Hoe?? opnieuw laten wennen aan bit..na rotervaringen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keetieee

Hoe?? opnieuw laten wennen aan bit..na rotervaringen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:32

Mijn paardje is helemaal niet blij als zij haar bit in moet..en dit hebben we dan ook al een paar maanden niet gedaan..ze word nu bitloos gereden.
Ik wil haar wel graag opnieuw een bit in gaan doen..maar wat is het minst scherpe bit? vinden jullie?
Wil in het begin haar bit in doen en een halster eronder zodat ze er geen druk op krijgt..zodat ze rustig kan wennen ..ze raakt niet in paniek door het bit..maar je merkt dat ze het helemaal niet leuk vind.
Hoe zouden jullie dit doen?

Maaike14

Re: Hoe?? opnieuw laten wennen aan bit..na rotervaringen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:25

ik zou er hulp van iemand die er veel verstand van heeft inschakelen. mijn paard heeft ook een rotervaring met bitten gehad dat lukt nou niet meer die staat nou ook op een manege. maar die word ook ingereden gelijk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:49

neem een rubberbitje, ik heb een merrie gehad die vroeger per ongeluk aan het bit is vastgezet en daarna is gaan hangen, resultaat nogal wat splinters etc....

ik heb toen een rubber stang bitje gekocht, dit is een rubberbit wat je kunt buigen, erin verwerkt zit een ketting, zie je niet, maar is voor de stevigheid.

een heel zacht bitje wat de druk heel goed verdeeld, koste me toen geloof ik 15 gulden , was voor haar heel egschikt, en z eknabbelde er heel wat op afm kon er gewoon mee rijden en doormidden bijten doet ze absoluut niet..

maar toch even mijn vraag:
wat is er nu mis met bitloos rijden?
wil een hacka more niet?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:53

een lederen bit is ook zacht, maar wel prijzig zo tussen de 50 en de 70 euro..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:29

wij hebben een soort van plastic bitje, ook erg zacht en paard reageert er goed op

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:52

dubbelpost met RT, hier een slotje