buitenritten voor beginners in ZH?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa

buitenritten voor beginners in ZH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:08

Ik heb een probleempje.... Ik ben pas geleden geslaagd voor mn VWO, en ik heb voor het examen twee vrienden van me beloofd dat als we alledrie zouden slagen, dat we dan een buitenrit zouden maken. Nou hebben zij nog nooit op een paard gezeten. En mijn eigen manege doet geen buitenritten, en al helemaal niet voor beginners. Dus ik heb een beetje rond gaan bellen in de buurt, maar ik kan geen manege vinden die ff een uurtje met ons door het bos of zo wil stappen...:s Gaat m'n belofte dus... Heeft iemand enig idee welke manege wel buitenritten organiseert voor beginners? Het moet wel in zuid-holland zijn.

Ik hoop echt dat ik het waar kan maken. Een van de twee is ook een potentiele grote paardengek! Wie helpt!?

sandr0

Re: buitenritten voor beginners in ZH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:49

ik denk dat je nergens terecht kan. De meeste laten je echt eerst even proef rijden in de bak en als ze dan zien dat je geen of weinig ervaring hebt mag je echt niet naar buiten . Lijkt mij ook niet echt veilig....... misschien ergens in drenthe midden in het bos dat het wel kan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:52

Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon geen goed idee is om twee personen die nog nooit op een paard hebben gezeten al onmiddelijk naar buiten te sturen. Al zijn het de makste paarden, en zijn en blijven paarden. Wat als ze gewoon even beginnen te draven en ze kunnen hun evenwicht niet houden? Of het paard verschrikt zich en vertrekt, en zij zijn niet in staat om het paard terug te nemen?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:15

Probeer het eens bij manege grol in Renesse. Daar organiseren ze geloof ik zo iets. Maar of het verstandig is om met absolute beginners te gaan buitenrijden is iets wat jij en je vrienden moeten bepalen. Ik zou het niet doen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:45

ik heb weleens in hoek van holland een buitenrit gereden met mijn toenmalige vriend die ook nooit een paard van dichtbij gezien had.
het is naast manege hoek van holland.
maar het is wel ruim 10 jaar geleden.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:28

Bij manege Bakker in Noordwijkerhout organiseren ze goede ritten.
Eerst krijg je een half uurtje les in de bak om te wennen aan je paard, en daarna ga je een rustig buitenritje maken onder begeleiding.
Voor meer info; PB of kijk op www.manege.nl

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:41

Wij doen het ook maar dan loopt er wel iemand mee die hem vast houd. Wij doen ook altijd een half uurtje les en dan een half uurtje in het bos stappen (terwijl iemand je vast houd) alleen wij zitten niet in de buurt Tong uitsteken

Thirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 15:28

Thnx voor de reacties! We zijn uiteindelijk bij een manege terecht gekomen hier heel dicht in de buurt waar we dan gewoon in de bak rijden, want (zoals jullie ook al zeggen) is het misschien niet zo'n goed plan om met hen naar buiten te gaan. Dus ik heb gewoon wat rondhobbelen in een bak geregeld Knipoog Hopelijk vinden ze dat ook leuk!
Bij mij op de manege kan je ook wel in de bak rijden maar een priveles is erg duur en het is ook de bedoeling dat je daar gewoon veel van op steekt. En eigenlijk willen ze gewoon eens een rondje rijden zeg maar... Dus dat leek me het geld niet waard om bij mijn manege een priveles te nemen.

Nogmaals, bedankt!