Te Dik!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Te Dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:15

Mijn shetlander is echt te dik......
Niet normaal meer en waar ze staat die boer en boerin zeggen het ook al... Ze geven expres al niet zo veel,,,, maar het lijkt steeds erger te worden...

De afgelopen maand ook niet zoveel met ze gedaan,, alleen af en toe borstelen,,, examens en zo gehad... Maar normaal doe ik ook niet veel, alleen in de zomer voor de kar...

Ik ben nu dus bezig met longeren (eerst aan het opbouwen dus direct nog niet te lang),,, Ik ben ook 3 dagen in de week aan het werk.., en met dit weer ga je het over dag ook niet doen... en aangezien ik van 13 uur t/m 22.30 uur ongeveer moet...

Ik ben dus van plan om maandags,woensdags,zaterdags avonds even te gaan longeren,, en daarna als ze dus wat meer conditie heeft weer voor de kar te gaan doen, maar om nu direct voor de kar te gaan doen lijkt me ook niet goed,,, want de boer zei al van ik geef ze al niet al te veel maar om ze meer te geven gaat ze dood Boos! hij is dus bang dat ze zich dood gaat vreten.... Verdrietig en dat moet niet,,,

Het lijkt wel of ze altijd zwanger is......

Iemand tips Verdrietig

tzif

Re: Te Dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:49

is het je eigen pony? anders zou ik kijken voor evt. een verzorgster erbij, die haar dan dinsdag en donderdag beweging geeftwant als ze echt zo dik is is het echt ongezond en moet er egt wat aan gedaan worden

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:18

Conditie kun je best voor de kar opbouwen hoor.
Je kunt toch een uurtje alleen wat stapwerk doen?

En wat bedoel je met eten? Absoluut geen biks voor een niet werkende shet hoor! Gras en evt hooi, maar geen biks.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 22:20

Van het weekend doen we d'r ook weer voor de kar...
En ze krijgt alleen maar gras.........

En een extra verzorger vind ik zelf persoonlijk niks als het van mij zelf is (is het ook),,, maar eerst ging het ook altijd goed..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:21

Stukje wei afzetten dan maar he.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 22:22

je moet eens komen kijken wat ze hebben,,,,

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:58

een paddok maken, de shet van mijn vriendin was ook moddermodder vet, toen hebben ze m in een paddok gezet en nu issie voor een shet 'mager';)
Onder zn manenkam kun je zelfs een kwab huid pakken!

succes ermee

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:39

niets bijvoeren en de wei in stukjes verdelen en er steeds iets bijdoen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:58

Curly85 schreef:
niets bijvoeren en de wei in stukjes verdelen en er steeds iets bijdoen.

Wij voeren ze expres al niks bij,, en eigenlijk hebben ze geeneens een land,, ze hebben een stuk lap grond zeg maar achter het huis (zodat de boer niet hoeft te grasmaaien) en als dat helemaal kaal is gaan ze naar een ander stukje,, dus zoveel hebben ze eigenlijk niet,, wel genoeg maar niet veel.... of zo iets... moeilijk uit te leggen..

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:19

mischien is ze inderdaad drachtig door een ongelukje als je weg bent ik denk het zelf niet maar je kan ze ook gewoon een beetje muslie geven gewoon een handje of zo want je moet haar natuulijk niet laten uithongeren

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 13:54

hannatjuh schreef:
mischien is ze inderdaad drachtig door een ongelukje als je weg bent ik denk het zelf niet maar je kan ze ook gewoon een beetje muslie geven gewoon een handje of zo want je moet haar natuulijk niet laten uithongeren

drachtig kan ze niet zijn,, er zijm hier geen hengsten,, en sinds vorig jaar is ze ook al niet meer hengstig geweest na haar veulen,,,, en mogt dat wel zo zijn is ze wel erg over tijd en uiers heeft ze niet..
en uit laten hongeren doen we zeker niet maar wat ze nu hebben qua gras is genoeg voor ze meer mogen ze niet en minder ook niet,,, de boer heeft er wel verstand wat ze mogen hebben.. ze staat altijd met de mond aan de grond en beweegt denk ik dan gewoon te weinig...

vanavond weer longeren,, en vant weekend voor de kar..

gr.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:22

dan word het wel erg lastig ik zou zeggen gewoon op de wei laten staan zoals het nu is en dan steeds meer longeren en voor de kar wel opbouwen dan komt het vanzelf wel goed

Birta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:27

Staat ze met andere paarden/shetlander, en zijn die ook veel te dik? Of is het alleen jouw paardje?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:42

GimGirl schreef:
dus zoveel hebben ze eigenlijk niet,, wel genoeg maar niet veel....

Blijkbaar toch teveel als er niet teveel te eten was dan was ze ook niet te dik.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:52

heeft ze niet iets medisch..?? misschien kun je het aan de dierarts vragen?? iets aan de darmen.. sorry, maar anders weet ik het ook niet!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:04

hannatjuh heeft nogal een oud topic omhoog gehaald dus ik ga hier een slotje op zetten.