We hebben dus momenteel Zarah, een KWPN-jaarling, dag en nacht op de wei staan en willen haar wat bijvoeren. Ze kwam broodmager bij ons en ziet er nu al heel wat beter uit, alleen is dat eigenlijk vanzelf gegaan.
Wat kunnen we haar het beste voeren? Tot nu toe eet ze mee met de basisbrok Subli en de Muesli met kruiden.
Nu wordt er vanalles geroepen. Veulenbrok, Prestatiebrok, Onderhoudsbrok, Basisbrok, Sportbrok.. maar naar mijn idee is menigeen dan gewoon bezig vet te mesten zonder knowhow.
Al onze paarden doen het goed op het gras wat er nog staat. De shetlanderjaarling loopt ook weer tijdelijk in de kudde, het gras is kort zat en naar mijn mening niet zo heel voedingsrijk meer. Daarbij krijgen ze dus (eigenlijk een te verwaarlozen hoeveelheid) basisbrok en muesli bijgevoerd.
Ik ben al wel bezig geweest met de voedingsnormen die ze nodig zou moeten hebben, maar wat zit waarin???
Een beetje lui aangelegd wellicht, maar om nu van alle bestaande merken een zak van te gaan bekijken vind ik ook zowat...
Dus vandaar mijn vraag aan jullie: Wat voeren jullie je jaarling, waarom en welk merk.
En heeft iemand misschien een overzichtje her en der op de pc staan van de in aanmerking komende brok??