goed adres voor inrijden gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke80

goed adres voor inrijden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:59

Ik ben voor mijn kruising haflinger op zoek naar een goed adres om hem te laten inrijden op een eerlijke en paardvriendelijke manier in de regio gelderland/overijssel(evt. verder).

Wie heeft suggesties of ervaringen?

050206051012

Re: goed adres voor inrijden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:56

Mijn paard staat momenteel bij Stal Rhijnauwen (rhijnauwen op bokt).

Ik ben súper tevreden met hun manier van omgaan met paarden Ja Alles gaat even rustig en eerlijk Ja

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:33

Judith Ribbels in Eibergen

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:54

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:59

Voor het echte werk ga je naar Hade, stal de Bullenkamp in Alverna (Wijchen). Dat kost wat meer tijd, maar het resultaat is er ook naar.
Mijn Welsh-Cob staat daar ook, en dat blijft ook nog wel een tijdje.
Wat ik zo goed vindt aan Hade is dat je het zelf mag doen, als je wilt en zij zorgt voor de goede begeleiding. Ik rijdt mijn Welsh-Cobje dus zelf in, onder haar leiding, werkt uitstekend. Voor details, PB maar.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 15:00

Hai Marijke, wat zou je graag willen dat hij leert, wat vind jij belangrijk?
Is hij al zadelmak? Wil je dat hij de verschillende gangen leert, wil je dat hij in een bepaalde rijstijl gereden wordt? Wil je dat hij bekend raakt met het buitenrijden en wil je dat trainen, of wil je dat je paard geschikt wordt gemaakt voor wedstrijden?
Sommige trainers willen absoluut geen toeschouwers, vind je dat belangrijk? Wil je dat je begeleid wordt of wil je dat de trainer e.a.a. oplost waarna jezelf weer verder kunt? Wil je na de training begeleiding blijven houden?

Ik was al bijna een enthousiast epistel aan het schrijven over de training van mijn quarter, maar ineens realiseerde ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo goed weet wat je graag zou willen en ik heb verschillende trainingen gezien en erover verbaasd hoe uiteenlopend de aanpak is en het doel van trainers of eigenaren.
Er zijn trainers van grote naam die ik persoonlijk geen minuut op mijn paard zou willen hebben en bij anderen dacht ik "wauw, super"
Doel en middelen moeten denk ik klikken tussen jou en trainer.
Voor mij ligt het nogal gevoelig hoe er met mijn paard omgegaan wordt en ruw getrek of ongeduld en sporen kan ik niet aanzien ook al zou ie er 'braver' (???) van worden. Ik vind een vertrouwensband en goede communicatie heel belangrijk en plezier voor paard en mijzelf. En soepele gangen. Maar zoveel mensen zoveel smaken.

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:11

Dat is inderdaad een goede vraag, voor mijzelf is het heel logisch wat ik zoek, maar niet iedereen denkt er natuurlijk zo over.

Hij heeft een normale goede basisopvoeding gehad en qua rijden is er nog niets mee gedaan. De bedoeling is gewoon recreatief met hem te rijden. Belangrijk is dus dat hij zich rustig laat zadel, opstappen, de 3 gangen, sturen en een rem.
Dit alles vanuit wederzijds vertrouwen en respect. Zwepen, sporen, scherpe bitten, sedatiemiddelen, enz. wil ik dus niet in de buurt van mijn paard zien.
Er is al veel met hem gewandeld en hij is dus al verkeersmak, maar het is natuurlijk een verschil of je er naast loopt of er opzit, dus ik vindt het wel belangrijk dat hier ook aandacht voor is.

Ik zou het prettig vinden als ik op het laatst enige begeleiding samen met hem krijg voor hij weer thuis komt, maar verder is dit niet noodzakelijk aangezien ik nu ook al begeleid wordt door een instructrice.

Tot slot echt ik veel waarde aan de huisvesting gedurende de tijd dat hij daar staat. Hij is gewend 24/7 buiten te staan en dit is voor mij dus ook een vereiste.
Ook zou ik het fijn vinden als degene die hem gaat inrijden ervaring heeft met haflingers of in ieder geval dat type paarden. Want er is natuurlijk een verschil tussen de sobere koudbloeden en bijv. KWPN'ers.

Gr. Marijke

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:13

ikke schreef:
Voor het echte werk ga je naar Hade, stal de Bullenkamp in Alverna (Wijchen). Dat kost wat meer tijd, maar het resultaat is er ook naar.
.

Grapje zeker Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:39

Neem eens contact op met Stal van Driel in Heeswijk Dinther. Daar kun je afspreken om er zelf bij te zijn. Ze maken zadelmak en brengen ze zo nodig ook een paar keer uit op wedstrijd. Ze doen het daar goed en netjes

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:32

Hai Marijke, helemaal helder.
Zelf ben ik super-de-super tevreden over de training van mijn bij Marlies Maatshuis: www.mmwesternriding.nl
Ik heb er een fantastisch paardje aan overgehouden. Heerlijk.
Heb je nog wat gegevens gemailed.
Veel succes met het vinden van een goed adres!!!