Geloven jullie in "helderziendheid"bij paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 16:28

Ik weet niet of het echt helderziendheid is, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.

Hier in de buurt woont een vrouw en die kan paarden "genezen" zegt ze, door met haar handen over een foto te gaan. Of het klopt moeten we nog maar eens zien. Wel kan ze zo al zeggen hoe het paard is, karakter, geslacht en vele andere feiten. Dat was wel bijzonder.

Geloven jullie hier in, of zou ze iedereen nu voor de gek aan het houden zijn hier in de buurt?
Het is denk ik een soort van spiritueel iets.
Proberen kan altijd, dachten wij, nu nog afwachten of het echt werkt. Dat ze alles wist was wel bijzonder!

lilykashmir

Re: Geloven jullie in "helderziendheid"bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:32

Tjah...
Ik geloof er gedeeltelijk in.
Het is idd een soort van spiritueel iets denk ik.
Idd maar hopen dat het echt werkt voor je!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:22

wij kennen zo iemand.
ik geloof haar echt wel!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:24

is maar 1 manier om daar achter te komen he?

laat de vrouw een foto " lezen."
Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:41

dianne,een oude vrouw die wij kennen heeft een speciale gave met paarden. zij zegt daar een tweede 'ik' tegen..

ik had foto's gestuurd van roxo en ook de bloedlijnen..
en dit zij ze erover:
dit nog jonge paardje is niet alleen een schoonheid om te zien maar beschikt ook over 3 uitzonderlijke gangen die nodig zijn voor de disiplines waarin zij uitblinkt!

het is een zéér hoog in het bloed staand paard met vooral zeer goede moederlijnen.

het blinkt uit in de dressuur én springen.voor beide is ze,zoals ik altijd zeg: excellent(uitstekend,uitmuntend,super) getalenteerd!!

je kunt dit paard opleiden tot het állerhoogste niveau.qua temperament is het een zéér gevoelig dier.doe dan ook alles met veel geduld en vriendelijkheid.doe dat zéker met het zadelmak maken en het inrijden.(hierover spreken we elkaar later).wanneer jij het vertrouwen gewonnen hebt en zij jou als leidster erkent heb je er een bijzonder fijn en goed paard aan.

ze heeft mooi,droog,hard beenwerk,zonder gebreken.

toevallig had zij dit vandaag geschreven.
ze heeft niet alles geschreven denk ik want we gaan er woensdag heen.. Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:08

Nee ik geloof daar niet in. Lachen En van een foto karakter enzo aflezen kan iedereen met een beetje verstand van paardeen wel.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:52

Ik geloof het denk ik ook niet, maarja het valt te proberen....

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:58

beautylover schreef:
dianne,een oude vrouw die wij kennen heeft een speciale gave met paarden. zij zegt daar een tweede 'ik' tegen..

ik had foto's gestuurd van roxo en ook de bloedlijnen..
en dit zij ze erover:
dit nog jonge paardje is niet alleen een schoonheid om te zien maar beschikt ook over 3 uitzonderlijke gangen die nodig zijn voor de disiplines waarin zij uitblinkt!

het is een zéér hoog in het bloed staand paard met vooral zeer goede moederlijnen.

het blinkt uit in de dressuur én springen.voor beide is ze,zoals ik altijd zeg: excellent(uitstekend,uitmuntend,super) getalenteerd!!

je kunt dit paard opleiden tot het állerhoogste niveau.qua temperament is het een zéér gevoelig dier.doe dan ook alles met veel geduld en vriendelijkheid.doe dat zéker met het zadelmak maken en het inrijden.(hierover spreken we elkaar later).wanneer jij het vertrouwen gewonnen hebt en zij jou als leidster erkent heb je er een bijzonder fijn en goed paard aan.

ze heeft mooi,droog,hard beenwerk,zonder gebreken.

toevallig had zij dit vandaag geschreven.
ze heeft niet alles geschreven denk ik want we gaan er woensdag heen.. Haha!

Volgens mij kan ik dit ook wel van een foto zeggen.
Een paardje dat 'lekker fris'/actief uit zn ogen kijkt en echt voor de sport is gefokt, kun je dat toch wel van elk sportpaardje zeggen. Welke eigenaar wil nou niet horen dat zn paardje mooi gangen heeft of een speciaal karakter.
Volgens mij is het net als met horoscopen, er klopt altijd wel iets van, je herkent er altijd wel iets uit.

Ik geloof er wel in, maar zoals deze vrouw het doet, nee zo niet.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:03

Ik geloof er absoluut niet in. Wel in een zeer fijn afgestelde communicatie door middel van lichaamstaal bv..

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:32

Kijk dit bijvoorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn pony. Ik denk dat als je van deze foto haar karakter zou moeten omschrijven, veel mensen zouden zeggen, dat het een lief paard is, voorzichtig, braaf o.i.d.

Maar neem bijvoorbeeld zo'n foto:

http://www.haflinger-guske.de/images/Aaron_O_L.gif

http://www.haflinger-guske.de/images/Aaron_O_L.gif

Daar zou je weer van zeggen lekker fel, leergierig ofzo.
Tjah, tis allemaal wel een beetje voorspelbaar.
(nouja, mijn voorbeeld is ook niet helemaal super, maar jullie snappen mn idee denk wel)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:43

Nou geloven is groot woord, maar bestaat wel. Ik ga zelf naar Marijke Boinck toe en kan dit ook. Ik vertelde dat iemand problemen had met paard, legde dus de rijtechnische problemen uit, ik had nog niets gezegd over hoe paard eruit zag (wist ik nauwelijks had paard zelf nog nooit in echt gezien, alleen 1x op foto) ze kon precies zeggen dat paard een bles op hoofd had, linksachter wit voetje en ze kon "zien"dat de ruiter zelf verkeerd zat, doordat ze zelf teveel kantelde en op 1 kant zat van paard waardoor dus die rijtechnische problemen kwamen. Maar als zij nog nooit die persoon heeft gezien en paard nog niet heeft gezien, hoe kan zij dan precies de aftekeningen vertellen tegen mij? >;) Ik snapte er niets van, maar klopte exact. En ik ben vrij nuchter van mezelf, hou er niet zo van, maar ja werd wel met neus op feiten gedrukt. Wow!