Oudere leeftijd op school

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys_22

Oudere leeftijd op school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:25

oke de naam zegt het misschien al een beetje, de leeftijd op school,
(ik hoop dat 8ik dit in het geoei topic gezegt het trouwens Tong uitsteken )

ik wil naar een stop van 2 jaar weer een opleiding gaan doen, het liefts iets met paarden, ik ben nu net 23 geworden en zit er nog al erg over in om nu een opleiding te doen.

weet iemand iets over de leeftijden in deurne, of anere paarden opleidingen.
op de sites van helicon ken ik heklaas niets vinden over leeftijden.

wat is de toelatings leeftijd??
of zitten er allemaal 16/17 jarige meiden/jongens?? (no offence btw)

ik hoop dt iemand iets weet

alvast bedankt

Natalie

samoth

Re: Oudere leeftijd op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:38

ik ben nu 18 jaar en na zomervakantie ga ik naar deurne 1e jaar voor hoefsmid. Lachen
opleiding volgen ben je nooit te oud voor !! Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:42

Verschillende leeftijden, toen ik begon met paardenhouderij was ik 16, maar hadden we ook een 20-jarige in de klas.
In een andere paardenhouderijklas liep vorig jaar iemand van een jaar of 30 rond.

Zelf ben ik 20 ( over 3 weekjes 21 Tong uitsteken ) en zat ik afgelopen jaar ook tussen 16-jarigen bij de Dierverzorging.

In september ga ik ook weer een nieuwe opleiding beginnen, waar ik waarschijnlijk ook weer voor het grootste gedeelte tussen jongere lui zit, maar vind het niet zo erg, is toch maar een BBL opleiding dus zie ze niet zo vaak Knipoog

Mijn vriend is op zn 23e ook weer een opleiding gestart toen hij uit het leger kwam waar hij dik 5 jaar in gezeten had, voor hem was het wel even heel erg wennen, uit het werk, tussen de leeftijdsgenoten en oudere kerels, ineens in een klas met 'jochies' van 16/17 die net van de mavo kwamen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:56

Vorig jaar op de pabo (okee even iets heel anders) was ik met 17 jaar de jongste, en de oudste was 29 Tong uitsteken
Maar dat was HBO, en daar heb je natuurlijk ook nogal wat doorstromers van het MBO. Ik weet niet of wat jij wilt doen ook op HBO niveau ligt?

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 20:02

bedankt voor de reactie Haha!

ik voel me niet echt op me gemak bij jongeren in een klas (komt omdat ik erg onzeker ben en niet bepaalt dun ben zo als de meeste)
ik wil dolgraag de opleiding paardehouderij of instructice gaan doen,

@ NaNi ik denk dat het MBO word, heb me vorige opleiding verpleging niet afgemaakt,

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:50

zeker doen, schrijf je gewoon in!
ik ben net 23 geworden en vorig jaar begonnen met de opleiding tot DA assistente
en ik was 20 toen ik met de opleiding paardenhouderij in zwolle begon (heb dit 2 jaar gedaan en ben met een 3-jarig diploma van school gegaan omdat het het toch niet helemaal voor mij was)
maar je moet het dus gewoon doen hoor!
ik zit ook nog tot mijn 25-ste op het mbo!
wat maakt het uit? starks krijg je spijt dat je niet gedaan hebt, of wordt de stap nog groter omdat je nog ouder bent

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:04

thnxxx doet me goed zulke berichten Haha! (klinkt raar i know Tong uitsteken )

ik ga info papieren aanvrage via de site en dan me zelf die schop verkopen, ik wil in de paarden dus die opl zal ik dan moeten doen Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:30

Waarom ga je niet iets doen via de Orun? Kun je verder gewoon een baantje zoeken en als je les wilt gaan geven is dat een hele fijne opleiding. De gemiddelde leeftijd ligt daar een stuk hoger en zal je misschien beter passen.

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:33

Dankje voor de tip Lachen

ik ga ens info opzoeken Haha!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:38

Hoi,

Ik ben dit jaar 29 geworden. En ik heb besloten om, na 10 jaar weer terug naar school te gaan. Een HBO ,Equine Leisure & Sport, opleiding op Larenstein. Vanwege mijn leeftijd en werkervaring mag ik wel in het 3e jaar beginnen.

Ik ben waarschijnlijk wel de oudste op school, maar dat maakt me niets uit. Ik ga nu wel lekker doen waar ik zin in heb.

Veel succes met het vinden van de juiste opleiding en laat je niet op je kop zitten.