Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Roadracer schreef:Voor mijn Fellpony waren alle Wintecbomen te smal. Ik rijdt nu met een Thorowgood Griffin extra extra wijd. Deze heb ik vorig jaar gekocht, was toen net uit en is uit Engeland gekomen. Ik weet niet of ze ze inmiddels in Nederland op voorraad hebben.
Hij bevalt mij prima, en het is een prima goedkoop alternatief voor de Wintec zadels (en sowieso stukken goedkoper dan een zadel op maat laten maken)

Toydoll schreef:Ja alleen passen die extra brede bomen niet in je wintec 500, daar heb je ook een extra breed zadel voor nodig..
Ik heb dit ook en ik ga waarsch ook voor de thorrowgood extra extra breed.
.Aukie schreef:Massimo zadels worden geleverd tot boommaat 42.
Het is wel een leren zadel. Ik heb er sinds een aantal maanden 1 en ben erg tevreden! (Had eerst een Daaleman) Het is een Duits merk dat sinds kort op de markt is. De kwaliteit is super!
Roadracer schreef:Toydoll schreef:Ja alleen passen die extra brede bomen niet in je wintec 500, daar heb je ook een extra breed zadel voor nodig..
Ik heb dit ook en ik ga waarsch ook voor de thorrowgood extra extra breed.
Hoi Toydoll, zie dat je in Almere woont net als ik. Even als extra info: ik heb mijn Thorowgood Griffin extra extra wijd gekocht bij Horse Diverse in Eemnes. Erg goede service gekregen, en zij moeten je zeker verder kunnen helpen.
Wat de Thorowgood zadels betreft, ze hebben net als Wintec verschillende modellen, ik heb dus de Griffin. Thorowgood heeft naast de "gewone" zadels ook zadels voor bredere paarden, zoals Fjorden, Haflingers, Tinkers, Friezen (en in mijn geval dus een Fellpony). Ik heb zelf een VZ, maar ze hebben ook dressuurzadels. Ik zag op de website dat ze deze dus tegenwoordig ook standaard allemaal in xx-wijd verkopen, dus dat zit wel snor. Deze zijn ook echt veel wijder dan de bomenset van Wintec! _/-o_ Was er erg blij mee vorig jaar, want had echt geen geld voor een duur, op maat gemaakt lederen zadel...
Voor meer info zou ik gewoon ff kijken op www.thorowgood.nl