Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(als je pech hebt start je als eerste en dat is meestal om half 9)
Ik vlecht met naald en draad, niet omdat het beter blijft zitten (is dat zo?) maar dat doe ik nou eenmaal al jaaaaren omdat ik het mooier vind
Ik doe 's nachts ook gewoon een vlecht in de staart, komt wel een beetje zaagsel in maar in ieder geval weinig tot geen mest.
Verder was ik mijn paard ook de dag voor de wedstrijd, staart spuit ik na het wassen in met antiklit (behalve bovenaan waar ik wil vlechten) en laat ik gewoon drogen. Als ze helemaal schoon en droog is gaat er een dunne deken op, anders kan ik de volgende dag weer van voren afaan beginnen.
Wij vlechten met touwtjes, alleen niet met draad. Vlechten het pekdraadje mee, zetten het vlechtje met touwtje vast. Daarna leggen we een knoop in de vlecht op de maanstapel, draaien het uiteinde om het knoopje heen, met de 2 uiteindes van het pekdraad knopen we dat vast. En klaar zijn de knotten. Dit doen we vaak wel de dag van de wedstrijd, ivm strootjes en vuil wat ertussen komt. Vaak de pony die als eerste moet lopen thuis, de anderen doen we dan op de wedstrijd. Deze knotjes blijven overigens met gemak een week zitten!