Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IvysToeter schreef:Ik vraag me af voor hoeveel kilo iedereen zijn paard nou ontwormt.
Of hoe berekenen jullie dat hoeveel hij weegt.
Wobbe woog op de dag dat ik hem ophaald 59kilo geloof ik, hij heeft toen op de weegschaal van de honden gestaan binnen bij de DA.
Ik ontworm wobbe nu met 1,5 streepje van een ontwormingsspuit die ik bij de DA gekocht heb.
Dat is voor 90kilo.
Maar ik denk dat als hij groter en zwaarder gaat worden dat ik hem dan 2 streepjes geef (120kilo)
of zou ik dat nu al kunnen geven? want dan doseer ik wel 30kilo over natuurlijk en dat lijkt weinig maar voor zo'n ukkie is het veel.
Ivy ontworm ik voor 200kilo.
Citaat:Ik snap echt niet dat ze die spuiten niet wat groter maken,
Chubby schreef:Er is een wormenspuit voor 800 kg lichaamsgewicht!
Margreet schreef:Hij is op de weegbrug geweest bij de DA en woog toen (in overconditie, dat wel) 750 kg. Die rottige spuiten gaan meestal maar tot 600 kg, dus dat is duidelijk te weinig. Hij krijgt dus samen met nog een ander joekel 3 spuiten, ieder anderhalve.
Niet handig, want na de eerste weet hij al wat er komen gaat en die andere helft gaat er dan niet altijd van harte in.
Ik snap echt niet dat ze die spuiten niet wat groter maken, de paarden worden tenslotte ook steeds groter! Die 600 kg is voor een heleboel paarden niet genoeg.