Springparcours: hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Aise_

Springparcours: hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:44

Hallo allemaal,

ik dacht een orrigineel idee te hebben en voor onze stal een springparcours te bouwen waar iedereen voor de lol kan springen.
Misschien kunnen we er later een wedstrijd van maken.
Ik kreeg veel enthousiaste reacties.
Allemaal leuk en aardig, maaaaar....

HOE PAK IK DIT AAN?

Wat komt er allemaal bij kijken?
Heeft er iemand een plattegrond van een springparcours?
Hoeveel ruimte moet er tussen de hindernissen?
Hoe kan je hem het beste opbouwen? Waar moeten de hindernissen (zodat je misschien ook van 2 kanten over 1 hindernis kan springen?)

Dit is vooral belangrijk, want we hebben maar 1 bak.
Daar moet iedereen dus in rijden, ook diegene die op dat moment op hun beurt moeten wachten voor het springen.
Daarom is het belangrijk dat er genoeg ruimte om de hindernissen heen is en dat er misschien een kleine volte hindernisvrij is.

Zouden jullie mij kunnen helpen?
Echt hartstikke bedankt alvast!!
Als het een succes wordt zullen jullie vast en zeker foto's van de gebeurtenis zien en dan is het toch wel heel leuk als je hierbij geholpen hebt!!

Jumper01

Re: Springparcours: hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:58

Hebben jullie niet iemand die springles bij jullie geeft? Als je zo iets doet lijkt het mij verstandig om er iemand bij te hebben die er verstand van heeft. Die persoon kan ook vertellen hoe en wat de hindernissen neergezet moeten worden, toch?
Voor de lol springen kan gevaarlijk zijn als je niet wordt begeleid door iemand die er verstand van heeft.

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 22:07

Ja tuurlijk hebben we wel mensen die wat van springen afweten, maar wij wilden het zelf organiseren.
En diegene wil ons wel helpen als wij met een plan op de proppen komen.
Daarom zoek ik dus een soort plattegrond waarop hindernissen staan ingedeeld en dan besluiten (en aan die persoon voorstellen) welke we het beste kunnen doen.
Normaal beschikten we ook maar over 2 hindernissen en nu vanaf morgen krijgen we er een aantal bij.
Vandaar het idee.
En tuurlijk hebben we wel eens op ander terrein een parcours gesprongen, maar daar hou je je niet bezig met de indeling van de hindernissen en de organisatie.
Ik vraag me af wie dat altijd verzint en hoe dat gebeurt: vandaar dit topic.
Heb jij nog tips?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 23:28

Ik zou niet laten losrijden en springen in dezelfde bak tegelijk. Dit zorgt voor ergenernissen en misschien zelfs gevaarlijke situaties.

Je kan wel groepjes van 5 maken en telkens 5 laten losrijden (20 minuutjes ofzo) en dan de overige 4 even buiten wachten en dan om de beurt naar binnen om te springen.