knarsetanden... doet jou paard dit ook??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tallie

knarsetanden... doet jou paard dit ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 21:12

Mijn paard heeft tegenwoordig een nieuw trucje.
Hij doet sinds kort knarsetanden.
maakt niet uit wat je met hem aan het doen bent.
Poetsen, opzadelen, wassen.

Hij deed het in het verleden als hij niet lekker in zijn vel zit, maar dat zit hij nu zeker wel.
Denk dat hij het een leuk geluid vindt.

Doen jullie paarden dit ook??

jaggie

Re: knarsetanden... doet jou paard dit ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:54

Mijn paardje wat ik net nieuw gekocht hebt doet het ook, maar hij doet het puur als verzet, hij is erg vast gereden op rechts, maar nu ik hem losser laat en veel meer op links rijdt, houdt het knarsetanden (gelukkig) ook op, hoop dat ik het er helemaal uit krijg gereden.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:58

ik ken ook een paard die dit tijdens het rijden doet, volgens mij pakt hij dan het bit vast. Verdere oorzaak weet ik niet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:15

Mijn ruin doet dat ook Rolleyes ; ik krijg er altijd kippevel van Tong uitsteken .
Als ik dat tegen hem roep "Dikke laat dat!" , kijkt ´ie me altijd een beetje onnozel aan, maar stopt er dan wel mee.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:19

Paard bij ons op stal doet het ook. Ze zeggen dat je hem dan in zijn mond trekt. Maar hij doet het ook op de poetsplaats als er maar iets anders is dan normaal. Het is vaak vanuit stress, maar kan ook gewoon gewoonte zijn.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:01

Mijn paardje kan het inderdaad ook, voornamelijk wanneer hij jaloers is en ik met mijn andere paardje bezig ben. Onder het rijden heeft hij het nog nooit gedaan.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:22

Mijn merrie doet het altijd als ze geirriteerd is, voornamelijk naar andere paarden toe, in combinatie met oren naar achteren. Met rijden nooit. Afleren is vrij onmogelijk, ik ben er niet 24uur/dag bij om haar steeds te corrigeren. Ze deed het al toen we haar kregen.
Vindt het erg jammer, want ik heb haar tanden laatst weer eens bekeken, en die zijn echt veel korter dan bij andere ponies Verdrietig Ik vrees dat ze, als ze 15-20 is (ze is nu nota bene pas bijna 8) geen tanden meer over heeft en hooguit kan slobberen Huilen
Ik hoop er het beste van...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:21

haha, dat doet rambo ook.

dan staat hij gewoon lekekr te relaxen, na een brokje of zo.
ben ik aan het poetsen en dan begin hij.
maar hij eet ook altijd het halstertouw op en zo, dus hij heeft wel meer vreemde gewoontes Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:05

tanadarts erbij halen en kijken of het dier geen haken op de kiezen heeft.
verder is het toch een teken van ongenoegen dus kijk goed of er echt niks mis is.....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:46

Mijn pony deed vroeger voornamelijk in parades meerijden, puur van spanning, was onder me dan ook één bonk spanning, ik kon niet fatsoenlijk meedraven, maar rondstuiteren zeg maar. Die deed puur op spanning en was verzet. Wilde met rest mee. Onder rijden deed hij het soms ook, maar dan was de aanleuning niet helemaal gelijkmatig, zodra dit in orde was dan was het over.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:23

een paard dat ik reed deed dit ook, alleen met opzadelen en soms naar andere paarden, gewoon als ze geirriteerd raakt doet ze het

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:23

Mijn arabiertje doet het ook. Hij doet dit echt uit protest. 9 v.d. 10 keer ontploft hij daarna (4 benen v.d. grond etc). Zodra hij begint te tandenknarsen probeer ik zo min mogelijk te doen, even voorwaarts rijden van de hand af, anders heb je écht een probleem..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:47

Morrie doet het bij vlagen en dan altijd op het punt dat ie de boerderij weet in zicht krijgt, op de terugweg dus, vlak bij huis.

Hij doet het met en zonder bit en met en zonder zadel, dus met een fout zadel en het paard in de mond trekken heeft het in zijn geval niets te maken.

Hij wil altijd graag naar huis toe, dus ongenoegen dat z'n ritje ten einde is, is het ook niet.

Soms doet ie het weer maanden niet en dan ineens doet ie het weer een poosje.

Wie weet hoe en waarom, mag het zeggen!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:56

Die van mij doet het alleen als hem ik tijdens het rijden even flink aanpak, dan is hij boos en gaat knarsetanden. Clown
Dit blijft hij dan tot we klaar zijn, maar hij loopt er wel fijner door moet ik zeggen. Mijn instructrice zegt dat het mondje altijd moet blijven bewegen hi hi hi. Bloos

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:57

die van mij doet niet knarsetanden als ik aan het rijden ben hoor.
Dit is puur als hij op de poetsplaats staat.
En hij mankeert niets aan zijn tanden/kiezen. Er is pas nog een dierenarts bijgeweest.

Puur verveling denk ik.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:15

Prisca knarsetand alleen als ze dingen heel moeilijk vindt. Zo van "ik doe het wel, maar ik vind het niet leuk" Bij haar is het heel onschuldig. Als je de oefening dan een aantal keer doet, wordt het knarsen vanzelf minder.

Op stal knarst ze nooit, dus daar kan ik niets over zeggen. Misschien in ieder geval eens een va of tandarts ernaar laten kijken.

{edit}lees net dat je er al iemand naar hebt laten kijken Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:13

Mijn paard heeft het een periode gehad tijdens trainen, op de momenten dat wat moeilijk voor hem werd en het hem wat te snel ging begon hij.
Als je weet waar de oorzaak ligt kun je daar bv in mijn geval wat aan doen.

Knarsetanden op de poetsplaats, heb ik niet eerde meegemaakt, mar als je paard niks aan zn gebit/kaken mankeert lijkt spanning of verveling een idee.
Normaal is het niet en wellicht kun je het wegnemen door je paard rust en vertrouwen te geven op de poetsplaats doe wat leuke dingetjes daar, bv kroelen/masseren/wat lekkers geven.
(In ieder geval iets waarvan jij weet dat ie ontspant)

Doet je paard het altijd op poetsplaats of ook ergens anders?
Alleen als ie merkt dat er gereden gaat worden of ook als je hem alleen poetst en daarna terug zet in de wei/stal?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:15

Mijn merrie doet het alleen met het rijden. En dan doet ze het alleen als ze iets moet doen wat ze moeilijk vindt. Het is dus een soort stres bij die van mij. Dit doet ze nu trouwens heel soms!! Het is al veel minder geworden. Toen ik haar net had en je deed het hoofdstel in dan begon het al. Gelukkig heeft ze nu veel vertrouwen in mij en doet doet ze het zelden.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:39

wij hadden vroeger een gestoord veulen (beetje karaktergestoord en supergespannen, als veulen dus)
en die knarsetande echt constant als je in de stal kwam of er iets hem niet aanstond..

toen heeft de osteopaat er een 'gevecht ' mee gehad van een 1.5 uur, en toen heeft hij echt 2 uur plat gelegen, helemaal in het zweet, puur van verzet en vechten (puur een onwillig karakter he, komt van zijn vader en veel veulens zijn lastige dieren..)

maar de volgende dag was hij écht werkelijk waar een ander dier, vrolijk en lief, nog steeds zijn soms absurde karakter maar tandknarsen bleef meestal uit. hij is opgegroeid dat een beest van een paard, maar een ENORME speelvogel, in alles bijten: zijn touw, zijn halster, een deken kan je amper normaal aandoen enz.. we hebben hen toen een speciaal bit aangeschaft met zo van die belletjes op zijn tong zodat hij daarmee kon spelen , en hij niet naar zijn teugels greep terwijl jij erop zat Rolleyes

maar als we lang op wandeling zijn en hij het spelletje met zijn bit beu is begint hij terug te knarsetanden, omdat hij zich verveeld en geirriteerd geraakt dat hij nergens kan naar bijten..

het is idd een geluid dat door merg en been gaat, maardus hij doet het omdat hij zich verveeld of wil aantonen dat et niet naar zn zin is, gek paard.