welke paardenverzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

welke paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 08:37

Hee allemaal,
Ik ben voor ons veulen een verzekering aan het regelen. Hij zit nu nog bij de fokker in de verzekering.Ik heb eigenlijk 3 vragen:
Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen met Hippo/Amev, EFO en Fairmount. Deze drie heb ik zitten opzoeken en uitgezocht. Maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer Verdrietig
Mijn andere paard is destijds door mijn moeder geregeld en die heeft dus ook geen ziektekostenverzekering. Ik wil dat met dit beestje wel doen. Weet iemand hoe dat zit met veulens?
Ik ben er al wel uit dat ik ws een uitgebreide basisverzekering met uitgebreide ziektekosten wil. Maar weet iemand van de diverse verzekeringen wat het verschil is.
En als je paard nou ongeschikt is na zoveel jaar( bv kreupel) ben je dan verplicht om je paard aan de verzekering te verkopen? ( dat soort geluiden hoor ik dus en dat wil ik niet)

Eigenlijk zijn het dus meerdere vragen. Ik heb nog wel even de tijd om het te regelen maar ik weet het echt niet meer. Hippo lijkt zo commercieel en die andere ken ik niet zo goed.
Pling

MightyMike

Re: welke paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:55

Ik heb zelf mijn paarden verzekerd bij Interpolis, en eens een veulen verzekerd gehad bij Amev. Amev is mij verder destijds prima bevallen, Interpolis had moeite met het verzekeren van dat veulen en Amev maakte hier geen probleem van. Het beestje was nog geen jaar oud en had op het moment van de keuring door Interpolis groeistuipjes en liep volgens de inspecteur licht onregelmatig (ik kon er zelf niet bij zijn). Ik zou dan een rompslomp moeten maken om het paardje bij hen verzekerd te krijgen, ze wilden foto's van de sprong zien, ondanks de mening van mijn eigen dierenarts???!!! Dat vond ik erg onzinnig en heb Amev benaderd en eerlijk verteld wat Interpolis wilde en zij maakten nergens een probleem van. Ook zij hebben het beestje gekeurd en wel goed bevonden, hadden begrip voor de groeisituatie. De andere maatschappijen ken ik niet.

Bij Interpolis is het zo dat je drie mogelijkheden hebt wanneer je paard door hen overgenomen wordt:
1- Het paard wordt door een slachtbedrijf opgehaald;
2- Je laat het paard zelf door een dierenarts inslapen;
3- Je krijgt de mogelijkheid het paard te houden. De verzekerde waarde wordt dan uitgekeerd minus een restwaarde wat het paard na ziekte nog waard zou zijn.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:07

Ik ben bij Fairmount verzekerd, geen uitgebreide ziektekosten verzekering.
De vragen lijkt me dat die makkelijk per email of telefonisch beantwoord kunnen worden, dus gewoon ook even mailen of bellen.
Zelf ben ik er super door geholpen en nooit geen problemen mee gehad.
Let op, de keuringsdierenarts moet wel iemand zijn vermeld uit hun lijst (en dat was mijn dierenarts sowieso al).
Ik heb prijstechnisch toen alles vergeleken en vond dat ik bij hun de meeste dekking voor het minste geld had.
Veel succes

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:50

Mijn paard is bij amev hippo. Dit omdat bij een vorig paard Interpolis érg moeilijk deed met acceptatie voor de verzekering, en ik dacht: als ze nu al moeilijk gaan doen, dan beloofd dat nog wat voor als hij iets krijgt.
Amev vind ik zelf wat makkelijker, toen ze de eerste keer naar mijn huidige paard kwamen kijken, liep hij onregelmatig op de kleine volte op het harde, maar omdat hij net van de smid vandaan kwam en het daaraan kon liggen, mocht ik opbellen als hij weer goed liep. Dat heb ik gedaan en toen kwamen ze weer en is hij opgenomen voor de verzekering (uitgebreid + ziektekosten), alleen huidziektes zijn nu nog uitgesloten omdat hij wat bultjes op z'n rug had. als die weg zijn mag ik bij een willekeurige veearts een verklaring laten tekenen en opsturen en dan zijn huidziektes ook verzekert. (komen ze niet meer voor kijken dus).
hele aardige mensen btw die naar je paard komen kijken. en als je vragen hebt wordt je netjes geholpen aan de telefoon

als je paard niet meer geschikt is voor gebruik kan je hem terugkopen van de verzekering voor de slachtprijs als je dat wilt. dan krijg je dus je eigenlijke uitkering - slachtprijs uitgekeerd.