's ochtends vroeg wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s_uzanne

's ochtends vroeg wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 18:17

hallo,
wat doen jullie als je 's ochtends wedstrijd hebt en
je moet al om bijvoorbeeld 8 uur of half 9 van je stal weg.
vlechten jullie ze dan de avond ervoor in (en wassen)
en dan op stal laten staan? of vlechten jullie ze dan pas
's ochtends in?
en wat blijft dan beter 's nachts zitten.. met naald en draad
of met elastiekjes??
en kan ik dan ook een vlecht in de staart de hele nacht laten
zitten of is dat niet goed?? (als het wel kan watvoor vlecht
dan een vanaf de staartwortel of een met de staartwortel
losjes meegevlochten)
groetjes suzanne

pantarhei

Re: 's ochtends vroeg wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:26

ik vlecht 's ochtends in, is in kwartier klaar, gewoon met elastiekjes incl voorplukje. staart wassen meestal avond ervoor, tenzij ze dan nog op land staat, dan ook 's ochtends. Verder zorg ik dat alle tuig al mooi gepoetst klaar staat incl laarzen. Dan ben ik in 1,5 uur vertrekklaar incl trailer aankoppelen enpaarden voeren (9)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:28

Ik vlecht altijd op de dag zelf. Dat kwartiertje werk maakt ook niet meer uit. Wel zorg ik dat verder wel alles al schoon en klitvrij is. Witte benen goed wassen en inspuiten met Equistar, dan hecht het vuil er niet zo aan, eventueel geel van het liggen is er dan zo afgespoten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:29

ik doe alles de avond ervoor. Was mijn paard, kam de staart uit en zet de vlechtjes(elastiekjes). Dan gaat ze op stal en 's morgens bortel ik er nog eens met een zachte borstel overheen en is ze klaar om te vertrekken, de elastiekjes blijven altijd goed zitten.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:30

8 uur / half 9 valt nog best mee hoor... Knipoog (als je pech hebt start je als eerste en dat is meestal om half 9)
maar als ik heel vroeg weg moet vlecht ik wel de avond ervoor ja, en staart, voetjes wassen en tuig, laarzen poetsen ook de avond ervoor Ja

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:18

en vlecht je dan met elastiekjes of met naald en draad?? wat blijft dan eigenlijk beter zitteN??

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:21

Als ik heel vroeg moet starten vlecht ik hem de avond ervoor met naald en draad (dat doe ik eigenlijk altijd, niet speciaal omdat ik hem eerder vlecht). Verder zorg ik dat hij schoon is en spuit ik hem overdadig in met antiklit. 's Nachts loopt hij in de paddock, 's ochtends is hij dan iets stoffig, een vochtige doek erover en hij is weer schoon. De vlechten zitten er dan nog steeds goed in.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:47

ik vlecht met elastiekjes, blijft bij mijn paard heel goed zitten, alleen 's ochtends wel ff wat zaagsel dr tussenuit prutsen Schijnheilig Knipoog

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:50

Ik doe de laatste tijd bijna alles de dag ervoor, scheelt me mooi weer een uurtje slapen Haha! Ik vlecht met naald en draad, niet omdat het beter blijft zitten (is dat zo?) maar dat doe ik nou eenmaal al jaaaaren omdat ik het mooier vind Lachen Ik doe 's nachts ook gewoon een vlecht in de staart, komt wel een beetje zaagsel in maar in ieder geval weinig tot geen mest.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:50

Ik vlecht ook 's avonds. Verder heb ik een donker paard, alleen 2 witte voetjes. Die was ik 's ochtends nog even, maar dat is binnen 3 min. klaar. Ik vlecht met elastiekjes trouwens, die van mij blijven er altijd prima in zitten.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:16

Ik doe alles de dag ervoor, maar ik ben een trage vlechter zal ik maar zeggen. Wel doe ik het met naald en draad. Of het blijft zitten? Tsja, de ene keer zit het als een huis en de andere keer hangt het op half 7. Ziet ze eruit alsof ze is wezen stappen. Clown Verder was ik mijn paard ook de dag voor de wedstrijd, staart spuit ik na het wassen in met antiklit (behalve bovenaan waar ik wil vlechten) en laat ik gewoon drogen. Als ze helemaal schoon en droog is gaat er een dunne deken op, anders kan ik de volgende dag weer van voren afaan beginnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:21

Wij moeten wel eens om 8 uur 's morgens starten op een wedstrijd die 3,5 uur rijden verderop is. Zeker weten dat we dan daags van te voren invlechten, zeker omdat we met meerdere pony's altijd op stap gaan. Haha! Wij vlechten met touwtjes, alleen niet met draad. Vlechten het pekdraadje mee, zetten het vlechtje met touwtje vast. Daarna leggen we een knoop in de vlecht op de maanstapel, draaien het uiteinde om het knoopje heen, met de 2 uiteindes van het pekdraad knopen we dat vast. En klaar zijn de knotten. Dit doen we vaak wel de dag van de wedstrijd, ivm strootjes en vuil wat ertussen komt. Vaak de pony die als eerste moet lopen thuis, de anderen doen we dan op de wedstrijd. Deze knotjes blijven overigens met gemak een week zitten! Haha!