Harry's Horse kunstof Hoofdstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van deze hoofdstellen?

Lelijk
Geen stemmen
Mooi
Geen stemmen
Weet ik niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Black_White

Harry's Horse kunstof Hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 14:40

Ik kan er helaas geen plaatje van vinden, maar ze zijn egt lelijk (srry als je er net eentje hebt gekocht, al betwijfel ik dat Haha!). Die neus riem zit echt vaag bevestigd, en ik vind ze nog prijzig ook. Zelfs de verkopers in de winkel waar ik mijn paardenspul koop vinden het lelijk en zeggen dat. Wat vind jij van deze hoofdstellen?

Kim_S

Re: Harry's Horse kunstof Hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:56

ik zou het niet weten.
ik kan niet bepalen of ik het mooi of lelijk vind zonder plaatje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:13

zijn het van die hoofdstelletjes in van die halsterstof?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:37

zijn het niet van die endurance hoofdstellen???

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:04

zitake schreef:

Die heb ik, met beige op de neusriem en bij de teugels. Tja, ik vind t maar een onding Sigaar

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:46

Zijn toch die TPU hoofdstellen? Die heb ik, vind ze ideaal! Blijven lekker soepel en zacht voor het paard, makkelijk schoon te maken, leuke kleurtjes en ideaal in gebruik. En niet duur in vergelijking met Biothane! Overigens heb ik de sperriem eraf gehaald, dus ik heb geen last van de bevestiging. Ik heb een oranje Haha!.
Maar ik weet niet precies wat je met dit topic wilt? Ben je een endurance rijder of niet?

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:32

Heeft er iemand een foto van?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:13

Ik ken ze. Op stal bij ons hebben twee paardjes deze hoofdstellen. De een een blauwe de ander een oranje. Ik vind ze eigenlijk wel leuk (al durf ik dat nu haast niet meer te zeggen...) Vind het alleen jammer dat je het bit er niet af kan klikken. Dat was handiger geweest. Maar verder vind ik ze dus niet lelijk ofzo.

Zou het niet erg vinden om er een te hebben....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:23

Quidou schreef:
zijn het niet van die endurance hoofdstellen???

Die ken ik van een heleboel merken, maar niet van Harry's Horse. Knipoog

Ben wel benieuwd, heeft iemand een foto of zijn ze ergens op internet te vinden?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:30

kijk maar op mijn site Knipoog heb geen full , alleen pony en cob maar ze vallen groot Bloos

de blauwe vind ik wel gaan de oranje is gaaaaaaaffff (ligt dus echt aan t kleurtje.. Haha! )

de bevestiging voor de sperriem kan ook niet veel anders dan wat die is
als je m netjes in het midden hebt zitten is het echt geen onding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:35

oranje? blauw? daar ben ik wel heel erg benieuwd naar. volgens mij bedoeld zij die zwarte met een beige stiksel erop. die heb ik al een aantal jaar. wist niet dat HH nog meer kunsstof hoofdstellen had.
ikzelf heb 2 van deze hoofdstellen(een shet en een full). ze zijn echt ideaal! ze blijven heerlijk soepel en je kunt er lekker mee gaan zwemmen. je kunt hem makkelijk uit elkaar slopen en weer in elkaar zetten, je kunt zelfs de keelriem er losvanaf halen.
alleen wel jammer dat bij mij de delen waar ik de teugels vasthoud het stiksel wat gaat pluizen, maar dat is denk ik niet te voorkomen.
foto:
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:36

Toch vraag ik me af waarom het 'endurancehoofdstellen' heten. In de endurance zie je bijna niemand met een gecombineerde neusriem rijden. En bij echte endurancehoofdstellen kun je het bit 'uitklikken' om het paard te laten drinken en makkelijk een halster van het hoofdstel te kunnen maken tijdens vetgates e.d. Dat kan bij deze hoofdstellen van HH niet.

Ik krijg de indruk dat er alleen vanwege het materiaal en de felle kleurtjes een etiketje 'endurance' op wordt geplakt. Ik zou er eigenlijk even voor naar HH moeten mailen. Knipoog

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:35

astridastrid schreef:
Zijn toch die TPU hoofdstellen? Die heb ik, vind ze ideaal! Blijven lekker soepel en zacht voor het paard, makkelijk schoon te maken, leuke kleurtjes en ideaal in gebruik. En niet duur in vergelijking met Biothane! Overigens heb ik de sperriem eraf gehaald, dus ik heb geen last van de bevestiging. Ik heb een oranje Haha!.
Maar ik weet niet precies wat je met dit topic wilt? Ben je een endurance rijder of niet?

waar heb je die gekocht

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:36

MMaxje schreef:
zitake schreef:

Die heb ik, met beige op de neusriem en bij de teugels. Tja, ik vind t maar een onding Sigaar

ik heb volgens mij hetzelfede hoofdstel als jou en uk vind het juist fijn Knipoog

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 11:13

Het zijn van die hoofdstellen die van het zelfde materiaal zijn gemaakt als de biothane hoofdstellen, maar ze zien er uit als gewone hoofdstellen. Ik vind ze echt niks met die neusriem, en het was handiger geweest als er clipjes voor het bit aan hadden gezeten. Voor de rest gaan de kleurtjes wel, mar heb zo'n idee dat ze errug snel verkleuren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:31

voordeel van tpu is juist dat ze oa kleurvast zijn
de dichtheid van het materiaal is zodanig dat het weer er niet in kan
het niet breekt of scheurt ook niet bij -20 en + 35

is idd wel jammer dat er geen klips opzitten , verder zijn het mooie stevige handige (makkelijk schoontehouden)hoofdstellen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:46

Clips om het bit af te klikken kun je er toch zo zelf aan doen? Ze zijn overal los verkrijgbaar Haha!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:40

Allegra schreef:
Clips om het bit af te klikken kun je er toch zo zelf aan doen? Ze zijn overal los verkrijgbaar Haha!

zoals?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:54

als ik denk wat Allegra denkt te denken dan kan je hier kijken www.hoofdstellen.nl daar kun je aparte "bakstukjes" kopen om aan je HH te klippen Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:57

oke zal eens gaan kijken ( is wel goedkoper natuurlijk;)

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:32

Weet iemand ook hoe duur de "endurance" hoofdstellen van HH zijn?

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:16

jes29 schreef:
Weet iemand ook hoe duur de "endurance" hoofdstellen van HH zijn?

ben ik ook wel benieuwd naar!
waar zijn ze te koop

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:23

ik heb een kunststof hoofdstel van norton.... hij bevalt mij prima!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:52

dekoezegtboe schreef:
ik heb een kunststof hoofdstel van norton.... hij bevalt mij prima!!

Ik ook. Ik vind het er ook mooier en steviger uit zien Haha!

De HH hoofdstellen zijn te koop in iedere ruitersportzaak die HH verkoopt. Ik heb ze gezien voor 54 euro (of anders om Haha!). Mijn voor keur gaat dan toch echt uit naar een halsterhoofdstel van Norton. Ze zijn maar 20 euro duurder, maar als je extra bakstukken koopt voor je hh hoofdstel ben je evenveel kwijt (en heb je naar mijn idee minder).

Als je dan toch eigenwijs ben en een gewoon hoofdstel wilt met een kleurtje, dan hebben ze die ook nog van een ander merk dat ze ere wel mooi en stevig uit zien. Die HH dingen mogen dan wel sterk zijn, zo vind ik ze er niet uit zien. En aangezien ik over meer spullen van HH niet zo tevreden ben (kritische ik Haha!) denk ik dat ook dit niet geweldig is, alleen een mode artikel.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:45

Nou, zo kritisch ben je dan blijkbaar niet als je niet eens weet dat TPU een van de sterkste materialen is Slapen . We zullen zien welk hoofdstel als eerste kapot is (ik heb al een vermoeden...).
En een mode artikel? Rijdt de hele endurance top zeker met een modeartikel (allemaal oranje, oranje is de kleur van Nederland, remember Knipoog?).
Overigens ben ik het wel met je eens dat je dit hoofstel wel in gebruik moet zien, als het in de verpakking zit of los hangt, toont het heel anders dan in gebruik. Dit komt ook omdat TPU heerlijk zacht is (lekker voor je paardje!).
Nee, ik ben superblij met mijn oranje hoofdstelletje! Hij was overigens €45. En ik ben weer helemaal niet tevreden over Norton (heb je de afwerking wel eens gezien van deze hoofdstellen ) dus gelukkig voor ons zijn er meerdere merken waar je uit kan kiezen Knipoog.
Zal kijken of ik snel een foto kan maken van mijn flitsende Fjord. OVerigens heb ik nog nooit een behoefte gevoeld om van het hoofdstel een halster te maken, dus ik mis niks aan de klipjes Knipoog.