Gisteren ben ik met een stalgenootje een poging gaan doen om met onze paarden te zwemmen. ik merkte heel duidelijk dat toen zijn rug onder water was hij eigenlijk niet verder wilde, en nu vraag ik me af
kunnen alle paarden zwemmen?
Ik denk dat als ik hem een beetje meer had gedwongen het me wel gelukt was, maar wilde eigenlijk niks forceren omdat ik het zelf toch ook wel spannend vond..
Maar wat denken jullie? kunnen ze allemaal zwemmen?
Ik denk dat ze het in principe wel allemaal kunnen, maar de één zal hier van nature meer aanleg voor hebben als de ander. Misschien dat jou paard niet verder wilde omdat hij het toch wel een beetje eng vond. Hij kon tenslotte niet zien wat er onder dat water zat, wel goed dat je m niet gedwongen hebt, werkt alleen maar averechts en misschien dat ie de volgende keer wel genoeg vertrouwen heeft om verder te gaan.
Ja, ieder paard kan zwemmen. Maar of ze het allemaal willen is weer een ander verhaal.
Ik heb er een dat is net een zeepaard. Nog voor ik er klaar voor ben om er in te gaan sleurt hij me al zowat het water in . Ik kan hem terug halen als ik wil hoor, het is dus niet dat hij kost wat het kost te water gaat. De rest ging ook het water wel in, maar vond het wel heel erg spannend. Maar ze gingen wel zo diep dat ze echt moesten zwemmen.
Normaal gezien kan elk paard zwemmen. Maar zoals mensen heb zul je er ook wel echte watterratten tussen hebben of juist die helemaal niets van water moeten hebben. Mijn ene paard ontwijkt alle druppels als hij de kans krijgt en mijn andere zal gerust in het kanaal springen als ik het vroeg
Daarbij moet je er rekening mee houden dat er geen water in zijn oren mag komen (veel water bedoel ik dan, als je hem afspuit met de waterslang is er niks aan de hand) omdat hij dan zijn evenwicht kwijt raakt (so I heard )
Ik denk inderdaad dat hij het een eng idee vond helemaal onder water te zijn en misschien niet meer kon staan.
ik denk ook idd dat hij het misschien eng vond om geen vaste grond onder zijn voeten te voelen, ik merkte wel aan hem dat hij het heerlijk vond. vanavond ga ik weer naar het strandje met hem, en als het weer goed blijft waag ik misschien nog een poging. misschien durft hij vandaag wel, maar ik laat het helemaal zijn beslissing of hij verder wil of niet