon, het lef is ietsje minder geworden, dat wel maar het vertrouwen is r bij andere paarden wel.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:10

Denk dat je gewoon met een heel laag kruisje weer moet beginnen. Ik ben ook een paar keer van Revanche afgevallen doordat ze weigerde, en durfde daardoor niet goed echt op de hindernis aan te rijden. NOu had ik zondag een onderlinge wedstrijd waar ze ook een klein parcoursje hadden, echt heel laag (bijna op de grond Tong uitsteken ) en heb dus toch maar meegedaan Haha! Maar ze ging er wel weer overheen en nu durf ik zelf ook weer wat beter...
dus gewoon weer laag beginnen, denk ik Knipoog