Zadels breder dan wintec wit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Zadels breder dan wintec wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 12:37

Ik heb nu een Wintec Isabella Werth op proef, met een witte boom.
Deze ligt nog niet echt lekker. Nu vraag ik me af, zijn er NOG bredere dressuurzadels dan wintec met de witte boom?

Anoniem

Re: Zadels breder dan wintec wit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:43

De boom is verwisselbaar (als het goed is sowiezo bij de nieuwere moddelen wintec) wit is medium, je hebt daarvoor ook nog maten, en daarna ook nog. Ik had (dacht ik) een blauwe, dat was de breedste.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:50

Er waren geloof ik nog breedere bomen te koop (of die te koop kwamen)... verder kan k je niet helpen sorry Knipoog

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:11

Wit is het allerbreedst bij de Wintec. Als je hem nog maar net hebt, moet je hem misschien eerst wat inrijden.

Pellie hier op bokt had voor haar tinker een wintec met een witte boom en die is hier uitgegroeid. Nu kan er geen andere boom meer in, en moet ze een zadel laten maken door een zadelmaker.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:15

Voor mijn Fellpony waren alle Wintecbomen te smal. Ik rijdt nu met een Thorowgood Griffin extra extra wijd. Deze heb ik vorig jaar gekocht, was toen net uit en is uit Engeland gekomen. Ik weet niet of ze ze inmiddels in Nederland op voorraad hebben.
Hij bevalt mij prima, en het is een prima goedkoop alternatief voor de Wintec zadels (en sowieso stukken goedkoper dan een zadel op maat laten maken Dromen )

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:16

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:25

mijn lokale zadel maker maakt zadels voor de breedste belgen , ok veelzeidig heid maar ze kosten 550 euro , alles met de hand , valt nog mee dus ,.. miss kan ik m eens vragen wat het kost een dressuur zadel te maken

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:44

Roadracer schreef:
Voor mijn Fellpony waren alle Wintecbomen te smal. Ik rijdt nu met een Thorowgood Griffin extra extra wijd. Deze heb ik vorig jaar gekocht, was toen net uit en is uit Engeland gekomen. Ik weet niet of ze ze inmiddels in Nederland op voorraad hebben.
Hij bevalt mij prima, en het is een prima goedkoop alternatief voor de Wintec zadels (en sowieso stukken goedkoper dan een zadel op maat laten maken Dromen )

Is de Griffin breder dan de brede wintec?
Dan ga ik meteen op zoek naar zo'n zadel. 490 euro zijn ze toch? (dressuur)

En wit is de breedste boom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:45

Je hebt ook de extra wide van Wintec, met paarse bomen. Zou hier ook op Bokt over staan, ik ga eens proberen te zoeken Lachen

*Edit* Ik vind niks.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:50

Inderdaad die paarse bomen.
Nog makkelijker en goedkopen: gewoon je boom heet maken en verbuigen zo breed als je wil.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:25

Ja alleen passen die extra brede bomen niet in je wintec 500, daar heb je ook een extra breed zadel voor nodig..

Ik heb dit ook en ik ga waarsch ook voor de thorrowgood extra extra breed.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:00

Ik heb de Wintec Isabella Werth, en daar passen niet NOG bredere bomen in dan de witte. Moet dan toch maar eens op zoek gaan naar een thorrowgood extra extra breed...

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:09

Toydoll schreef:
Ja alleen passen die extra brede bomen niet in je wintec 500, daar heb je ook een extra breed zadel voor nodig..

Hoi Toydoll, zie dat je in Almere woont net als ik. Even als extra info: ik heb mijn Thorowgood Griffin extra extra wijd gekocht bij Horse Diverse in Eemnes. Erg goede service gekregen, en zij moeten je zeker verder kunnen helpen Haha! .

Wat de Thorowgood zadels betreft, ze hebben net als Wintec verschillende modellen, ik heb dus de Griffin. Thorowgood heeft naast de "gewone" zadels ook zadels voor bredere paarden, zoals Fjorden, Haflingers, Tinkers, Friezen (en in mijn geval dus een Fellpony). Ik heb zelf een VZ, maar ze hebben ook dressuurzadels. Ik zag op de website dat ze deze dus tegenwoordig ook standaard allemaal in xx-wijd verkopen, dus dat zit wel snor. Deze zijn ook echt veel wijder dan de bomenset van Wintec! _/-o_ Was er erg blij mee vorig jaar, want had echt geen geld voor een duur, op maat gemaakt lederen zadel...
Voor meer info zou ik gewoon ff kijken op www.thorowgood.nl

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:25

Massimo zadels worden geleverd tot boommaat 42.
Het is wel een leren zadel. Ik heb er sinds een aantal maanden 1 en ben erg tevreden! (Had eerst een Daaleman) Het is een Duits merk dat sinds kort op de markt is. De kwaliteit is super!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:44

Aukie schreef:
Massimo zadels worden geleverd tot boommaat 42.
Het is wel een leren zadel. Ik heb er sinds een aantal maanden 1 en ben erg tevreden! (Had eerst een Daaleman) Het is een Duits merk dat sinds kort op de markt is. De kwaliteit is super!

Deze zadels lijken heel erg veel op de JC Shaphir(als ik het goed schrijf dus excuses als dat niet het geval is), en ze schijnen idd erg goed te zijn!!
En het mooie is idd ook dat ze er ook onwijs breed zijn!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:54

kn gaat tot erg breed. De medium boom maat komt al overeen met enkele brede van andere merken. Ik heb om mijn paard een brede liggen, is een erg vorse kwpner en ze zijn er ook nog in extra breed als ik het goed heb, kost alleen wel wat maar dan heb je ook wat!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:09

Roadracer schreef:
Toydoll schreef:

Hoi Toydoll, zie dat je in Almere woont net als ik. Even als extra info: ik heb mijn Thorowgood Griffin extra extra wijd gekocht bij Horse Diverse in Eemnes. Erg goede service gekregen, en zij moeten je zeker verder kunnen helpen Haha! .

Wat de Thorowgood zadels betreft, ze hebben net als Wintec verschillende modellen, ik heb dus de Griffin. Thorowgood heeft naast de "gewone" zadels ook zadels voor bredere paarden, zoals Fjorden, Haflingers, Tinkers, Friezen (en in mijn geval dus een Fellpony). Ik heb zelf een VZ, maar ze hebben ook dressuurzadels. Ik zag op de website dat ze deze dus tegenwoordig ook standaard allemaal in xx-wijd verkopen, dus dat zit wel snor. Deze zijn ook echt veel wijder dan de bomenset van Wintec! _/-o_ Was er erg blij mee vorig jaar, want had echt geen geld voor een duur, op maat gemaakt lederen zadel...
Voor meer info zou ik gewoon ff kijken op www.thorowgood.nl

Okay thanx! Ik wou hem bestellen bij the horseman in bussum, daar heb ik ook mn bodyprotector vandaan en daar vondt ik de service ook goed. Ik ga iig dan wel even daar kijken, kan ik ook ff prijzen vergelijken Tong uitsteken
Maar iets anders, zou ik misschien jou zadel is op mijn pony mogen leggen?
Als ie past ga ik voor de griffin xx wide selecta, met verwisselbare kniewrongen, dus een spring dressuur en vhz in 1. Die hebben ze tegenwoordig ook in die extra extra wide...