opzegtermijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JECKYLL

opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:32

Ik sta op een manege annex pensionstal en nou vroeg ik me af hoe het met opzegtermijnen gaat als je nog nooit ergens voor getekend hebt.
Kun je het dan maken om zonder opzegtermijn te vertrekken? Zijn daar regels voor?

xXGRIETJEXx

Re: opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:36

Deze vraag is heel erg makkelijk te beredeneren!!

Stel je voor jij hebt een pensionstal en krijgt klanten, je vertrouwd erg op je klanten dus je laat ze niks ondertekenen.

Hoe zou jij het vinden als ze maandag komen en woensdag zonder iets te zeggen weg zouden gaan??

Als je op deze vraag beantwoord dat zou ik niet leuk vinden en niet netjes, dan weet je het antwoord op jou vraag ook al Haha!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:44

Ik denk dat je er ook anders naar kunt kijken.. als ik vind dat me paard niet goed verzorgd word of als ie wegens medische redenen verplaatst moet worden vind ik het een ander verhaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:48

Ik vind dat, als je weet dat er een opzegtermijn wordt gehanteerd, dat je je eraan moet houden. Of je het doet is een tweede, maar ik vind het een blijk van fatsoen. En buiten dat is de paardenwereld heel klein Knipoog

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 05:53

Quellian schreef:
Ik vind dat, als je weet dat er een opzegtermijn wordt gehanteerd, dat je je eraan moet houden. Of je het doet is een tweede, maar ik vind het een blijk van fatsoen. En buiten dat is de paardenwereld heel klein Knipoog

Ik vraag ook niet of het fatsoenlijk is.. want dat snap ik zelf ook wel.
Ik vroeg we af of het bijv. wettelijk verplicht is om een opzegtermijn te moeten hanteren? En als je echt weg wil, moet je dan kale huur betalen of het volledige stalgeld?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 06:28

als er niks is getekend ben je nergens toe verplicht, zou wel zeggen van tevoren dat je weggaat.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 06:31

bolletje schreef:
als er niks is getekend ben je nergens toe verplicht, zou wel zeggen van tevoren dat je weggaat.

Ja dat lijkt me nog het minste wat je kan doen Knipoog

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:08

Als jij vind dat je paard niet goed verzorgd word is het een heel ander verhaal vind ik.
Wat je dan kunt doen is heel netjes even naar de staleigenaar gaan en vertellen dat je weggaat en dan ook even vragen of hij nog 1 maand huur wil.
Voor hem is het misschien heel erg moeilijk om binnen een maand weer een nieuw paard op stal te krijgen.
Weet natuurlijk niet of hij zijn brood met zn stal verdient of niet.
Maar ik zou wel even uit netheid vragen of ie nog 1 maand wil.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:22

@ XXGrietjeXX: dat zou ik dus niet doen. ze verzorgen je paard niet goed, hanteren geen opzegtermijn en je geeft ze nog een maand extra ook?! heb jij geld over ofzo. ik geef iemand niet zomaar ong 200 euro cadeau hoor...
TS gewoon even overleggen en kijken wat jij en de stalhouder wil

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:59

Als je van te voren niets overeengekomen bent dan staat het je vrij om te vertrekken wanneer je wilt. Ik ben zelf ooit ergens uit onvrede weg gegaan en had van te voren ook niets afgesproken en ben binnen een week naar een nieuwe stal vertrokken, netjes de maand afgemaakt en toen vertrokken. De eigenaar vond dit natuurlijk niet prettig, maar we waren nooit iets overeengekomen en mijn paardje werd daar erg onzorgvuldig behandeld.

Ga je niet uit onvrede weg, dan zou ik netjes een maand opzegtermijn in acht nemen, dat is een normale termijn.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:24

Ik ken het. Ik stond op een stal waar ik volpensioen stond. Het gebeurde heel vaak dat ik s'middags kwam maar dat de paarden nog geen hooi hadden gehad. Dat ik gewoon de hele stal stond te voeren. Omdat er niemand was. Dan ga ik me ook afvragen of ze op de andere tijden wel voer krijgen. Daar hing wel een briefje op het prikbord dat je een maand opzeg termijn had. Aangezien ik een maand van te voren het netjes wilde zeggen maar hun 2 weken lang niemang gezien heb (van de eigenaren) heb ik een week voor dat ik weg ging gebeld. Ze waren het er niet mee eens. En wilde inderdaad een maand stal huur extra. Ik heb ze alleen dat niet gegevenIk vind het absurd dat ik ergens volpensioen sta en s'middags hun paarden sta (en die van mij) te voeren omdat er niemand is.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:08

felicity als je dat bij mij zou doen mocht je met je paard direct vertrekken.
als ik ergens de pest aan heb is het als pension gasten paarden van andere gaan voeren.
ik heb dat twee keer mee gemaakt, dat gasten niet alleen hun paard maar ook de paarden van andere gingen voeren, terwijl ik boodschappen aan het doen was, die avond kon ik met een van de paarden gaan wandelen omdat ze twee uur daarvoor voer hadden gehad van mij ( voor ik wegging) en dat paard een colic aanval kreeg. de tweede keer dat dat gebeurde kreeg een paard voer die die ochtend door een dierenarts was behandeld en waarmee met de eigenaar was afgesproken dat het paard een dag geen voer mocht hebben.
eigen paard voeren o.k. wel even melden dat je hem wat gegeven hebt, paarden van een ander afblijven!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:11

piggeljay schreef:
felicity als je dat bij mij zou doen mocht je met je paard direct vertrekken.
als ik ergens de pest aan heb is het als pension gasten paarden van andere gaan voeren.
ik heb dat twee keer mee gemaakt, dat gasten niet alleen hun paard maar ook de paarden van andere gingen voeren, terwijl ik boodschappen aan het doen was, die avond kon ik met een van de paarden gaan wandelen omdat ze twee uur daarvoor voer hadden gehad van mij ( voor ik wegging) en dat paard een colic aanval kreeg. de tweede keer dat dat gebeurde kreeg een paard voer die die ochtend door een dierenarts was behandeld en waarmee met de eigenaar was afgesproken dat het paard een dag geen voer mocht hebben.
eigen paard voeren o.k. wel even melden dat je hem wat gegeven hebt, paarden van een ander afblijven!

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat felicity in VOLpension stond en dat de paarden simpelweg niet werden gevoerd. Spijt me ernstig, maar dan zou ik ook de paarden gaan voeren (hoewel ik me er eigenlijk niet toe geroepen zou voelen).

@ TS: als je echt het idee hebt dat je paard niet goed verzorgd wordt, dan kun je zó vertrekken als je niets ondertekend hebt Knipoog

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:15

Als de stalhouder je paard niet goed verzorgt zou ik eerst proberen zonder opzegtermijn weg te gaan en als ze dat perse wel willen kan je daar altijd juridisch gezien (ingebrekestelling, niet fatsoenlijke nakoming etc) onderuit komen Lachen
Als je weg gaat om andere reden vind ik de maand opzegtermijn wel netjes Lachen (al is het maar omdat je misschien ooit terug wil/moet)