proper krijgen,hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

proper krijgen,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 18:46

Hey [x],

Ik heb dit weekend een wedstrijd en die is nogal vrij belangrijk(in Belgie)niet dat mijn leven ofzo ervan afhangt Vingers aflikken maar er komen gewoon héél véél mensen naartoe Clown .Nu wou ik mijn paard is héél proper krijgen.Normaal was ik ze ,toiletteer ik ze en vet ik haar hoeven in,maar wat kan ik nog doen speciaal om ze proper te krijgen?Ze hebben mij ook vertelt dat als je babyolie op een paard smeert dat ze dan heel zacht worden en gaan glanzen maar ik heb toch wat mijn twijfels of dat dat wel helemaal gezond is voor de vacht Verward Iemand nog ideen die NIET schadelijk zijn voor de vacht ,enz...?Of ideen voor het invlechten van de manen,maantop en staart?De staart vlecht ik normaal in en de manen leg ik dotjes in maar ik weet niet wat ik met de maantop kan doen.

-xXx-
Tatjana

Chrissetje

Re: proper krijgen,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:47

dat glanzen vind ik maar 'flauw' om het zo te zeggen.
een paard moet zo glanzen,en niet na spray's en doekjes en weet ik het.
als je paard gezond en gelukkig is glanzen ze Lachen

gewoon je paard wassen en klaar!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:56

Gewoone natuurlijke glas is het beste

Als er nou veel stof op licht dat je er niet afkrijgt kan je baby doekjes of swiffer doekjes gebruiken.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 20:07

babydoekjes zijn slecht voor de vacht.Dat maakt een filter op de vacht en alle stof blijft erin hangen en op den duur worden ze dof van vacht...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:19

Net voor de wedstrijd kun je er nog een vochtige handdoek overheen halen, zodat alle stof eraf is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:22

Geen babydoekjes over zijn vacht gebruiken. Het resultaat is in eerste instantie misschien leuk, maar alle stofdeeltjes die in de lucht hangen blijven juist aan de olie plakken die op de vacht zit, en het resultaat is een nog stoffiger paard als je had. Beter is gewoon een pluk schapenwol pakken (vers geschoren dan wel, lekker vettig) en die erover halen.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:08

de ogen en de neus kan je iets meer laten glimmen door er een beetje vaseline of olie op te smeren maar kijk eens op www.anky.nl daar staan ook veel tips over het wedstrijd klaar maken van je paard maar ook voor jezelf. Je moet even naar webtips gaan

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:05

sorry wist ik niet maar ik had het gehoort.